جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۸ب.ظ
::آخرین مطلب 37 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

خواهر خواندگی شهری(3) + یک سوال

چندی پیش پیرامون خواهر خواندگی و تعاریف آن مباحثی مطرح شد. همچنین در جدولی که توسط مجموعه تحلیل و توسعه میلادلارستان تهیه شده بود، نام شهرهای مختلف کشورکه با شهرهایی…

چندی پیش پیرامون خواهر خواندگی و تعاریف آن مباحثی مطرح شد. همچنین در جدولی که توسط مجموعه تحلیل و توسعه میلادلارستان تهیه شده بود، نام شهرهای مختلف کشورکه با شهرهایی از دیگر کشورها رابطه خواهرخواندگی دارند مورد اشاره قرار گرفت. در این شماره بر آنیم تا اهداف کلی

رابطه خواهر خواندگی بین دو شهر را مورد بررسی سریع قرار داده و یک سوال نیز مطرح نماییم. عزیزان می توانند با پاسخ به این سوال از طریق آدرس الکترونیکی info@miladelarestan.ir و یا سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۰۰۰۸۸ اطلاع رسانی میلادلارستان و یا ارسال پستی به دفتر نشریه، علاوه بر سهیم شدن در توسعه منطقه خود از جوایز ارزنده ای نیز برخوردار گردند.

ایجاد روابط خواهرخواندگی از رهگذر پرورش تفاهم و دوستی و اعتماد در سطح بین‌‌المللی و تبادل برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و ورزشی به توسعه گردشگری و تجارت کمک می‌کند. بنابراین، روابط خواهرخواندگی کاتالیزور بی‌نظیری برای رشد اقتصادی است. هدف از این قرارداد، پیوند و اتحاد بین شهروندان دو شهری است که دارای منافع مشترک هستند. مفاد این قراردادها موضوعات فرهنگی، اقتصادی و بازرگانی و به تازگی ورزشی را شامل می‌شود.   معمولا دو شهر برای خواهرخواندگی باید دارای تشابهات و برخوردار از منافع، خصوصیات و وجوه مشترک باشند؛ مثلا دو شهر تاریخی، دو شهر علمی، دانشگاهی، گردشگری یا دو بندر یا حتی دو شهر دارای نماد مشترک باشند که این اشتراک، زمینه و انگیزه لازم را برای خواهرخواندگی ایجاد می‌کند. بدین‌ترتیب، پیمان خواهرخواندگی بین شهرهایی امضا می‌شود که نوعی وجه تشابه و همسانی از قبیل ویژگی‌های تاریخی، فرهنگی، نمادهای مشترک و… با یکدیگر داشته باشند تا از ظرفیت‌های یکدیگر برای پیشبرد اهداف خاص علمی، فنی، گردشگری و نظایر آن استفاده کنند و با اعزام گروه‌های کارشناسی از تجربیات یکدیگر بهره‌مند شوند. به طور کلی، بهتر است شهرهایی با یکدیگر روابط خواهرخواندگی داشته باشند که از نظر مسائل جغرافیایی، جمعیت، صنایع و منافع مشابهت داشته باشند. رونق و رواج گردشگری بین دو شهر خواهرخوانده و نامگذاری متقابل خیابان‌هایی به نام شهر خواهرخوانده ازجمله نتایج اعلام خواهرخواندگی شهرهاست.

ازجمله دیگر فعالیت‌هایی که شهرهای دوست و خواهرخوانده در آنها مشارکت دارند، می‌توان به تبادل دانش و اطلاعات و تجارب، گسترش سرمایه‌گذاری و صنعت گردشگری در شهرها، اجرای پروژه‌های مشترک در امر توسعه شهری و ارتقای سطح زندگی و همکاری در زمینه افزایش تفاهم، انسجام و گسترش صلح جهانی، کمک به گسترش توانایی‌های فنی و مدیریتی در کلانشهرها اشاره کرد.

همچنین تکیه بر مشارکت آگاهانه شهروندان و به ویژه تشکلهای غیردولتی و داوطلب ، حرکت در مسیر تحقق سیاست تمرکز زدایی و ایجاد دموکراسی در مدیریت واحد شهری، آموزش مستمر و جریان دانایی و به هنگام بودن پیکر مدیریت شهری به دانش و درک جدید و بکارگیری دستاوردهای نوین جهان ، ایجاد فرصت های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران داخلی و بهره گیری از ظرفیت های سرمایه گذاران خارجی در راستای رشد و شکوفایی شهر ، ایجاد فرصت های گردشگری و تعاملات فرهنگی در راستای معرفی همه جانبه شهر در عرصه بین المللی از دیگر اهداف خواهر خواندگی می باشد.

سوال: با ذکر توضیحات بالا شاید این سوال مطرح شود که آیا لارستان پتانسیل خواهرخواندگی با دیگر شهرهای دنیا را دارد؟ عزیزان می توانند پیشنهادات خود (نام شهر مدنظر در ایجاد این نوع خواهرخواندگی دیپلماتیک و دلایل منطقی خود پیرامون انتخاب شهر) را به آدرس هایی که در بالا بدان اشاره شده است ارسال نمایند. به بهترین و منطقی ترین پیشنهادات جوایز ارزنده ای تعلق گرفته و در ضمن  پیشنهادات جهت بهره برداری مسئولان به اطلاع آنان خواهد رسید.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۹:۰۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین