جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۶ق.ظ
::آخرین مطلب 12 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2
مسئولین پاسخ دهند:

بازخوانی تاریخی یک ماجرا؛ اورژانس هوایی لارستان به کجا رسید؟

اواسط مهرماه ۹۳ بود که مدیر مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی فارس در سخنانی اظهار داشته بود با توجه به وسعت استان فارس، خصوصا حوادث ترافیکی و طول زیاد جاده…

اواسط مهرماه ۹۳ بود که مدیر مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی فارس در سخنانی اظهار داشته بود با توجه به وسعت استان فارس، خصوصا حوادث ترافیکی و طول زیاد جاده ها یکی از اولویتهای ما بحث توسعه امداد هوایی بوده و  در قالب طرح تحول نظام سلامت باید دو پایگاه دیگر به غیر از پایگاه موجود به صورت پایگاه هوایی در استان فارس اضافه شود.

در آن زمان  مدیر مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی فارس بیان داشته بود :  بر اساس کارشناسی خودمان شمال و جنوب استان را در نظر گرفته ایم که طبیعتا منظور از شمال آباده و منظور از جنوب هم لار است.(+)

فیروزی گفته بود: برای انجام این موضوع باید زمینه کار مهیا شود و باید در این دو نقطه امکانات استقرار یک بالگرد توسط نیروهای نظامی و انتظامی وجود داشته باشد و فقط این نیست که بگوییم به این پایگاه ها نیاز داریم و پول آن را هم بدهیم بلکه باید شرایط برآورده شدن نیاز هم فراهم شود.

از آن زمان تا کنون حدود ۲۰ ماه می گذرد و هنوز گویا اتفاق خاصی در این زمینه صورت نگرفته است.

از سوی دیگر در ۲۰ بهمن ۹۴ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سخنانی با اشاره به مذاکراتی که برای خرید بالگرد صورت گرفته است، ابراز داشت: با انجام مذاکرات و به نتیجه رسیدن آن ۳۰ فروند بالگرد ویژه آمبولانس خریداری می‌شود.(+)

در ۲۲ فروردین ۹۵ نیز معاون وزیر بهداشت در سخنانی اطهار داشته بود: ناوگان اورژانس كشور برای پوشش حدود ۱۵۰هزار كیلومتر جاده فرعی، راههای فرعی و روستایی نیازمند حداقل ۴۴ پایگاه اورژانس هوایی و همین تعداد بالگرد است. وی در آن زمان گفته بود: تامین ۴۴ بالگرد تخصصی اورژانس، نهایت خواست وزارت بهداشت كه احتمالا باید در یك برنامه پنجساله محقق شود اما قرار است قرارداد خرید این بالگردها امسال امضا شود و امیدواریم چهار یا پنچ بالگرد تخصصی اورژانس كه به امكانات لازم از جمله امكانات دید در شب مجهز باشند،‌امسال به ناوگان اورژانس اضافه شود. آقاجانی بیان داشته بود: قرارداد خرید چهار یا پنج دستگاه آمبولانس هوایی استاندارد هنوز بسته نشده است اما با حمایت دولت امیدواریم امسال خریداری شوند.

به هر حال شایسته است مسئولان هلال احمر لارستان و نیز مسئولان مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی فارس در این زمینه پیگیر موضوع بوده و  پاسخ دهند که تا کنون چه اقداماتی در این خصوص انجام شده است. منطقه لارستان به عنوان رابط جاده ای بین دو استان فارس و هرمزگان علاوه بر وسعت محدوده عملیاتی با مشکلات قاچاق مواد مخدر و احیانا درگیری های مختلف بین نیروهای سپاه و ارتش با قاچاقچیان نیز مواجه بوده و لذا شایسته است در زمینه تخصیص بالگرد به آن در اقدامات صورت گرفته تسریع شود.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۸:۱۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “بازخوانی تاریخی یک ماجرا؛ اورژانس هوایی لارستان به کجا رسید؟”

  1. دلسوزان لارستان بزرگ گفت:

    البته پی گیری وهمراهی نماینده لارستان بزرگ آقای جعفر پور رانیز می طلبد

  2. مطلع گفت:

    اورژانس هوایی مرتبط با حوزه بهداشت و درمان است یعنی به نوعی متولی امر وزارت بهداشت و درمان و بالتبع علوم پزشکی لارستان می باشد.از این منظر پیگیری مسوولین سیاسی ارشد شهرستان را از طریق مجلس و وزارت خانه را می طلبد.اورژانس هوایی دخلی به هلال احمر ندارد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین