سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۱ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس در شورای عالی آب کشور مطرح می‌شود

میلاد لارستان: استاندار فارس با بیان اینکه مشکل اصلی استان فارس بحران آب است گفت: انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس در شورای عالی آب کشور مطرح می‌شود.

 استاندار فارس با بیان اینکه مشکل اصلی استان فارس بحران آب است گفت: انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس در شورای عالی آب کشور مطرح می‌شود.

به گزارش میلاد لارستان؛ سید محمد علی افشانی در ادامه سفر  خود به شهرستان‌های جنوبی فارس در جمع  فعالان سیاسی، اجتماعی و اقتصادی  شهرستان خنج اظهار داشت: بعد از ۲ ماه از حضورم در فارس متوجه شدم که در این استان نه با مشکل آب بلکه با بحران آب مواجه هستیم و بنابراین طی مکاتبات مختلف از  معاون اول رئیس جمهوری دعودت کردیم که برای حل این مشکل به فارس سفر کند.

وی افزود: سرانجام نیز این سفر انجام شد (۲۹ تیرماه ۹۵) معاون رئیس جمهور به اتفاق وزرای نیرو و کشاورزی برای بررسی وضعیت آب فارس به این استان آمدند.

افشانی تصریح کرد: علاوه تصویب انجام آبیاری نوین ۳۰ هزار هکتار آبیاریاز مزارع فارس این سفر مصوبات خوبی به دنبال داشت که مقرر شد موضوع آب استان در شورای عالی آب کشور بررسی و این اتفاق نیز در آینده نه چندان دور روی می‌دهد.

استاندار فارس افزود: ما نیز پیشنهاداتی برای طرح در این شورا ارائه کردیم که از جمله آن می‌توان به شیرین کردن آب خلیج فارس و انتقال آن به شهرستان‌های نزدیک دریا، آبخیزداری و اتمام سدهای نیمه تمام اشاره کرد.

وی، پساب فاضلاب شهری را نیز پایدارترین و گران ترین آب دانست و گفت: هیچ پروژه‌ای اقتصادی‌تر از این نیست که فاضلاب تبدیل به آب برای مصارف صنعتی شود به ویژه در شرایطی که مشکل کم آبی هر سال در حال تشدید شدن است.

استاندار فارس همچنین، با اشاره به وجود حدود ۴ هزار پروژه نیمه تمام در این استان گفت: و به همین دلیل یکی از برنامه‌ها واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی است که باید دنبال شود.

وی افزود: یکی از آفت‌های نظام اجرایی ما در حوزه عمرانی پروژه‌های دولتی این است که اعتبارات بین چندین هزار پروژه توزیع شد که حدود چهار هزار پروژه نیمه تمام با درصدهای پیشرفت متفاوت در فارس وجود دارد.

استاندار فارس، اقدامات انجام شده در زمینه گازرسانی به روستاهای فارس را بسیار قابل توجه دانست و گفت: طی سه سال فعالیت دولت تدبیر و امید معادل ۵۰ سال گذشته گازرسانی به روستاهای واجد شرایط انجام شده است.

افشانی با بیان اینکه علاوه بر اینکه گازرسانی به بیش از ۵۰۰ روستا در دست اقدام بوده و شرکت گاز استان تعهد کرده که در مدت سه سال آینده کل روستاهای واجد شرایط را گازرسانی کندافزود: امید است در سه سال آینده هیچ روستای واجد شرایط بدون گاز در فارس نباشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین