پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۵ق.ظ
::آخرین مطلب 48 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

تحقق تعهد 80 هکتاری کشت گیاهان دارویی لارستان

کارشناس گیاهان دارویی لارستان از تحقق سطح تعهد ۸۰ هکتاری کشت گیاهان دارویی در لارستان خبر داد و گفت : پیش بینی می شود بالغ بر ۸۰ تن محصول از…

کارشناس گیاهان دارویی لارستان از تحقق سطح تعهد ۸۰ هکتاری کشت گیاهان دارویی در لارستان خبر داد و گفت : پیش بینی می شود بالغ بر ۸۰ تن محصول از گونه های کشت شده برداشت شود .

به گزارش میلادلارستان به نقل از  روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان , عالیه سادات رفعت حقیقی در این باره اظهار داشت: زمینه رویش و توسعه کشت بیش از ۲۰ گونه گیاهان دارویی به صورت آبی و دیم دراین شهرستان فراهم بوده که از جمله گیاهانی که در شهرستان کشت شده است می توان به خاکشیر, سیاه دانه , زیره سبز, چای ترش , بادام کوهی , کنار, مورینگا , نعنا فلفلی , آلوئه ورا اشاره کرد که بسته به نوع گیاه در دو فصل بهار و پاییز کشت می شوند.

وی اظهار کرد :لارستان به سبب برخورداری از شرایط اقلیمی گرم و خشک , مناسب تولید گیاهان دارویی با ماده موثره بالاست . سایر گونه های دارویی از جمله آویشن باغی , مریم گلی , مرزنجوش , آنغوزه نیز طی سالهای گذشته در لارستان کشت شده که همچنان در حال بهره برداری است.

رفعت حقیقی با اشاره به اینکه توسعه کشت گیاهان دارویی کم آب بر یکی از اولویت های اساسی وزارتخانه است گفت : افزایش اشتغال و رونق تولید در توسعه این محصولات شیوه ای علمی و مقرون به صرفه در بخش کشاورزی است و ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی درزمینه فرآوری آلوئه ورا و سایر گیاهان دارویی و صادرات آن با توجه به پتانسیل های لارستان در حوزه خلیج فارس بسیار حائز اهمیت است .

وی در پایان بیان کرد : محصول تولیدی از مزارع گیاهان دارویی شهرستان علاوه بر بازارهای محلی به شهرهای شیراز و اصفهان نیز ارسال میگردد.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین