شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۹ق.ظ
::آخرین مطلب 40 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 13
قابل توجه نمایندگان لارستان و هرمزگان و مسئولان محیط زیست:

تبدیل منطقه هرمود لار به پارک ملی؛ لازمه خروج رویدر هرمزگان از بن بست

رئیس شورای شهر رویدر هرمزگان در سخنانی اظهار داشت: مسؤلان فکری به حال تعارضات زیست‌محیطی موجود در این شهرستان بکنند.

رئیس شورای شهر رویدر هرمزگان در سخنانی اظهار داشت: مسؤلان فکری به حال تعارضات زیست‌محیطی موجود در این شهرستان بکنند.

عبدالسلام جمالی  در نشست مردم شهرستان رویدر با رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان  خواستار توجه ویژه به مناطق کمتر برخوردار در کشور از سوی دولت شده و گفت: اتحاد و همدلی در کشور در سایه نقد منصفانه و خدمت بی ادعا به مردم و تصویب قوانین جامع و کارآمد برای آینده کشور از جمله انتظاراتی است که از نمایندگان مطرح است که باید در تحقق آن کوشا باشند.

رئیس شورای شهر رویدر تصریح کرد: مردم انتظار دارند تا مسائل و مشکلات‌شان از تریبون مجلس مطرح و مورد پیگیری و رفع قرار گیرد و با توجه به تعداد کم نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، این رسالت بر دوش نمایندگان کنونی سنگین‌تر شده تا به طور یکپارچه بر سر منافع استان همراه و همدل با هم باشند.

به گزارش فارس، جمالی در بیان برخی از مشکلات شهر رویدر به تعارضات زیست محیطی در این منطقه اشاره و اظهار کرد: منطقه رویدر در بخشی از منطقه حفاظت شده هرمود لارستان فارس واقع شده و این مسئله موجب شده تا امکان توسعه شهر، ساخت و ساز در این منطقه و اقدامات شهرداری دچار چالش و یا محدودیت باشد و انتظار داریم این موضوع به عنوان اولویتی از سوی نمایندگان پیگیری و رفع شود.

وی اضافه کرد: راه‌های ارتباطی منطقه رویدر نیز توسعه کافی نیافته‌اند و برای تکمیل پروژه‌های آغاز شده به جدیت بیشتری نیاز داریم.

roydar

میلادلارستان: تلاش در جهت تبدیل منطقه حفاظت شده هرمود به پارک ملی یکی از مواردی است که علاوه بر ارتفای این منطقه می تواند در راستای توسعه شهر رویدر هرمزگان نیز به کار آید. بی شک تبدیل این منطقه به پارک ملی می تواند جاده های دسترسی مناسبی در منطقه ایجاد نموده و علاوه بر توسعه شهری، از لحاظ اقتصادی و جذب گردشگر نیز برای کل منطقه مفید باشد.

رئیس محیط زیست لارستان نیز در مصاحبه ای در خرداد۹۳ با میلادلارستان با برشمردن قابلیت‌ها و ویژگی‌های منطقه حفاظت شده هرمود گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای بالای منطقه حفاظت شده “هرمود” لارستان و گونه‌های منحصر به فرد جانوری، پرندگان و گیاهی، این منطقه ظرفیت ارتقاء از منطقه حفاظت شده به پارک ملی را دارد که امیدواریم با اهتمام ویژه مسئولان این مهم محقق شود.

لذا این مهم با تلاش دو جانبه از سوی مسئولین حفاظت محیط زیست فارس و هرمزگان و نیز همکاری مشترک بین مجمع نمایندگان هرمزگان و نماینده مردم لارستان، خنج و گراش می تواند عملی شده و علاوه بر حفاظت بیشتر از این منطقه بکر طبیعی، در راستای توسعه و خروج رویدر از بن بست نیز مورد استفاده قرار گیرد

توضیح:رویدر شهری است از توابع بخش رویدر شهرستان خمیر در استان هرمزگان واقع شده‌است. شهر رویدر در ۸۷ کیلومتری شمال غربی بندر خمیر و ۱۴۰ کیلومتری بندر عباس واقع شده‌است

منطقه حفاظت شده هرمود نیز در موقعیت جغرافیایی N2729 E5418 در بین استانهای فارس و هرمزگان واقع است. اين منطقه که در شرق لارستان و در مرکز مشترک استان فارس و هرمزگان قرار گرفته در حدود ۲۸۴‚۱۵۱ هکتار وسعت دارد. اين منطقه به علت شرايط خاص اکولوژيکى، از نظر برخوردارى از گونه‌هاى گياهى و جانورى خاص مناطق گرمسيرى و قوچ لارستان، ‌ يکى از مناطق بى‌نظير و قابل توجه گردشگاهى و پژوهشى است.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۶ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۷:۳۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “تبدیل منطقه هرمود لار به پارک ملی؛ لازمه خروج رویدر هرمزگان از بن بست”

  1. ناشناس گفت:

    لطفا بررسی نمایید چرا در نقشه ی نمایش داده شده زاهدمحمود جز هرمزگان نشان داده شده است .هرمزگان جزئی از لارستان است

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین