پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۸ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

۹۰۰ هکتار از مراتع لارستان زیر کشت گیاهان دارویی رفت

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان گفت: عملیات بذرکاری و کشت گیاهان دارویی از نوع آنغوزه و بادام کوهی در بیش از ۹۰۰ هکتار از مراتع و همچنین ارتفاعات…

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان گفت: عملیات بذرکاری و کشت گیاهان دارویی از نوع آنغوزه و بادام کوهی در بیش از ۹۰۰ هکتار از مراتع و همچنین ارتفاعات کوه آنتن کورده این شهرستان انجام شد.

به گزارش میلاد لارستان، مسعود لادنی، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات بذرکاری این نوع گیاهان دارویی با مشارکت جوامع محلی و به منظور تقویت پوشش گیاهی مراتع و عرصه های طبیعی منطقه است.

وی با اشاره به ضرورت احیا و کاشت بذر گیاهان کمیاب و در معرض انقراض عرصه‌های مرتعی و جنگلی در منطقه لارستان، گفت: یکی از رویکردها و سیاست های اساسی سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور،توسعه کشت گیاهان دارویی به ویژه طی یک دهه اخیر است.

وی با بیان اینکه توسعه و عملیات بذرکاری گیاهان دارویی در لارستان همچنان با جدیت و همکاری و مشارکت جوامع محلی، عشایر و دامداران در بخش‌هایی که با پوشش گیاهی کمتر روبرو است، دنبال می شود، گفت: بهبود، اصلاح و تقویت مراتع، جلوگیری از فرسایش خاک و هدر رفت آب و همچنین جلوگیری از افزایش رسوب در سطح زمین های کشاورزی منطقه از جمله اهداف اجرای این طرح هاست.

لادنی بیان کرد:‌ بدون مشارکت مردم، حراست از منابع ملی و طبیعی ناممکن است و بهره وری از طبیعت باید همراه با فعالیت های احیایی باشد و تبدیل مراتع به محل کشت گیاهان دارویی اکنون بهترین راهکار برای پیشگیری از تخریب است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان ادامه داد: برداشت بی رویه از گیاهان مرتعی ، چرای دام و جولان سودجویان در مراتع موجب شده نسل برخی از گونه های گیاهی همانند آنغوزه ، باریچه و بادام در خطر انقراض قرار گیرد که اکنون با تلاش مسوولان و همکاری مردم و جوامع محلی این گیاهان کمیاب در منطقه لارستان و مراتع این شهرستان در حال احیاست.

وی بیان کرد:‌ از مجموع بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی این شهرستان حدود ۹۰ درصد آنها منابع ملی است.

لادنی افزود: برخی عملیات به روش بومی و بدون هیچ نوع ماشین آلاتی انجام می‌شود و از میان روش‌های تجدید حیات مصنوعی پوشش گیاهی مراتع، عملیات مرتبط با احیا و اصلاح مراتع همچون بذرکاری و کپه‌کاری از جمله روش‌هایی است که با استفاده از نیروی انسانی انجام می‌شود .

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۷:۴۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین