سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۳ب.ظ
::آخرین مطلب 1 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 28
معاون شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خبر داد

آغاز عملیات اجرایی تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی جهرم

میلاد لارستان: معاون عمران و محیط‌زیست شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از آغاز عملیات اجرایی تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی جهرم خبر داد.

معاون عمران و محیط‌زیست شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از آغاز عملیات اجرایی تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی جهرم خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، سید مصطفی هاشمی اظهار داشت: طرح تصفیه‌خانه فاضلاب  شهرک صنعتی جهرم با هزینه‌ای افزون‌بر ۱۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اجرا می‌شود.

وی بابیان اینکه با بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه ظرفیت تصفیه روزانه ۱۵۰ مترمکعب فاضلاب ایجاد می‌شود گفت: از پساب تصفیه‌شده در آبیاری فضای سبز شهرک صنعتی جهرم استفاده می‌شود.

هاشمی افزود: اجرای این طرح پس از رفع معارض زمین یک‌هزار و ۵۰۰ مترمربعی در دستور کار قرار گرفت و با انتخاب پیمانکار مراحل ساخت آن آغاز شد.

معاون عمران و محیط‌زیست شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی زمانی می‌تواند در یک شهرک صنعتی تصفیه‌خانه احداث کند که حدود ۵۰ درصد از واحدهای صنعتی مستقر در آن به بهره‌برداری رسیده باشد.

وی تاکید کرد: مطابق بند ۱۲ دفترچه قرارداد واگذاری و ضمایم آن و ضوابط ساخت‌وساز در شهرک‌های صنعتی که متقاضیان سرمایه‌گذاری صنعتی آن را امضا می‌کنند، واحد صنعتی موظف به دفع پساب خود طبق استانداردهای محیط‌زیست است.

معاون عمران و محیط‌زیست شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اضافه کرد: واحدهایی که میزان آلودگی فاضلاب آن‌ها بیش‌ از حد مجاز قابل‌قبول تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی باشد، باید پیش از تخلیه فاضلاب به شبکه، تصفیه اولیه کرده و بعد از پایین آوردن میزان آلودگی آن به حد استاندارد تصفیه‌خانه آن را به شبکه تخلیه کند.

هاشمی بابیان اینکه شبکه جمع‌آوری فاضلاب در این شهرک صنعتی طراحی و ساخته ‌شده است ادامه داد: با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه صنعتی در نیمه دوم امسال، واحدهای تولیدی به شبکه فاضلاب متصل می‌شوند.

شهرک صنعتی جهرم ۴۰ هکتار بوده که ۱۸ واحد صنعتی در زمینه‌های مختلف در این شهرک صنعتی با اشتغال‌زایی ۴۰۰ نفر در حال فعالیت است و ۳۰ واحد نیز در مرحله ساخت‌وساز قرار دارد.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۲۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین