شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۴ب.ظ
::آخرین مطلب 27 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

سیاست، فرهنگ و اقتصاد دشمن نباید به کشور ما نفوذ کند

آیت‌الله نوری‌همدانی در نشست با علمای اهل تسنن و شیعه منطقه لارستان با اشاره به نقش علما در جامعه اسلامی اظهار کرد: علما نقش‌آفرینان در بین مردم هستند و این…

آیت‌الله نوری‌همدانی در نشست با علمای اهل تسنن و شیعه منطقه لارستان با اشاره به نقش علما در جامعه اسلامی اظهار کرد: علما نقش‌آفرینان در بین مردم هستند و این شامل تمام علما می‌شود. دلیل این

رسالت بزرگ هم این است که کار علما در امتداد کار انبیاء است. وی با اشاره به فضائل کسب علم خاطرنشان کرد: فضیلتی برای علما است که برای دیگران نیست و حتی کسانی که روزانه روزه می‌گیرند و صبح تا شب عبادت می‌کنند چنین پاداشی نصیبشان نمی‌شود.

مرجع تقلید شیعیان با بیان مسئولیت عالمان در بین مردم تصریح کرد: علما در حوزه پیغمبر و ائمه فعالیت می‌کنند. همه کارهای شما منعکس‌کننده کار پیامبر و ائمه است و هیچ کاری به این اندازه ارزشمند نیست.

نوری‌همدانی با اشاره به ویژگی طلاب عنوان کرد: مسئله طلبگی یعنی آمادگی و کسب مهارت برای راهنمایی و هدایت مردم به سمت بندگی خداوند؛ طلاب سعی نمایند به عنوان یک عالم وارد جامعه شوند.

وی با بیان شرایط طلاب تصریح کرد: یکی از شاخص‌ترین شرایط طلاب اخلاص است. در هر کاری که اخلاص نباشد نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود. طلبه باید تمام توان خود را برای کسب علم و اخلاص در آن صرف نماید.

مرجع تقلید شیعیان  با اشاره به دومین ویژگی طلاب که همت است خاطرنشان کرد: کسی که در جامعه می‌خواهد تأثیرگذار باشد باید از لحاظ علمی بسیار قوی باشد و برای کسب علم همت بلند داشته باشد.

نوری‌همدانی با اشاره به سومین شاخصه طلاب عنوان کرد: اراده و تصمیم قاطع یک ویژگی اساسی در بین طلاب است. بدون اراده به قاطعیت کسی نمی‌تواند کاری انجام دهد و جامعه را هدایت و راهنمایی نماید.

وی با اشاره به چهارمین ویژگی طلاب به جدیت اشاره کرد و افزود: آدم سست به جایی نمی‌رسد، جدیت جاشنی کار طلاب است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به علم بی‌بدیل علامه امینی در تربیت طلاب تصریح کرد:‌ علامه امینی همت بلند، اراده، تصمیم‌گیری قاطع و جدیت را از لزومات مسیر کسب علم می‌داند.

نوری‌همدانی با اشاره به پنجمین خصوصیت طلاب به نظم اشاره کرد و افزود: نظم در زندگی خیلی تأثیرگذار است. هر کس نظم داشته باشد موفق است. طلاب باید نظم را به مردم یاد دهند.

وی با اشاره به ششمین خصوصیت طلاب به ادبیات، قلم و بیان اشاره کرد و تصریح کرد:‌ کسانی که صرف و نحو را خوانده باشند می‌توانند در بیان و قلم موفق باشند و من توصیه می‌کنم به همه طلاب که صرف و نحو عربی و ادبیات فارسی را به طور کامل بخوانند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به جایگاه آیت‌الله سیدمجتبی موسوی‌لاری بیان کرد: این عالم بزرگوار در قلم و بیان بسیار قوی بودند، به گونه‌ای که کتاب‌های ایشان در کتابخانه‌های تمام دنیا یافت می‌شود.

نوری‌همدانی با اشاره به جایگاه علم در نزد خداوند، عنوان کرد:‌ خداوند طالبان علم را دوست دارد و به فرشتگان خود دستور داده بال‌های خود را زیر پای عالم پهن کنند. دانشجویی که برای کسب علم از خانه خارج می‌شود ۷۰ فرشته او را همراهی می‌کنند.

وی با اشاره به نقش علما و فقها در رسالت و هدایت مردم خاطرنشان کرد: طلبه‌ها تمام اصول فقهی را کسب می‌کنند و با مطالعه و تجهد و شب‌زنده‌داری می‌توانند به مقام یک فقیه و عالم دست پیدا کنند.

مرجع تقلید شیعیان گفت: هیچ علمی در جهان مانند فقه وسیع و دقیق نیست و به همین دلیل است که تعداد محدودی از علما و طلاب فقیه می‌شوند.

وی با بیان اینکه در قدیم علمای بزرگ شیعه و سنی در یک مدرسه درس می‌خواندند و با هم در تعامل بوده و با یکدیگر به مباحثه می‌پرداختند، خطاب به علمای شیعه و سنی حاضر اظهار کرد: مواظب باشید دشمنان در کمین شما هستند و قصد تفرقه‌افکنی بین علمای اسلام را دارند.

آیت‌الله نوری همدانی با برشمردن سه وظیفه اساسی برای علما، افزود: نخستین وظیفه علما تاسیس حوزه و تعلیم و تربیت طلاب است، عالم در هر منطقه‌ای که حضور دارد باید علم خود را به دیگران انتقال دهد و این نمونه‌ای از بهترین خدمات یک عالم دینی است.

وی خطاب به علمای شیعه و سنی گفت: وظیفه علمای اسلام است که حوزه‌ها را تکریم کنند و تمام تلاش خود را برای تربیت طلبه تاثیرگذار به کار گیرند.

مرجع تقلید شیعیان ارشاد مردم را دومین وظیفه اساسی عالم دانست و خاطرنشان کرد: علما همیشه در خانه‌هایشان به روی مردم باز است و در واقع عالم در برابر مردم مسئول است و عالم خود باید به سراغ مردم برود نه اینکه منتظر بنشیند تا مردم به سراغ او بروند زیرا علما مسئول راهنمایی مردم هستند.

وی تاکید کرد: باید در راه حل کردن مشکلات مردم گام برداشت زیرا خدمت به مردمی که در راه اسلام خون داده‌اند یک وظیفه و مسئولیت مهم و حساس است.

ارشاد، تعلیم و تربیت و مبارزه با دشمنان ادیان الهی باید در کنار هم باشد

آیت‌الله نوری همدانی وراثت انبیا را سومین وظیفه علما عنوان و بیان کرد: یکی از وظایف انبیا الهی مبارزه با دشمنان است، درواقع ارشاد، تعلیم و تربیت و مبارزه با دشمنان ادیان الهی باید در کنار هم باشد.

وی با بیان اینکه نخستین کار انبیا مبارزه با دشمنان دین خداست، عنوان کرد: پیامبر در دعوت خود و تبلیغ دین اسلام بعد از معرفی دین اسلام به جهانیان شروع به برداشتن و نابودی دشمنان دین الهی کرد.

عالمان باید پرچمدار حرکت مردم باشند

مرجع تقلید شیعیان تاکید کرد: عالم نباید در مقابل ظالم ساکت بنشیند، من در پاسخ به آن دسته افراد که معترض به واکنش مسلمانان در برابر وقایع و جنایات استکبار در دیگر کشورها هستند می‌گویم که اسلام مرز جغرافیایی نمی‌شناسد و وظیفه مسلمانان است که با دشمنان دین خدا در هر جای دنیا مبارزه کنند و به همین دلیل است که عالمان باید پرچمدار حرکت مردم باشند.

علمای ایران مرزبان دین و کشور هستند

وی با بیان اینکه علمای ایران مرزبان دین و کشور هستند، گفت: علما باید در صف اول مبارزه حق علیه باطل باشند همانطور که در محراب نماز علما جلودار هستند در مسائل سیاسی هم باید پیشرو و بصیرت‌بخش باشند.

سیاست، فرهنگ و اقتصاد دشمن نباید به کشور ما نفوذ کند

آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد: نباید بگذاریم سیاست، فرهنگ و اقتصاد دشمن به کشور ما نفوذ کرده و سلطه‌گری اعمال کند.

به گزارش میلادلارستان و به نقل  از تسنیم، وی با بیان اینکه در کنار همه مسائل طلاب و علما باید به تهجد و شب‌زنده‌داری بپردازند، افزود: علمای بزرگ اسلام در گذشته به کسانی که نماز شب نمی‌خواندند درس نمی‌دادند زیرا طلبه باید به نماز شب عادت کند، امام خمینی (ره) نماز شب خاص خود را داشت و از شروع تا پایان نماز وی با تضرع و تواضع سپری می‌شد و در طول نماز نیز حال دگرگون و معنوی داشتند.

طلاب باید مردم را با اخلاق اسلامی تربیت کنند

مرجع تقلید شیعیان به علمای شیعه و سنی توصیه کرد: در مدارس علیمه خود به تدریس درس اخلاق اسلامی بپردازید، اخلاق اسلامی بسیار مهم است زیرا طلاب باید بیاموزند که با اخلاق اسلامی مردم را تربیت کنند زیرا کسی که اخلاق اسلامی نداشته باشد می‌شود شیخ ابراهیم زنجانی که حکم اعدام مبارز انقلابی را صادر می‌کند.

وی عنوان کرد: ما معتقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی زمینه‌ساز ظهور امام عصر (عج) است به همین دلیل باید همواره به یاد ایشان باشیم و رفتار و کردار خود مواظبت کنیم.

 

 

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۴:۳۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین