سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۴ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 30

دیدار امام جمعه لارستان با آیت الله علوی گرگانی

امام جمعه لارستان در سفری به شهر مقدس قم، با حضرت آیت الله علوی گرگانی دیدار و گفت و گو کرد. به میلاد لارستان به نقل از گزارش خبرنگار خبرگزاری…

امام جمعه لارستان در سفری به شهر مقدس قم، با حضرت آیت الله علوی گرگانی دیدار و گفت و گو کرد.

به میلاد لارستان به نقل از گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی امروز در دیدار حجت الاسلام سید مختار موسوی خرم امام جمعه لارستان با تأکید بر لزوم توجه به اصل ولایت گفت: دین اسلام به دست با کفایت رهبر معظم انقلاب حفظ شده است.

 وی سلامت و امنیت نظام را در گرو وجود رهبر معظم انقلاب دانست و از دیانت و ولایتمداری مردم لار تجلیل کرد و افزود: بنده در سفری که به لارستان داشتم افزون بر این که به دیانت، تدین و تقوای مردم بیشتر پی بردم از این که مردم آن منطقه بسیار به ولایت و رهبری علاقه مند هستند خوشحال شدم؛ خوشبختانه علمای سلف در لار فعالیت های مناسبی را در راستای ترویج فرهنگ اسلامی داشته و خدمات خوبی را در زمینه رفاه بیشتر مردم انجام داده اند.

 استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که امام راحل و علما توجه خاصی به مسأله تقوا داشتند، اظهار داشت: آیت الله خوانساری اهل هوای نفس و توجه به مادیات نبودند، این عالم دینی بر این عقیده بود که حتی در ضروری ترین نیازهای زندگی خود از وجوهات شرعی استفاده نکند؛ امام راحل نیز همین شیوه را داشتند.

 وی ادامه داد: انسان حالات گوناگونی را در زندگی خود تجربه می کند اما باید زندگی را تحت ولایت الهی ببرد و با رنگ الهی دادن به آن، در پی جلب نظر حضرت حق باشد؛ ما بایئ به خداوند توکل کرده و در امروز به حضرت بقیةالله(عج) توسل داشته باشیم و امور را به ایشان محول کنیم.

 حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که مردم و مسؤولان باید دست به دست هم دهند و با اتحاد و همدلی مقدمات پیشرفت بیشتر منطقه را فراهم کنند، برای مردم و مسؤولان لار آروزی موفقیت کرد.

 حجت الاسلام موسوی خرم نیز در این دیدار با اشاره به اقبال مناسب مردم لارستان نسبت به امور مذهبی و فرهنگی خاطرنشان کرد: با توجه به این که مردم ارادتمند به امام(ره) و مقام معظم رهبری هستند و زمینه مناسبی برای فعالیت های فرهنگی وجود دارد که همه برای اعتلای بیشتر منطقه فعالیت و همکاری می کنیم.

 وی اضافه کرد: در شهرستان لارستان باید جنبه های ولایی و دیانت مردم بیش از پیش تقویت شود، همچنین باید در زمینه شعائر دیمی به حداکثرها ارتقا پیدا کرده و در راستای حراست نظام مقدس اسلامی و تقویت ارزش های دینی تلاش ویژه ای صورت گیرد.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین