دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۲ب.ظ
::آخرین مطلب 18 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

آپونتیا، محصولی پرسود و باارزش در گرمای لارستان، گراش و اوز

  کارگاه آموزشی کشت کاکتوس میوه‌ای (آپونتیا) در شهرستان گراش برگزار شد.   به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، راجی مسئول آموزش و ترویج جهاد…

 

کارگاه آموزشی کشت کاکتوس میوه‌ای (آپونتیا) در شهرستان گراش برگزار شد.

 

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، راجی مسئول آموزش و ترویج جهاد کشاورزی گراش گفت: کارگاه آموزشی یک روزه کشت کاکتوس میوه‌ای با مشارکت یک شرکت خصوصی و با حضور بهره برداران و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان‌های گراش، لار و اوز در گراش برگزار شد.

راجی افزود: هدف از اجرای این برنامه آموزش و ترویج کشت گیاهان مقاوم به خشکی در شهرستان‌های جنوبی است و امیدواریم با توسعه‌ی کشت گیاهان مقاوم به خشکی و کم آبی تحول بزرگی برای بهره وری از منابع آبی ایجاد شود.

مسئول آموزش و ترویج جهاد کشاورزی شهرستان گراش بیان کرد: مصرف کم آب، کم آفت بودن محصول، بازارپسندی و سازگاری به اقلیم گرم و خشک منطقه از مزایای کاشت کاکتوس میوه‌ای است.

کاکتوس اپونتیا با نام‌های انجیر تیغی، انجیر هندی، گلابی خاردار و کاکتوس راکتی نیز شناخته می‌شود.

میوه کاکتوس اپونتیا به دلیل آن که در منطقه‌ای بیابانی و خشک پرورش می‌یابد، سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی است که اثر سم‌زدایی قوی و ضدالتهاب دارد و مانع از آسیب سلولی می‌شود.

میوه کاکتوس اپونتیا به صورت خشک و پودر شده نیز مصرف می‌شود که می‌تواند از سرطان و پیری جلوگیری و با تقویت سیستم دفاعی، بدن را در برابر عفونت‌ها مقاوم‌تر کند.

مصرف کاکتوس اپونتیا در رژیم غذایی به دلیل غنی بودن از مواد فیبری، کاهش جذب انسولین، کاهش کلسترول بد خون و تاثیر در معالجه کبد از دیگر خواص این گیاه دارویی است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۵:۴۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین