جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۷ق.ظ
::آخرین مطلب 14 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3
همزمان با پنجم شوال صورت گرفت

ویژه برنامه شهادت امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) لارستان+عکس

میلاد لارستان: همزمان با پنجم شوال مصادف با سالروز شهادت امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) لارستان مراسم سوگواری و عزاداری در جوار حرم منور آن بزرگوار برگزار شد.

همزمان با پنجم شوال مصادف با سالروز شهادت امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) لارستان مراسم سوگواری و عزاداری در جوار حرم منور آن بزرگوار برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان؛ شامگاه شنبه، پنجم ماه شوال المکرم مصادف با سالروز شهادت امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) لارستان ویژه برنامه سوگواری، سخنرانی و سینه زنی در جوار گنبد و بارگاه نورانی این امامزاده واجب التعظیم با حضور روحانیون و اقشار مختلف مردم متدین و ولایتمدار لارستان برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین محمود علی نیا از اساتید حوزه و دانشگاه طی سخنانی با برشمردن ویژگی های شخصیتی حضرت میرعلی بن الحسین(ع)، اظهار داشت: شیعه بودن مردم خطه جنوب کشور از بندرعباس تا اصفهان مرهون تلاشهای تبلیغی و مبارزاتی این امامزاده جلیل القدر است.

وی با بیان اینکه عمر ۱۰۳ ساله امامزاده میرعلی(ع) همزمان با امامت امام صادق(ع) تا امام حسن عسکری(ع) بوده است، افزود: ایشان طبق اسناد باقیمانده با گذشتن از مال، آبرو و جان خود منشاء برکات دنیوی و اخروی شده اند.

در ادامه مراسم، حاج اشکان عسکری و سیدمحمد واعظ با مرثیه خوانی و سینه زنی در وصف حضرت میرعلی بن الحسین(ع)، فضای معنوی را در جمع حاضران و در حرم مطهر ایجاد کردند.

در پایان، زائرین سینه زنان به جوار مرقد مطهر رفته و این شب غمناک را به محضر حضرت ولی عصر(عج) تسلیت گفتند.

به گزارش میلاد لارستان، امامزاده میرعلی(ع) در سحرگاه دومین جمعه از ماه مبارک رمضان سال ۱۴۶ هجری در خانواده یکی از فرزندان امام سجاد(ع) دیده به جهان گشود و از ۶۳ سالگی با مهاجرت به منطقه لارستان، در حدود ۴۰ سال به تبلیغ دین مبین اسلام پرداخت تا اینکه در نماز صبح پنجم شوال سال ۲۴۹ هجری قمری، هنگامی که سر مبارکش از سجده دوم جهت سلام نماز برداشتند، جلادی خون آشام شمشیر خود را از نیام بیرون کشیده و بر پیکر منور آن بزرگوار وارد ساخته و همچون جد بزرگوارش مولا علی(ع) در محراب عبادت به فیض شهادت نائل آمدند.

emamzadeh larestan

emamzadeh larestan 01

emamzadeh larestan 02

emamzadeh larestan 03

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱:۴۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین