جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۳ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 10

عقب گرد اعتبارات فرهنگی بودجه 94

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بودجه وزارت فرهنگ نسبت به سال قبل افزایش اعتبار داشته اما در کنار نرخ تورم به نوعی عقب گرد کرده چرا نسبت به افزایش نرخ…

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بودجه وزارت فرهنگ نسبت به سال قبل افزایش اعتبار داشته اما در کنار نرخ تورم به نوعی عقب گرد کرده چرا نسبت به افزایش نرخ تورم بسیار پایین است. جمشید جعفرپور با بیان اینکه افزایش مورد انتظار را در بحث بودجه فرهنگ نداشته ایم، گفت: با توجه به

فرمایش مقام معظم رهبری و تعیین اولویت های آینده کشور از سوی ایشان بر مبنای علم، فرهنگ و اقتصاد، با تعیین بودجه بسیار پایین برای دستگاه های فرهنگی، وضعیت خوبی را برای حوزه فرهنگ پیش بینی نمی کنیم. نماینده مردم لارستان خنچ و گراش در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: متأسفانه به میزانی که فرهنگ در کشور اولویت دارد به لحاظ بودجه به آن توجهی نشده است که جای گلایه مندی وجود دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه تخصیص ها در حوزه های مختلف متفاوت است گفت: هنوز سال تمام نشده است که بتوانیم در زمینه چگونگی اختصاص اعتبارات بودجه ۹۳ قضاوت کنیم اما نسبت به سال ۹۲ مقداری تخصیص ها واقعی تر شد چرا که بودجه خیلی بلندپروازانه دیده نشده و با احتیاط محاسبه شده بود. جعفرپور با اشاره به برگزاری جلسات با افرادی که برای کمیسیون تلفیق انتخاب شده اند، یادآور شد: طی این جلسات به دنبال راهکارهایی هستیم تا هرچه بهتر و بیشتر بودجه به حوزه فرهنگ اختصاص پیدا کند همچنین در تلاشیم تا بودجه های تعیین شده به نحوی مثبت و با در نظر گرفتن اولویت ها مصرف شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس نهم در ادامه با بیان اینکه عموما از پایه و اساس به بودجه های فرهنگی کم توجهی می شود، گفت: بودجه وزارت فرهنگ افزایش بودجه داشته است اما در کنار نرخ تورم به نوعی عقب گرد کرده است چون نسبت به افزایش نرخ تورم بسیار پایین است. وی در ادامه با اشاره به بودجه حوزه ورزش و جوانان اذعان کرد: وزارت ورزش و جوانان در خصوص تخصیص بودجه وضعیت نابسامان تری دارد و بیشتر از ۲٫۲ درصد افزایش پیدا نکرده که باز هم نسبت به افزایشی که در نرخ تورم داشته ایم مناسب نیست. به گزارش میلادلارستان و به نقل از خانه ملت عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: طبیعتا از آنجایی که حوزه جوانان درای چارچوب مشخصی نیست و بسیاری از دستگاه ها متولی آن هستند، آنگونه که باید به آن پرداخته نمی شود و در وزارت ورزش و جوانان جایگاهی ندارد لذا اگر بودجه کم شود مسأله تشدید شده و بدتر از گذشته خواهد شد از این رو کمیسیون فرهنگی تمام تلاش خود را برای احیای بودجه در این حوزه ها دارد.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۵:۳۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین