شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۴ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

اتصال فرهنگ و هنر به دولت کم شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در دیدار با مهندس سعید ترابی، مدیرعامل بانک مهر اقتصاد گفت: تاکنون در موضوع رونق اقتصاد هنر، بسترهای نظری کمی در کشور داشته ایم…

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در دیدار با مهندس سعید ترابی، مدیرعامل بانک مهر اقتصاد گفت: تاکنون در موضوع رونق اقتصاد هنر، بسترهای نظری کمی در کشور داشته ایم و باید این موضوع گسترش یابد.

به گزارش میلادلارستان وبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، بهزاد مریدی در این دیدار، اظهار کرد: خوشبختانه چندی است که حوزه اقتصاد هنر در حال کوشا شدن و جان گرفتن است؛ متاسفانه آن نگرانی هایی که تمام بودجه کشور از نفت تامین می شود، همیشه موجبات خسران در بخش های دیگر به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر است.

وی با بیان اینکه فرهنگ و هنر کاملا متصل به دولت است، افزود: اگر هنرمندان به دولت به لحاظ اقتصادی متصل باشند، ناگزیر هستند، صرفا دولتی باشد و کمتر بازتاب جریان های اجتماعی را خواهند داشت و اصولا جریان ساز نخواهند بود. وقتی جریان ساز و فرهنگ ساز هم نباشند به تبع آن هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

مریدی با بیان اینکه مدتی است که موضوع اقتصاد هنر جدی گرفته شده، ادامه داد: در دوره جدید فعالیت وزارت ارشاد این موضوع بسیار جدی گرفته شده و شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استقبال این موضوع رفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس با بیان اینکه حجم مبادلات پولی در مجموعه ای از گالری ها و فستیوال های جهان که هنرهای تجسمی را به فروش می گذارند حکایت از مبالغ بالایی دارد، تاکید کرد: در کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس هنرمندان ایرانی که شرکت می یابند با فروش فقط یک اثر شاید به اندازه بسیاری می تواند ارز وارد کشور کند.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۷:۴۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین