جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۸ق.ظ
::آخرین مطلب 10 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

آقای استاندار؛ کدام منطقه را کاندیدای شهرک دارویی فارس کرده اید؟!

استاندار فارس در جلسه اقتصاد مقاومتي استان فارس با حضور معاون اول رئيس‌جمهور و اعضاي شوراي اداري استان در هفته گذشته با برشمردن فعاليت هاي صورت گرفته در حوزه اقتصاد…

استاندار فارس در جلسه اقتصاد مقاومتي استان فارس با حضور معاون اول رئيس‌جمهور و اعضاي شوراي اداري استان در هفته گذشته با برشمردن فعاليت هاي صورت گرفته در حوزه اقتصاد مقاومتي عنوان کرد: در سه حوزه صنعت، کشاورزي و خدمات ۷۵ بسته‌ سرمايه‌گذاري به زبان‌هاي فارسي و انگليسي تهيه و در اين زمينه جلسات متعددي برگزار شده است.

افشاني با ارائه گزارشي در خصوص وضعيت کشاورزي اين استان در بخش گلخانه‌اي که هم‌اکنون ۲۹ شهرک با محوريت کشت گلخانه‌اي در فارس راه‌اندازي شده است، به ساخت شهرک سلامت در زميني به مساحت ۳۰ هکتار اشاره و عنوان کرد: امسال ۳۸ شرکت دانش‌بنيان به مجموعه پارک علم و فناوري اين استان اضافه شده است. وي همچنين با اشاره به واگذاري ۳۰ پروژه به بخش خصوصي از پيگيري ايجاد صنايع شهرک دارويي در استان فارس خبر داد.

میلادلارستان: پتانسیل دارویی و پرورش گیاهان دارویی در فارس بالابوده و استان فارس به روایت آمار حتی رتبه نخست پرورش گیاهان دارویی کشور را داشته است. طبق برخی آمارها استان فارس با صادرات سالانه ۱۴۷ نوع محصول و گیاه دارویی به ۱۸ کشور هدف صادراتی، ۷۸ درصد از سهم صادرات گیاهان دارویی و مقام نخست کشور را دارا است(+). این مهم  در جای جای استان قابل پیگیری است. اما موضوع مهم وجود سایر امکانات جهت ایجاد چرخه صادراتی محصول است. بی شک در این میان اگر  نگرش تولید محصول در مناطق استان موردتوجه قرار گیرد برخی مناطق در لحاظ تنوع تولید محصول در وضعیت بهتری قرار دارند. از سوی دیگر از نگاه صادراتی به موضوع مورد توجه باشد، برخی مناطق کشور به دلیل ارتباطات با کشورهای حوزه خلیج فارس در این میان می توانند رتبه بهتری کسب نمایند. حال این سوال از استاندار فارس باید پرسیده شود که نگرش شما در پرورش، تولید، بسته بندی و نهایتا صادرات محصول گیاه دارویی در شهرک دارويي مدنظر شما لحاظ شده است. با این اوصاف و بر اساس انصاف کدام منطقه را برمیگزینید؟!

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۷:۵۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین