شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۶ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2
آب با اجرای طرح‌های آبخیزداری رخ خواهد داد:

ذخیره‌سازی سالانه ۸۳ میلیون متر مکعب در لارستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: با اجرای طرح‌های آبخیزداری سالانه ۸۳ میلیون متر مکعب آب در پشت حوضچه‌ها و بندهای شهرستان لارستان ذخیره می‌شود. مهرزاد بوستانی  با…

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: با اجرای طرح‌های آبخیزداری سالانه ۸۳ میلیون متر مکعب آب در پشت حوضچه‌ها و بندهای شهرستان لارستان ذخیره می‌شود.

مهرزاد بوستانی  با اشاره به بازدید رئیس سازمان  جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و معاون وی از طرح‌های آبخیزداری و آب‌خوان‌داری شهرستان لارستان اظهار داشت: تاکنون ۵۵ طرح آبخیزداری در لارستان اجرا و سبب ذخیره سالانه ۸۳ میلیون متر مکعب آب در پشت حوضچه‌ها و بندهای این شهرستان شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر این ۵۵ طرح، ۱۸ طرح آبخیزداری نیز در این منطقه مطالعه و آماده اجراست افزود: برای اجرای این طرح‌ها به ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و اجرای این طرح‌ها سبب تغذیه آب‌های زیرزمینی و جلوگیری از هدر رفت نزولات آسمانی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با تاکید بر برنامه‌ریزی مناسب برای جلب مشارکت‌های مردمی در اجرای طرح‌های آبخیزداری خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود اعتبارات دولتی جلب مشارکت‌های مردمی در اجرای این طرح‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

به گزارش میلادلارستان و به نقل از تسنیم وی توصیه کرد که مردم  لارستان با روی آرودن به طرح‌های آبخیزداری و آب‌خوان‌داری از نزولات آسمانی استفاده کنند و مانع از خروج آب‌ها از این مناطق شوند.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۷:۴۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین