یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۶ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

لزوم ایجاد مراکز دانش بنیان حوزه ICT در لارستان

معاون علمی فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان مدتی پیش در سخنانی بیان داشته بود: ما یکی از بهترین نیروهای انسانی دنیا را داریم و در تولید مهندس…

معاون علمی فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان مدتی پیش در سخنانی بیان داشته بود: ما یکی از بهترین نیروهای انسانی دنیا را داریم و در تولید مهندس پنجمین کشور دنیا هستیم، به طوری که به اندازه کشور امریکا، یعنی سالی ۲۵۰ هزار مهندس از دانشگاه‌های ما فارغ‌التحصیل می‌شوند که بخش عمده‌ای از آنها می‌توانند در صنعت ICT مشغول به کار شوند.وی لزوم توجه به ایجاد شرکت های دانش بنیان حوزه ICT را نیز یادآور شده بود….

با نگاهی بر رشته های دانشگاهی در لارستان میتوان پتانسیل خفته فنی و علمی را در منطقه به صورت بالقوه ملاحظه نمود که بایستی به فعلیت برسد. وجود رشته کامپیوتر در دانشگاه آزاد اسلامی، رشته های فنی مرتبط با حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات در مرکز آموزشکده فنی لارستان و مهم تر از آنها با وجود رشته مهندسی کامپیوتر گرایش IT در مرکز آموزش عالی لار  از یک سو (+دانشکده های خنج، اوز، گراش و..) و فعالیت های فنی پراکنده توسط جوانان لارستانی در خصوص حوزه های فناوری اطلاعات(IT) و فناوری ارتباطات و اطلاعات(ICT) از سوی دیگر می تواند این نوید را بدهد که از جنبه پتانسیل بالقوه، منطقه لارستان ، خنج و گراش کم و کاستی تقریبا ندارد.

untitled

اما نکته حائز اهمیت لزوم به کارگیری این پتانسیل خفته د منطقه و تبدیل آن به فرصت و سودآوری و ایجاد اشتغال پایدار است.  ایجاد مرکز رشد فناوری در لارستان در سال۹۳ و آغاز به فعالیت این موسسه با وجود یک مدیر جوان و پرکار می تواند نویدبخش تحرک بیشتر در زمینه ICT و ایجاد شرکت های دانش بنیان در این حوزه  نیز باشد. 

 sci388

این نکته حائز اهمیت است که به اذعان مسئولین کشوری، پلتفرم شرکت‌های دانش بنیان برای حمایت از شرکت‌هایی مانند فعالان حوزه ICT درست شده و متولیان امر در منطقه از فرمانداری ویژه لارستان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی لارستان و شهرداری لار، اداره مخابرات لارستان و مهمتر از همه مرکز رشد فناوری لارستان، سعی نمایند از این  پلتفرم استفاده کنند چرا که نهایت کمک‌هایی که دولت می‌تواند ارایه دهد در این بخش وجود دارد. برای مثال معافیت‌های گمرکی و مالیاتی و وجود صندوق حمایتی از نمونه این کمک‌هاست.

contentimages_ict-mark_full-colourاز سوی دیگر به علت وجود فرودگاه بین المللی لارستان در منطقه و نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، می توان از محصولات تولیدی در حوزه ICT منطقه  به کشورهای همسایه استفاده نموده و  صدور کالاهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و نشر دیجیتال کشور را رونق بخشید .

خواهشمند است مسئولین محترم و متولیان امر در این زمینه تلاش های لازم به انجام برسانند.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲:۵۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین