سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۳ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 18

دیدار امام جمعه لارستان با آیت الله وحید خراسانی

میلاد لارستان: امام جمعه لارستان در سفری به شهر مقدس قم، با حضرت آیت الله وحید خراسانی از مراجع عظام تقلید دیدار و گفت و گو کرد.

امام جمعه لارستان در سفری به شهر مقدس قم، با حضرت آیت الله وحید خراسانی از مراجع عظام تقلید دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله وحید خراسانی در دیدار حجت الاسلام سید مختار موسوی خرم، امام جمعه شهرستان لارستان، با اشاره به لزوم احیای فرهنگ اهل بیت(ع) اظهار داشت امام صادق (ع) درباره احیاگران امر اهل بیت می فرماید: “رحم الله من احیا امرنا” در این دعا که با عبارت “رحم” به صیغه ماضی آمده است، امام (ع) می فرماید که رحمت الهی شامل حال احیا کنندگان امر اهل بیت شده و کار تمام شده است. قرآن کریم نیز فرموده است: “و رحمه ربک خیر مما یجمعون” که بر برتری رحمت الهی بر همه امور، اشاره دارد.

این مرجع تقلید با اشاره به آیه شریفه “و من یعظم شعائر الله فانها من تقوی القلوب” با تاکید بر لزوم توجه به مکتب اهل بیت، گفت: سادات وظیفه خاصی در این رابطه دارند و امیدواریم مردم، مسوولان و متولیان همه با هم فرهنگ الهی اهل بیت را در شهرستان لارستان احیا کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضرت زهرا (س) در وصیت خود به  امیرمومنان (ع) می فرمایند: “و ابلغ ولدی منی السلام الی یوم القیامه” این اعجاز در کلام حضرت زهرا س است که اولادش تا قیامت خواهند بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود احیای امر اهل بیت را واجب دانست و افزود: واقعا حق اهل بیت ادا نشد و در این باره ما هم قاصریم و هم مقصر؛ اما امیدواریم با تمام سعی خود در این امر تلاش کنیم تا شامل اجر عظیم و غیرقابل محاسبه و پاداش زنده کردن نام و یاد اهل بیت شوید و رحمت الهی نصیب شما شود.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان در توصیه ای به جوانان و نوجوانان نیز بیان کرد: هر قدر می توانید قرآن بخوانید و به امام زمان عج هدیه کنید؛ در روایتی هست که هر کس چنین کند با خود آنان خواهد بود.

در ابتدای این دیدار نیز حجت الاسلام سید مختار موسوی خرم ضمن تقدیر و تشکر از آیت الله وحید خراسانی و اختصاص وقت برای این دیدار، مردم شهرستان لار را بسیار متدین و از ارادتمندان به اهل بیت معرفی کرد که نسبت به علما و سادات علاقه مند هستد.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت فرهنگی و مذهبی شهرستان لارستان، از ارتباط خوب به وجود آمده میان شیعیان و اهل سنت قدردانی کرد و افزود: دست هایی در منطقه و جهان اسلام هستند که منافع خود را در اختلاف و تفرقه میان مسلمین می بینند که ضرورت دارد علمای اسلام درباره ایجاد وحدت در جهان اسلام و ایجاد همدلی در منطقه تلاش کنند.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین