دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۷ب.ظ
::آخرین مطلب 29 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

از بی غیرتی مردان تا بی خیالی خانواده ها در گفتگوی بی پرده میلادلارستان پیرامون حجاب(2)

یک کارشناس مذهبی در گفتگو با میلاد لارستان طی سخنانی به لزوم توجه به عفاف و حجاب در مردان همراستا با حجاب زنان پرداخته و از لزوم رصد فعالیت های…

یک کارشناس مذهبی در گفتگو با میلاد لارستان طی سخنانی به لزوم توجه به عفاف و حجاب در مردان همراستا با حجاب زنان پرداخته و از لزوم رصد فعالیت های ارگان های مسئول توسط مردم در زمینه حجاب سخن گفت. بخش اول گفتگو با سرکار خانم علوی کارشناس مذهبی و مدرس دروس بینش اسلامی را در اینجا می توان ملاحظه نمود. بخش دوم و پایانی را در ادامه می خوانیم

موضوعی دیگر که وجود دارد، اهمیت عفاف و حجاب در بین مردان علاوه بر زنان است. نظر شما در این باره چیست؟

بی شک علاوه بر زنان مردان نیز باید موضوع عفاف و حجاب را در نظر گرفته و رعایت نمایند. چرا که موضوع عفاف تنها مخصوص زن نبوده و مردان نیز در این خصوص وظیفه دارند. اگر مردان وظیفه ای در این خصوص نداشتند پس چرا قران کریم(آیه ۳۰ و ۳۱ سوره نور) در خصوص مساله حجاب ابتدا مردان را مورد خطاب قرار داده که چشم های خود را پوشانده و سپس زنان را مورد خطاب قرار داده است؟ چه بسا مردان در این خصوص وظایف مهمتری داشته باشند. سوالی که در اینجا مطرح می باشد و باید به صورت یک پیشنهاد ارائه شود این است که: چرا تاکنون یک همایش برای مردان در این خصوص برگزار نشده که چشمان خود و غیرت خود را نگاه دارید؟ یکی از ابعاد بی غیرتی مردان این است که زنان خویش را با این وضع ناجور به جامعه وارد می کنند. نکته جالب تر اینکه حتی یک کتاب در این خصوص برای مردان نوشته نشده است.

846813

در خصوص دولت و نقش حجاب چه باید گفت؟

اوایل انقلاب الزام در خصوص رعایت حجاب از سمت دولت وجود داشته و حتی میزگردهایی در خصوص توجیه حجاب برگزار می شد که این موضوع باید اکنون نیز توسط مسئولین با راهکار علمی مورد توجه قرار گیرد. اکنون برخی وزارتخانه ها مانند وزارت راه و ترابری و وزارت اقتصاد نیز ملزم به رعایت حجاب اند. حتی خدمه های هواپیما و کارمندان بانک ها ملزم به رعایت قانون حجاب اند. اگر این موضوع قانون است که دولت موظف به رعایت این الزام است و بخش های اقتصادی و هواپیمایی مورد اشاره هم کارمندان دولت اند. دولت اصلا روی این موارد هیچ عکس العملی ندارد. جالب تر این است که اخیراً مسئولان آموزش و پرورش در یکی از شهرها از حضور دانش آموز المپیادی محجبه که قصد رعایت حجاب و حضور در جلسه آزمون با چادر را داشته نیز ممانعت به عمل آورده اند.

طی تماسی که اخیرا با وزارت کشور داشته ام پیگیر موضوع عدم مجوزها برای برگزاری تجمع در خصوص حجاب بوده ام. متاسفانه عدم تماس و مطالبه از مسئولان باعث چنین امری بی توجهی شده است.

images

وقتی وزارت ارشاد مجوز برگزاری نمایش های(شو) لباس زنانه را داده و در آن از مردان نیز دعوت کرده و در آن نمایش ها شیوه راه رفتن زنان نیز مدنظر قرار گرفته می شود و وزارت ارشاد در این خصوص جواب می دهد:” مگر برگزاری این نمایشها چه اشکالی دارد؟!!” ً باید گفت: وای به حال ما….

وظیفه کل مردم است که در این خصوص دلسوزی داشته باشند و از مسئولین مطالبه نمایند.. ازهمین لار هم می توان و باید موضوع را پیگیری نمود.


قانون خدا که رفراندوم ندارد، مگر قصاص رفراندوم دارد. وی گفت: مقام معظم رهبری نیز بیان داشته اند که تمام این ها اصل نظام را نشانه رفته اند. ..


جبهه فرهنگی مهم است که فعالیت صورت گیرد. وی به برگزاری تجمع های مهم در خصوص حجاب که متاسفانه پوشش خبری داده نمی شود اظهار داشت: بایستی جبهه فرهنگی فعالیت کند. وی اظهار داشت: همان طور که قانون در کشور اروپایی بایستی اجرا شود اگر قانون حجاب در کشورمان شود بایستی همه آن را رعایت نمایند.


نقش خانواده ها را چطور ارزیابی می کنید؟ چرا گاهی اوقات فرزندان (خصوصاً دختران) در برخی خانواده های مومن و محجبه با زننده ترین وضع در جامعه رفت و آمد می کنند؟

بارها اتفاق می‌افتد که خانواده ای پدر و مادر نماز خوان و مسجد رو باشند اما اخلاق اسلامی را رعایت ننموده و بدهان و اهل غیبت و بدگویی و… میباشند و یا خانواده هایی که پدر و مادر با هم و با فرزندان خود تندی و بدخویی کرده و یا از سوی دیگر تجمل گرا و بدتر مال مردم خور باشند. در این صورت فرزند نمی تواند نماز و مسجد والدبن خود را در کنار این خصوصیات بد اخلاقی آنان در یک جا با هم جمع نموده و با این رفتارهای بد از عفاف پدر و حجاب مادر خود نیز زده شده و دیگر به موضوع حجاب اهمیتی نمی دهد. اخلاق بد و اشرافی گری و تجل گرایی که باعث چشم و هم چشمی میشود، خصوصاً باعث شده که این رفتار بد والدین بر روی رفتار فرزند اثر گذاشته و آرام آرام و نه به یکباره فرزند خانواده محجبه را بی قید و بند می کند. مومن های اشرافی بیش از کافران اشرافی اسلام را مورد هجمه قرار می دهند.

844554

نکته مهم دیگر اینکه متاسفانه خانواده ها در بسیاری اوقات اصلا حساسیت روی دوستان مدرسه فرزندان خویش ندارند. از لحاظ احکام شرعی پدر و مادر وظیفه دارند فرزند خویش را در مدرسه ای ثبت نام نمایند که از نظر شرعی معتبر باشد، اما امروزه پدر و مادر سعی می کنند فرزند خود را به مدرسه ای ببرند که از نظر درسی تنها معتبر باشند. موفقیت در کنکور با از دست رفتن سایر ارزش های انسانی چه ارزشی خواهد داشت. اکنون ارزشها متاسفانه به ضد ارزش تبدیل شده اند. ارزش ها از جامعه رخت بربسته و اشرافی گری ها در جامعه رواج یافته است.

آیا سازوکاری جهت حل کوتاه مدت موضوع عفاف و حجاب در کشور وجود دارد؟

حل مساله حجاب در کوتاه مدت، شدنی نیست. وقتی رادیو اسرائیل در خصوص حجاب خانم های ایرانی این همه از ۳۰ سال قبل کار کرده و اکنون نتایج منفی آن در جامعه ما را به نفع خود برداشت میکند و این نشان از یک حرکت بلندمدت دارد، نا نباید انتظار کوتاه مدت داشته باشیم. بیش از ۳۰ سال است که دشمنان ما در این خصوص در حال هجمه اند و ۳۰ سال است که ما کاری نکرده ایم.

ایجاد جبهه فرهنگی و مطالبه گری بسیار مهم است. یکی از جبهه فرهنگی که ۲۶۰ موسسه عضو آن هستند (پرتال حجاب) می باشد که شایسته است مسئولان و متولیان موضوع عفاف و حجاب و افرادی که در شهر و دیار در این خصوص به صورت رسمی و غیررسمی دخیل هستند از مطالب این پورتال استفاده نموده و آن را ترویج نموده و ایده های کاربردی آن را در منطقه به کار گیرند. پورتال حجاب

portal

یکی دیگر از جبهه های فرهنگی پایگاه اطلاع رسانی عین ( عفاف، عزت و عشق) است که این پایگاه نیز حاوی اپلیکیشن ها و مطالب بسیار کاربردی در خصوص حجاب و عفاف است.پایگاه اطلاع رسانی عین

ayn

و سخن پایانی

متاسفانه برای حجاب کار نکرده ایم. به نظر بنده با رعایت حجاب و قانونی بودن آن مثل کمربند ایمنی برخورد نکرده ایم. برای ترویج و همگون کردن جامعه با کمربند ایمینی فیلم های مختلف ساخته شده و انیمیشن های متفاوتی ارائه شده است ولی ما برای حجاب یک فیلم و یک انیمیشن نساخته ایم.

resized_371282_153

به هر حال باید این موضوع در جامعه به صورت قانون در آمده و در کشور نهادینه شود. باید تمام مراکز رصد شده و زیر ذره بین قرار گیرند. چرا یک دختر بچه ۶ و ۷ ساله در مدرسه مقنعه به سر می کند چون که این موضوع به صورت قانون وجود دارد در صورتی که بچه ۶ و ۷ ساله مکلف هم نیست. از سوی دیگر بایستی تولیدی های داخل کشور که پوشش های معقول تولید می کنند توسط دولت کنترل شده و حمایت مالی شوند تا بتوانند با محصولات ارزان قیمت خارجی قدرت رقابت داشته باشند.

نکته پایانی اینکه منویات مقام معظم رهبری در خصوص حجاب و عفاف و خانواده و نگاه به زن از جمله مواردی است که باید با رصد و بررسی در خصوص حجاب مدنظر قرار گرفته و بررسی شود. همچنین رساله حقوق امام سجاد (ع) که حقوق مختلف انسانها بر شمرده بایستی مورد توجه قرار گیرد. بی شک عدم رعایت حجاب نوعی تضییع حقوق دیگران نیز هست.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱:۱۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین