جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۱ب.ظ
::آخرین مطلب 36 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 12

پروازهای حج تمتع و عتبات از فرودگاه لارستان انجام شود

میلاد لارستان: امام جمعه لارستان ضمن تأکید برادامه دار بودن توطئه و فتنه از سوی دشمنان داخلی و خارجی، گفت: مردم ما باید در همه زمانها بصیرت و هوشیاری خود…

میلاد لارستان: امام جمعه لارستان ضمن تأکید برادامه دار بودن توطئه و فتنه از سوی دشمنان داخلی و خارجی، گفت: مردم ما باید در همه زمانها بصیرت و هوشیاری خود را در مقابل حربه دشمنان حفظ نمایند.

به گزارش میلاد لارستان؛ حجه الاسلام و المسلمین سیدمجتبی نوربخش، در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار، با بیان احادیثی، اظهار داشت: چند چیز موجب طولانی شدن عمر انسان می گردد که از آن جمله می توان؛ به دعای خیر پدر و مادر در حق فرزندان، صله رحم، پرداخت صدقه از درآمد روزانه نام برد.

وی با توصیه به نمازگزاران در حل مشکل همنوعان و همشهریان، تصریح کرد: همه ما روزانه با افراد مختلفی برخورد می کنیم که دارای خانواده های اصیل هستند و ما باید با توجه به روایتی از امام حسن مجتبی(ع) که فرمودند «هرکسی از شما برای رفع مشکل مومن با ایمان گام بردارد، مثل این است که ۹۰ هزار سال خداوند را عبادت کرده است»، عمل کنیم و دیگران را در حل مسائل شان یاری رسانیم.

خطیب جمعه لار با تأکید بر حل مشکلات و اختلافات در کوچه و بازار توسط افراد معتمد، خاطر نشان کرد: در گذشته، مردم لارستان، برای رفع اختلاف ها، با رجوع به افراد مومن و معتمد، بدون نیاز به رجوع به مراجع قانونی و قضائی، با مصالحه مشکلات را حل می کردند.

وی با تأکید بر حفظ برخی از سنت های حسنه، همچون حل و فصل مشکلات در بین خود افراد در قبل از رجوع به ارگان   های مربوطه، اضافه کرد: باید این فرائض خداپسندانه در بین مردم لارستان ادامه یابد و هیچگاه در مقابل کمک به دیگران از خود کوتاهی نشان ندهیم.

حجه الاسلام نوربخش با اشاره به انجام رزمایش اخیر نیروهای مسلح با نام «محمدرسول ا…» در کرانه های دریای خلیج فارس، عنوان کرد: انجام این رزمایش و رونمائی از سلاح های جدید، نشانه اقتدار و مایه افتخار ایران در سطح دنیاست.

وی با ابراز مباهات درخصوص دستیابی کشورمان به موشک ها، هواپیماها و همچنین آمادگی نیروهای ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی، تأکید کرد: دشمنان با دیدن چنین رزمایش هایی، باید بدانند که هیچ گاه نمی توانند ملت ما را از طریق جنگ نظامی شکست دهند.

امام جمعه لارستان با اشاره به برگزاری بیست و سومین اجلاسیه نماز در اهواز، یادآوری کرد: این همایش در راستای تقویت پایبندی به اصول نماز و اهتمام ویژه به این فریضه سفارش شده الهی، هر ساله به ریاست حجه الاسلام و المسلمین قرائتی برگزار می شود.

وی با گرامیداشت ۶ تا ۱۰ دی ماه، بعنوان هفته سوادآموزی، افزود: اگر کسی، یک آدم بی سواد را آموزش دهد، با توجه به اعلام مسئول نهضت سوادآموزی، مورد حمایت قرار می گیرد که این نشان از اهمیت موضوع است.

حجه الاسلام نوربخش فقر فکری را به خاطر جهل و نادانی دانست و عنوان کرد: تنها راه از میان برداشتن جهل و گمراهی، تحصیل و دستیابی به تحصیلات عالیه است که پس از انقلاب در راستای ریشه کنی بی سوادی، نضهت سوادآموزی شکل گرفت.

وی تأسیس جهادکشاورزی را از برکات انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: این نهاد در راستای تولید محصولات کشاورزی راه اندازی شده که این مهم، از اساسی ترین ارگان ها در رفع نیازهای کشورهای است.

امام جمعه لارستان با اشاره به حرکت پسندیده حجاج جنوب فارس از مدیرکل فرودگاه بین المللی آیت اللهی(ره) لارستان به جهت راه اندازی پرواز حج عمره از این فرودگاه، گفت: برقراری این پرواز به سوی بیت ا… الحرام موجب رضایت این مناطق شده و ضمن تشکر از مسئولین پیگر در این خصوص، خواستار انجام پروازهای حج تمتع و عتبات عالیات از این فرودگاه هستیم.

وی با تجلیل از مردم همیشه در صحنه لارستان در برگزاری برنامه های مختلف در گرامیداشت نهم دی ماه، به عنوان سالروز «میثاق امت با ولایت»، تصریح کرد: مسئله نه دی، از ایام ا… این انقلاب است و این حرکت ملت ایران، اقتداء به یاران امام حسین(ع) است.

حجه الاسلام نوربخش ایستادگی و بیداری ملت غیور ایران در برابر توطئه ها و فتنه را یادآور ایستادگی یاران آقا اباعبدا… الحسین(ع) در برابر یزیدیان عنوان و تأکید کرد: ملت با بصیرت ایران تا آخرین قطره خون خود در برابر فتنه گران ایستاده است و در برابر حامیان آنها را که استکبار جهانی است، مبارزه خواهیم کرد.

وی با توصیه به نمازگزاران درباره اینکه فتنه منحصر به سال ۸۸ نبود و همچنان ادامه دارد، خاطر نشان کرد: دشمن بطور مرتب در تلاش است با حیله و مکرهای مختلف علیه مسلمین وارد عمل شود و ما نیز، می بایست با هوشیاری و بصیرت نقشه دشمنان را خنثی کنیم.

امام جمعه لارستان با تبریک به مناسبت سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج)، گفت: همه ما باید در عصر غیبت با انجام اعمال شایسته، زمینه ظهورآن حضرت را فراهم کنیم.

وی با گرامیداشت سالروز ولات حضرت محمد(ص) و امام جعفرصادق(ع)، تصریح کرد: در طول این هفته برنامه های مختلفی در بین نقاط شیعه وسنی نشین به خاطر نمایان کردن وحدت این دو مذهب برگزار می گردد.

حجه الاسلام نوربخش با اعلام این خبر که، در روز دوشنبه هفته آینده، همزمان با سراسر استان فارس نماز «استفساء» یا «باران» در لارستان برپا خواهد شد، اضافه کرد: برای آمادگی در انجام این فریضه نیاز به سه روز روزه گیری است و این نماز در روز دوشنبه ساعت ۳ بعداز ظهر در محل صحن نورانی امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) برپا خواهد بود.

 

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین