جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۷ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 10

راه توسعه لارستان ایجاد شغل و کارآفرینی است

میلاد لارستان: عضو هیئت علمی کمیسیون کارآفرینی مجمع تشخیص مصلحت نظام، به تولیدکنندگان و مسئولین توصیه کرد: اگر خواهان بدست آوردن توسعه و ایجاد اشتغال در لارستان هستید، می بایست…

میلاد لارستان: عضو هیئت علمی کمیسیون کارآفرینی مجمع تشخیص مصلحت نظام، به تولیدکنندگان و مسئولین توصیه کرد: اگر خواهان بدست آوردن توسعه و ایجاد اشتغال در لارستان هستید، می بایست در دو مسیر رشد کسب و کارها و همچنین رشد کارآفرینی حرکت کنید.

به گزارش خبرنگار میلاد لارستان؛ آصف کریمی در همایش “کارآفرینی، اشتغال و توسعه” که بعد از ظهر امروز با حضور سرمایه گذاران، شهرداران شهرهای ۸ گانه لارستان، نخبگان، تولیدکنندگان و اقشار مختلف مردم برگزار گردید، با بیان اهمیت کارآفرینی و جایگاه کارآفرینی در توسعه و ایجاد اشتغال، اظهار داشت: موفقیت در جامعه به تعداد افراد موفق ساکن در آن جامعه بستگی دارد.

وی با تأکید بر نقش وجود افراد موفق در کسب رشد و توسعه، تصریح کرد: وجود افراد موفق در یک جامعه از کلیدی ترین معیارها برای دستیابی به توسعه است و این توسعه با اقدامات تکمیلی و زنجیروار افراد نخبه و موفق برای یک کشور و یا در فضایی کوچکتر مثل شهرستان لارستان محقق می گردد و به عبارتی دیگر، مسیر توسعه از مسیر موفقیت می گذرد.

عضو هیئت علمی کمیسیون کارآفرینی و کسب و کار در مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه، افراد موفق باعث شکل گیری کسب و کارهای موفق می شوند، خاطر نشان کرد: کسب و کارها عامل اصلی توسعه جامعه به شمار می روند.

وی با اشاره به کشورهایی که توانسته اند، به پیشرفت و توسعه دست یابند، اضافه کرد: کشورهایی توانسته اند به پیشرفت برسند که اقتصادهای موفقی دارند و این بدان معنی است که اقتصاد باثبات کشورها باعث توسعه و موفقیت شده است و به تبع آن کشورهایی دارای اقتصاد موفق هستند که در آن شرکت ها و کسب و کارهای معتبر و موفق وجود دارد.

کریمی با ابراز تأسف از عدم شکل گیری کسب و کارها و شرکت داری در شهرستان لارستان، افزود: شهرستان لارستان دارای پتانسیل های بسیار بالا و شرائط مساعد برای ایجاد کسب و کار و شرکت هاست که باید از این استعداد بهره برد.

وی با تأکید به نخبگان، سرمایه داران و مردم، گفت: همه ما باید خود را به علم شرکت داری و کسب و کار درآمدزا مسلط کنیم، تا بتوانیم توسعه فردی و اجتماعی را رقم بزنیم تا بدین ترتیب، بطور یکپارچه موفقیت و رشد رقم بخورد.

عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه تهران با ارائه ایجاد شرکت در لارستان، تصریح کرد: فعالیت یک شرکت در یک جامعه، باعث پویایی آن منطقه می گردد، چراکه در پی تأسیس یک شرکت، تراکنش مالی افزایش می یابد و باعث اشتغال می گردد.

وی با بیان نتایج حاصله از مطالعه موسسه “دیده بان جهانی کارآفرینی” که در زمینه فعالیت های کارآفرینی ۱۸۰ کشور مختلف دنیا به مطالعه می پردازد و به جایگاه کارآفرینی کشورها مبادرت می کند، عنوان کرد: این موسسه براساس مطالعات بلندمدت خود، به دو نتیجه درباره توسعه و ایجاد رشد اقتصادی دست یافته است و آن؛ وضعیت کلی اقتصاد ملی و دیگری وضعیت کلی که خود کارآفرینی ایجاد می کند.

کریمی به تولیدکنندگان و مسئولین توصیه کرد: اگر خواهان بدست آوردن توسعه و ایجاد اشتغال در لارستان هستید، می بایست در دو مسیر رشد کسب و کارها و همچنین رشد کارآفرینی حرکت کنید.

وی با بیان اینکه، کمتر شهرستانی به پتانسیل های فوق العاده لارستان در دستیابی سریع به رشد و هموار بودن مسیر سرمایه گذاری در آن ، در ایران وجود دارد، تصریح کرد: لارستان با دارای بودن فرودگاه بین المللی، نزدیکی به بنادر بزرگ در کاهش هزینه های صادرات و واردات و در آینده نیز، عبور خط راه آهن از این منطقه، شرائط مورد نیاز و زیرساخت های کلان برای کارآفرینی و متفاوت تر عمل کردن در کسب و کارهای خاص وجود دارد.

عضو هیئت علمی کمیسیون کارآفرینی و کسب و کار در مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اهمیت توجه به بحث بازاریابی و عرضه در بازارهای مصرف، هشدار داد: سرمایه داران قبل از سرمایه گذاری، باید به شناسایی بسترها و نیازسنجی جامعه به یک کالا و خدمات بپردازد.

وی ظرفیت و پتانسیل های موجود در شهرستان لارستان را، از برخی استانها بیشتر دانست و یادآوری کرد: سرمایه گذارانی که با وجود دوری از منطقه، علاقه زیادی به سرمایه گذاری در لارستان را دارند، این پتانسیل بسیار بالایی است و اگر بسترها در این شهرستان فراهم گردد، باعث توسعه و اشتغالزایی می شود.

کریمی توسعه شرکت ها و کارآفرینی را دو مقوله مهم رفع معضل پیش روی توسعه برشمرد و اضافه کرد: کارآفرینی ایجاد شغل نیست، بلکه متفاوت تولید کردن، ارائه ایده نو و آنچه دیگران به آن دست نیافته اند، است.

وی یکی از حلقه های مفقوده در توسعه لارستان را، عدم بهره گیری از مشاوره و کسب اطلاعات درخصوص فعالیت ها، نام برد و تأکید کرد: مشاوره هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری است، زیرا با داشتن آگاهی و برنامه می توان به موفقیت رسید.

عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه تهران، با اشاره به کشورهای چین، دبی و مالزی در چگونگی پیمودن راه توسعه، تصریح کرد: اصلی ترین راه دستیابی به توسعه ایجاد شرکت و کسب وکار است، چراکه این دو مقوله می تواند جذابیت ایجاد نماید و یکی از دلائل مهاجرت لارستانی به کشورهای حوزه خلیج فارس، بوجود آوردن شرکتها و فراهم کردن زیرساخت هاست و می توان با همفکری و همدلی و ایجاد مجمع تخصصی توسط بخش خصوصی موقعیتی بسیار مناسب تر از کشورهای دیگر را راه اندازی کرد.

وی راه توسعه لارستان را توسعه شرکت ها، ایجاد کسب و کار و کارآفرینی دانست و افزود: تنها از این طرق است که می توان به جذب جمعیت و سرمایه ها مبادرت ورزید.

عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه تهران با توصیه به نخبگان، گفت: اگر قصد راه اندازی شرکت، ایجاد اشتغال و یا تجارت را دارید، در نخستین گام به شناسایی فرصت ها که همان نیاز بازار است، بپردازید، سپس به ارائه ایده جدید اقدام کنید و پس از این مرحله است که مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گیرید و موجب اشتغال می گردد.

وی راه جلوگیری از هدر رفت و استفاده بهینه از سرمایه ها را، آشنائی با فرآیند کارآفرینی دانست و تصریح کرد: فقط با کارآفرینی و ارائه ایده نو، می توان به سود و اشتغال رسید.

 

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱:۱۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین