دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۳ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

اداره میراث فرهنگی لارستان و انتظارات پیش رو

به گزارش لادستان، تبدیل نمایندگی میراث فرهنگی لارستان به اداره با حضور مهندس قدرت اله تاجبخش معاونت توسعه و مدیریت ، مهندس محمد علی حمیده مسئول امور شهرستانهای اداره کل…

به گزارش لادستان، تبدیل نمایندگی میراث فرهنگی لارستان به اداره با حضور مهندس قدرت اله تاجبخش معاونت توسعه و مدیریت ، مهندس محمد علی حمیده مسئول امور شهرستانهای اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس ، دکتر جعفرپور نماینده مردم لارستان،خنج و گراش در مجلس و علی محمد امیری معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان؛به صورت رسمی در فرمانداری لارستان ابلاغ شد.

معاون توسعه و مدیریت میراث فرهنگی استان طی سخنانی در این زمینه بیان داشت: بعد از شیراز و مرودشت(که مجموعه عظیم تخت جمشید را به عنوان زیر مجموعه دارد) ، لارستان سومین شهرستان در سطح استان فارس است که نمایندگی میراث فرهنگی آن به سطح اداره ارتقاء یافته است.

وی خاطرنشان ساخت: لارستان لیاقت این ارتقاء را داشت و از حالا به بعد نیز برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز اداره طبق چارت اداری سازمانی باید سه نیرو از بین نیروهای بومی استخدام گردد که باید مجوز های مربوطه اخذ و سلسله مراتب استخدامی نیز رعایت شود.

گفتنی است با ارتقاء صورت گرفته در سطح میراث فرهنگی لارستان، این اداره بجز رئیس ، دارای سه کارشناس در بخش های میراث فرهنگی ـ گردشگری و صنایع دستی خواهد شد.

امید است که ایجاد این اداره نویدی به سامان بخشی در ابنیه تاریخی لارستان بزرگ(لارستان، گراش،اوز، خنچ، ….) باشد. میلاد لارستان تشکیل این اداره را به فال نیک می گیرد. نکته مهم دیگر این که: چه خوب است مسولان این اداره جدید در بدو تشکیل خود نقشه راه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت را برای توسعه میراث فرهنگی و گردشگری در منطقه ایجاد نمایند.

از سوی دیگر چه نیک است اگر به منظور شناخت جایگاه خویش به منظور تدوین سندی جامع برای پیشرفت منطقه در این حوزه، متولیان آن  ابتدا سند چشم انداز کشور را  مرور کنند و راهکارهای اجرایی در آن را در ساختار اداری خود جستجو نمایند.

شاید اولین فعالیت جدی این اداره به عنوان یک سرخط  در فعالیت های کوتاه مدت سامان دهی برای به تصویر کشیدن جاذبه های منطقه در ایام عید نوروز جهت بازدید میهمانان نوروزی باشد.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱:۵۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین