دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۱ب.ظ
::آخرین مطلب 2 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1
در آستانه ماه محرم مطرح گشت:

توصیه های مهم فرماندار ویژه لارستان به هیات مذهبی شهرستان

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در سخنانی اظهار داشت: با تشریح قیام امام حسین(ع) برای مردم،از ایجاد بدعت جلوگیری شود. به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در سخنانی اظهار داشت: با تشریح قیام امام حسین(ع) برای مردم،از ایجاد بدعت جلوگیری شود. به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در جمع روسای هیئت های مذهبی و مداحان و خادمین اهل بیت لارستان با بیان این مطلب که عاشورا و نهضت کربلا سرمایه بزرگی برای ماست که باید از ان حداکثر استفاده را کرد گفت:وظیفه همه ماست که در ایام ماه محرم متناسب با قیام عاشورا صحبت کنیم و در راستای نشر و فرهنگ اصیل اسلامی و فرهنگ عاشورایی حرکت کنیم.

وی فرهنگ عاشورا را غنی ترین فرهنگ عنوان کرد و ادامه داد: وقتی به تاریخ نگاه می کنیم و  وظیفه قیام عاشورا را مورد توجه قرار می دهیم،امام حسین (ع)  هدف از قیامش اصلاح امت جد خود بیان می کند و همه می دانیم که امام حسین(ع) چگونه با عملش، اسلامی که داشت از مسیر خودش منحرف می شد  آن  را در مسیر و صراط مستقیم الهی قرار دهد و این قیام آنچنان در طول تاریخ منشاء اثر و تاثیر گذار بود که حتی در ایران اسلامی ما ،وقتی مردم دیدند که حاکمیت قبل از انقلاب ، ارزشهای دینی و الهی را نادیده می گیرد و ناهنجاریهای اجتماعی و امیال دنیوی و نفسانی می خواهد به فضای جامعه حاکم بشود، همین محرم و صفر  و قیام عاشورا منشاء تحرک ،حرکت و تظاهرات بر علیه نظام طاغوت و ضد دینی شد و این موضوع  بر هیچ کس پوشیده نیست .

معاون استاندار فارس تاکید کرد: انقلاب اسلامی ما که از مسجد با محوریت روحانیت و با رهبری امام شکل گرفت ناشی از قیام عاشورا و الگوگیری آن از قیام امام حسین(ع) بود و همه ما به عینه دیدیم که قیام امام حسین یکی از اهرم های اصلی پیروزی ما دردوران دفاع مقدس  هم بود و آن روحیه بالایی که جوانان ما در طول آن هشت سال  در عملیات های مختلف داشتند و به پیروزی های پی در پی هم دست یافتند همه و همه با  الهام گرفتن از قیام عاشورا بود و این موضوع در تاریخ  گذشته و آینده منشاء اثر خواهد بود و این را بایستی جدی بگیریم.

 وی افزود:اولویت کاری بنده نیز بعنوان مسئول شهرستان این است که در خدمت هیئت های مذهبی  و مداحان  عزیز شهرستان باشم و مسائل و مشکلات آنان را پیگیری نمایم.

 حسنی ادامه داد: بنا بر این نیست که اینچنین مراسم هایی دولتی بشود چرا که محوریت هیئت های مذهبی با مردم است و ما فقط بستر های اینگونه مراسم ها را فراهم کرده ویا در خصوص  کنترل ترافیک و نظم وامنیت هیئت های عزاداری هماهنگی لازم  را انجام خواهیم داد.

حسنی تصریح کرد:نظرات و پیشنهادات هیئت ها و مداحان را می شنویم و تا آنجائیکه بتوانیم در راستای اجرایی کردن آنها  در سطح شهرستان اقدام خواهیم کرد.ولی انتظار از هیئت ها این است که خودشان به نحو مطلوب مدیریت کنند تا خدایی ناکرده هیچ مشکلی پیش نیاید، چه بسا یک تنش جزئی بعضا ممکن است به یک اختلاف ریشه دار در شهرستان منجر شود.لذا از تمامی بزرگان  و پیر غلامان هیئت ها می خواهیم که مدیرت قابل قبولی داشته باشند تا خدایی نکرده اختلافی بین هیئت ها پیش نیاید و همیشه با هم تعامل وهفکری داشته باشند.

فرماندار ویژه لارستان ادامه داد:اگر در سالهای گذشته  یک جزیی اختلافی هم بوده است خواهشمندیم روسای هیئت ها  با هم بنشینند و این مهم را تا قبل از ماه محرم  حل نمایند.

رییس شورای تامین شهرستان از مسئولین انتظامی و پلیس راهور هم خواست که در ایام ماه محرم بخصوص در دهه اول در موضوع نظم و امنیت هیئت های مذهبی برنامه ریزی صحیح داشته و اجرایی نمایند.

حسنی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:به حمداله بحث اطعام دادن و نذورات در لارستان بسیار گسترده است لذا مسئولین هیئت ها و آشپزخانه ها در کل شهرستان مدیریت نمایند و نگذارند که دشمنان از این فرصت سوء استفاده کنند  و خدایی نکرده  مردم در این خصوص آسیب ببینند.

فرماندار ویژه لارستان خطاب به حاضرین اظهار داشت:در این ایام سعی گردد، ارزشهای دینی و فلسفه قیام امام حسین را در جامعه نهادینه کنید و از بدعت هایی که گاها ممکن است باعث یاس و نامیدی جوانان ما بشود، جلوگیری نمایید.

گفتنی است در این همایش همچنین  حضرت حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید مختار موسوی امام جمعه لارستان،حضرت حجت الاسلام ولایتی نسب رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان،حاج یوسف هدایتی رییس شورای هیات مذهبی شهرستان،حاج محمد ابراهیم رحیمی نژاد نماینده سازمان حج و زیارت استان،سرگرد بردبار مسئول فرهنگی و ترافیک قرارگاه پلیس راه جنوب فارس و معصومه فائضی رییس انجمن محیط زیست شهرستان هم  نکاتی را به مسئولین هیئت های مذهبی و مداحان یاداور شدند.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۳:۱۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین