یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۸ب.ظ
::آخرین مطلب 20 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 7

تجمع اعتراض آميز دانشجويان لارستان در خصوص حكم اعدام شيخ باقر النمر

با توجه به حکم اعدام روحانی مجاهد و مبارز شیخ نمر باقر النمر توسط حکومت آل سعود،مراسم تجمع اعتراضی توسط اساتید ،دانشجویان و کارکنان بسیجی دانشگاه هاي آزاد اسلامی لار…

با توجه به حکم اعدام روحانی مجاهد و مبارز شیخ نمر باقر النمر توسط حکومت آل سعود،مراسم تجمع اعتراضی توسط اساتید ،دانشجویان و کارکنان بسیجی دانشگاه هاي آزاد اسلامی لار ، اوز برگزار گردید. در تجمع اعتراضی دانشجويان دانشگاه  آزاد لارستان دکتر مهدی

زارع ، مسئول بسیج اساتید ضمن بیان بخشی از اقدامات ظالمانه حکومت جبار آل سعود در جفا به شیعیان کشور عربستان و کشتار شیعیان دیگر مناطق خاور میانه از جمله یمن ،عربستان،بحرین،سوریه،عراق،پاکستان و…حکم اعدام این روحانی شجاع را اقدام ظالمانه هم سخیف با آن اقدامات خوانده وآنرا سیاسی و فاقد جنبه حقوقی دانست.

دکتر زارع ،ضمن اشاره به مظالم گسترده عربستان علیه شیعیان ،خواستار یکپارچگی همه امت اسلام اعم از شیعه و سنی جهت مواجهه علیه خطر اسلام آمریکایی آل سعود شد.

در پایان ،تجمع کنندگان ضمن سر دادن شعار های انقلابی ،حمایت خود را از شیخ مجاهد و مخالفت خودرا از حکم اعدام آن عالم وارسته اعلام نمودند.

 

به گزارش میلادلارستان و به نقل از لادستان, هم زمان این حرکت خود جوش دانشجویی در دانشگاه هاي پیام نور اوز و دانشگاه آزاد اسلامی اوز نیز انجام شده است.

متن اين بيانيه ها به شرح زير مي باشد :

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله الحكيم في محكم كتابه المبين: “وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنقَلَبٍ يَنقَلِبُون”. وقال: “وَقَالَ رَجُلٌ مُؤْمِنٌ مِنْ آلِ فِرْعَوْنَ يَكْتُمُ إِيمَانَهُ أَتَقْتُلُونَ رَجُلًا أَنْ يَقُولَ رَبِّيَ اللَّهُ وَقَدْ جَاءَكُمْ بِالْبَيِّنَاتِ مِنْ رَبِّكُم”.

با کمال شگفتی و حیرت دادگاه جزائی رژیم آل سعود در ریاض حکم ظالمانه و غیر منتظرانه ای علیه فقیه وارسته «علامه شیخ نمر النمر» صادر نمود؛ آن هم در حالی که در سال ۲۰۱۲ هم با شلیک گلوله مأموران آل سعود مجروح و دستگیر شد و از آن زمان در بازداشت به سر می برد.

این حکم اعدام کاملا سیاسی، از سوی دادستان کل با صدور اتهامات واهی و غیر واقع بینانه ارائه گردید، حال آنکه این اتهامات به اثبات نرسیده است و شیخ نمر و وکیل مدافع وی باصدور لایحه ای قانونی، این اتهامات را مردود نمودند.

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اوز، صدور این حکم ظالمانه را بشدت محکوم نموده، به طور جد از هیئت منصفه و دادگاه استیناف می خواهد تا آن را نقض کنند.

مجمع همچنین ضمن قدردانی صمیمانه از همه شخصیت های حقیقی و حقوقی که در گذشته از شیخ نمر دفاع نموده اند، از علمای اعلام، مراجع عظام تقلید، سازمان های بین المللی حقوق بشری، فرهیختگان، سیاستمداران ، دانشجویان و نویسندگان جهان درخواست می کند تا ضمن عدم پذیرش این حکم ظالمانه و ضد بشری، با حمایت از مظلوم، بنا به وظایف شرعی و اخلاقی از هر طریق ممکن و مناسب این حکم را محکوم نمایند، همچنین احکام اعدام دیگر علیه جوانان و نوجوانان کشور عربستان ــ که دارای تبعات و آثاری منفی است و هیچ فرد عاقل، منطقی و با وجدان بشری آن را نمی پذیرند را محکوم نمایند.

در پایان بنا به وظایف انسانی خود و به منظور تحقق عدالت و برابری و پایبندی به اصول حقوق بشر، از مقامات عربستان سعودی و دادگاه جزائی می خواهیم با پیروی از منطق عقل و شرع و برای اجرای عدالت و رفع تبعیض، پرونده زندانیان مظلوم را ببندد تا همبستگی ملی و مساوات بین شهروندان این کشور تحقق یابد.

در اخر این جمله پیر جماران ، را برای همه دوستان و دشمنان یاداوری می کنیم که:ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از آمریکا و هم پیمانانش در منطقه برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت این جنایات بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد .

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
پایگاه بسیج دانشجویی خاتم الانبیاء(ص) دانشگاه آزاد اسلامی اوز

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۴:۲۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین