شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۸ب.ظ
::آخرین مطلب 20 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

بدعتی نامبارک در راه است / گاوبندی در آستانه جدائیست!

راه رشد و توسعه لامرد در دستان مسؤولین استان فارس است و بایستی با تدبیری منصفانه به‌دنبال حل مشکلات منطقه خود شوند نه راهیابی به دریا و چشم دوختن به…

راه رشد و توسعه لامرد در دستان مسؤولین استان فارس است و بایستی با تدبیری منصفانه به‌دنبال حل مشکلات منطقه خود شوند نه راهیابی به دریا و چشم دوختن به خاک استانی دیگر، نگذاریم این اتفاق نامبارک به یک بدعت نامناسب تبدیل شود.

به گزارش خبرگزارى فارس از بندرعباس، پنج روستاى استان هرمزگان از توابع شهرستان پارسیان(گاوبندی) امروز در آستانه جدایى و پیوستن به استان فارس قرار دارد و در این ماه مبارک به استرس مردم این شهرستان افزوده است.

با جدایى غربى‌ترین نقطه هرمزگان، ارتباط این استان به‌طور کامل با منطقه ویژه اقتصادى نفت و گاز پارس جنوبى قطع خواهد شد و مردم پارسیان با عبور از استان فارس به این منطقه اقتصادى دستیابى خواهند داشت.

نمایندگان و مسؤولین استان فارس براى حل مشکلات اقتصادى مردم لامرد به‌دنبال راهکار دیگرى باشند نه اینکه چشم به خاک استانی دیگر بدوزند تا بلکه مشکلات منطقه‌شان را مرتفع سازند.

چرا هرمزگان گوشت قربانى شده است و هر روز به عناوینى مختلف، مردم این استان را آزار مى‌دهند. هنوز مشکلات کارگران آلومینیوم مرتفع نشده است مشکل دیگرى را گریبان‌گیر این منطقه شهیدپرور کرده‌اند.

این اهداف شوم زمانى در ذهن مسؤولین سابق دولت مى‌گذشت که با حضور خود در منطقه، نام تاریخی گاوبندى را به پارسیان تغییر دادند و همه ما در خواب غفلت بودیم و به این این تصمیم دولت کف زدیم.

امروز پنج روستاى تمبوى شمالى، تمبوى جنوبى، اکبرى، فارسى و سروباش از توابع دهستان کوشکنار از استان هرمزگان جدا مى‌شود و به فارس مى‌پیوندند تا این منطقه به دریا راه یابد تا به ضم مسؤولین فارس، مشکلات اقتصادى مردم شهرستان لامرد مرتفع شود.

چرا مسؤولین استان پهناور فارس به‌دنبال گسترش این استانند و به‌واسطه عدم توانایى خود در حل مشکلات مردم لامرد، چشم به خاک استان دیگرى دارند و از عدم حضور نماینده این منطقه از هرمزگان در مجلس دهم استفاده می‌کنند به دنبال گرفتن ماهى از آب گل‌آلود هستند.

اگر استاندار و نمایندگان فارس دغدغه خدمت به خلق دارند بروند روستاهای اطراف شیراز و لامرد را آباد کنند که از امکانات اولیه و حتی از نعمت مسکن هم محرومند و مردم آن سرازیر منطقه پارسیان هستند.

رئیس دولت یازدهم در سفر خود به استان هرمزگان وعده داد در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی کند و در پی لغو این الحاقیه شود اما گویا قدرت لابی‌گری فارسیان بر پی‌گیری‌های حسن روحانی می‌چربد که وی امروز از ملغی کردن این انتزاع کاری از پیش نبرده است.

امروز هرمزگانی‌ها کلید نمی‌خواهند، مشکلات ما را رفع نکنید اما در پی ایجاد مشکلی جدید برای این مردمان شهیدپرور نباشید، این قلب‌ها مالامال از درد است به درد آن نیفزائید و خاک گاوبندی را جدا نکنید و نگاه مردم هرمزگان را به استان دوست و برادرمان بدبین نسازید.

نگذاریم این اتفاق نامبارک به یک بدعت نامناسب تبدیل شود چراکه راه توسعه و پیشرفت فارس جدایی پارسیان از هرمزگان نیست. رشد و توسعه لامرد در دستان استاندار و نمایندگان آن منطقه است و بایستی با تدبیری منصفانه به‌دنبال حل مشکلات منطقه خود شوند نه راهیابی به دریا و چشم دوختن به خاک استانی دیگر.

امروز مردم شهیدپرور هرمزگان بیدار شده‌اند و دیگر اجازه نخواهند داد همان‌گونه که فولاد بندرعباس و معدن فاریاب را به استان دیگری هدیه کردند، پارسیان را نیز ببرند.

بایستی پذیرفت که هرمزگانی‌ها در بدنه دولت شخص خاصی را ندارند و همین موضوع قدرت لابی‌گری این استان را در قوه مجریه بسیار پایین آورده است و تنها اتصال هرمزگان به حاکمیت، نمایندگان مجلس هستند و مردم با هزاران آمال و آرزو نمایندگان را راهی خانه ملت می‌سازند و امروز موکلین مردم هرمزگان در مجلس دهم حساس‌ترین دوران تاریخ حضورشان در پارلمان ملی را سپری می‌کنند و چشمان بیدار این مردم به عملکرد قدرتمندانه نمایندگانشان در مجلس در راستای حمایت از خاک هرمزگان دوخته شده است.

جاسم جادری استاندار هرمزگان با پشتوانه نمایندگان مردم در مجلس دهم قطعا مقابل این اتفاق نامبارک خواهند ایستاد و نگرانی مردم هرمزگان به ویژه اهالی گاوبندی را مرتفع خواهند ساخت.

—————————–

یادداشت از: علیرضا بهرمن

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۸:۰۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

8 Responses to “بدعتی نامبارک در راه است / گاوبندی در آستانه جدائیست!”

  1. بندر لامرد گفت:

    هر وقت این اخبار های مربوط به لامردی ها رو میخونم نمیدونم چرا ناخودآگاه یاد تجاوزگری های اسرائیل میفتم!!!

  2. بندر لامرد گفت:

    یا خدا چه خبره توی پایگاه های خبری لار؟؟؟ چرا بجای لاری ها لامردی ها حضور پر رنگ دارن؟؟؟ آهای مردم لامرد چرا اینجا حمله ور شدین؟؟ مثلا میخواین روی اذهان مردم لار پروپاگاندا راه بندازین؟؟

  3. محمدرضا گفت:

    لامردی ها نه تنها توی اینجا و صحبت نو و…اینا حضور پر رنگ دارن که کافیه یه سری به پیجا توی اینستاگرام هم بزنید مثلا صفحه رضا صادقی توی اینستاگرام کلا یه بدعت خیلی بدیه که نباید سر بگیره.زمانی انگلیس کارش بود و البته هست تفرقه بینداز و…حالا برخی مسئولین سودجو بی وجدان هم دیدن همچین بگی نگی بدم نیستا.نباید بین مردم مخصوصا مردم جنوب کدورتی ایجاد کرد واسه آرامش و امنیت منطقه خوب نیست

  4. لاری گفت:

    لار با مسولینش هیچ وقت پیشرفت پیشرفت نمیکنه الانم میخواد مانع پیشرفت لامرد میشه
    لار به پی پیشرفتش
    تیتر پیه زدین
    بدعت مبارکیه اتفاقاااااا

  5. لاری گفت:

    لار با مسولینش هیچ وقت پیشرفت پیشرفت نمیکنه الانم میخواد مانع پیشرفت لامرد میشه
    لار به پی پیشرفتش
    تیتر پیه زدین
    بدعت مبارکیه اتفاقاااااا
    ادامه بدین اوز و بقیه شهر ها هم جدا میشن

    • لامردی گفت:

      ما لامردیام دنبال منافع خودمونیم کاری هم نداریم که گاوبندی سروسامون بگیره یا نه ما فقط دنبال استان شدنمونیم شده با تعرض به زمینهای اطرافمون

  6. محمد حسن مصدق گفت:

    متاسفانه ما لاریها به دنبال منافع و پر کردن جیب خودمان هستیم .
    وگرنه اینطوری سرمان نمیامد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین