پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۹ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

نعمت الله ابراهیمی و شناسایی پیکرمطهر پس از 11 سال

برای آخرین بار در حالی که در سال چهارم هنرستان تحصیل می کرد، عازم جبهه جنوب شد تا اینکه چهارم دی ماه سال ۶۵ طی عملیات کربلای ۴ در محور…

برای آخرین بار در حالی که در سال چهارم هنرستان تحصیل می کرد، عازم جبهه جنوب شد تا اینکه چهارم دی ماه سال ۶۵ طی عملیات کربلای ۴ در محور شلمچه، هنگام عبور از آب مفقود الاثر گردید و پس از ۱۱ سال پیکر مطهّرش شناسائی و در آبان ماه ۷۶ در لار تشییع و به خاک سپرده شد.

نام: نعمت الله
نام خانوادگی: ابراهیمی
نام پدر: ابراهیم
تاریخ تولد: ۱۳۴۵
میزان تحصیلات: گواهینامه افتخاری متوسطه
تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۱۰/۰۴
محل شهادت: شلمچه
نام عملیات: کربلای۴

تحصیلات دوره ابتدایی را در دبستان مجتهدی سپری کرد و وارد مدرسه راهنمایی شهید رستگار شد. پس از آن به هنرستان ابوذر غفاری رفت و در رشته برق مشغول به تحصیل گردید.

« نسبت به پدر و مادر احترام خاصی داشت و با دوستان و آشنایان متواضعانه برخورد می کرد. همیشه سعی می کرد قبل از دیگران سلام کند. علاقه زیادی به امام و نماز جماعت داشت و دوستانش را به شرکت در نماز جماعت و یادگیری قرآن تشویق می کرد. » (خاطرات خانواده)

نعمت الله از اعضاء فعال پایگاه امام حسن عسکری (علیه السلام) بود و تشکیل قرآن از جمله اقدامات وی در این پایگاه بود. همچنین در رشته فوتبال و هندبال نیز به فعالیت می پرداخت.

در حین تحصیل چند بار تصمیم گرفت به جبهه برود. « … از طرف مدرسه اعلام شده بود: چه کسانی داوطلب اعزام به جبهه هستند؟ ایشان داوطلب شده بود و اولیای مدرسه رضایت نامه خواسته بودند. ما امضاء نکردیم. نعمت به خاطر علاقه ای که به جبهه و امام داشت نامه را خودش امضاء کرد و به مدرسه تحویل داد. جهت آموزش، به کازرون رفت ولی او را برگرداندیم. بار دوم به شیراز نرسیده، رفتیم و او را بازگرداندیم. تا اینکه آبان ماه سال ۶۱  پس از امین، برادرش خدمت سربازی را تمام کرد. نعمت به من گفت: من باید به جبهه بروم و به او اجازه دادم. برای اولین بار عازم جبهه شد و پس از بازگشت تعداد زیادی از دوستانش همچون سهراب ابراهیمی و مجید نظافت را برای رفتن به جبهه تشویق کرد. » (پدر شهید)

به همراه تیپ احمد بن موسی (علیه السلام) از لشکر ثارالله کرمان، جهت آموزش تخریب به اهواز اعزام شد و اسفندماه سال ۶۲، در عملیات بدر شرکت کرد.

سال ۶۳  به همراه دوستانش وارد لشکر ۱۹ فجر شد و پس از آن در گردان حضرت رسول الله (صلَّی الله علیه و ءاله) آموزش غواصی را به پایان رساند. وی ۱۲ بار به جبهه های قصر شیرین، کردستان ، عین خوش، دهلران، جزیره مجنون و … اعزام شد و هر بار بیش از سه ماه در جبهه ها حضور داشت و در این بین، به تحصیل خود نیز ادامه می داد.

image

برای آخرین بار در حالی که در سال چهارم هنرستان تحصیل می کرد، عازم جبهه جنوب شد تا اینکه چهارم دی ماه سال ۶۵ طی عملیات کربلای ۴ در محور شلمچه، هنگام عبور از آب مفقود الاثر گردید و پس از ۱۱ سال پیکر مطهّرش شناسائی و در آبان ماه ۷۶ در لار تشییع و به خاک سپرده شد.

« … ای مردم، ای حزب اللّهی ها، نگاه کنید که چگونه اسلام در دل مردم زنده شده و چگونه تا به وجود آمدن ایمان  به الله لرزه به اندام مستکبران افتاده، چگونه دین اسلام جای خود را در دل مردم باز کرده است.باید   چگونه ها را در نقش رهبر جستجو کرد … رهبری که به هیچ چیز جز الله و دین اسلام نمی اندیشد …مردم ایران بیایید با وحدت و با همّت خود و رهبر، اسلام را یاری کنیم تا خداوند از ما راضی باشد و از شما می خواهیم که قدر امام امّت، امید محرومان جهان را بدانید و حتی یک لحظه او را تنها نگذارید و مطیع امر او باشید و وحدت خود را حفظ کنید. » (وصیت نامه)

منبع:رایت المهدی

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۸:۰۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین