پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۴ق.ظ
::آخرین مطلب 28 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 16
رهبر انقلاب در دیدار رئیس جمهوری اسلوونی:

در مسأله توافق هسته‌ای طرفهای مقابل به تعهداتشان عمل نکردند

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب روز گذشته(سه‌شنبه) در دیدار آقای باروت پاخور رییس جمهوری اسلوونی با اشاره به حوادث تلخ و دردناک منطقه و نقش برخی قدرتها در…

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب روز گذشته(سه‌شنبه) در دیدار آقای باروت پاخور رییس جمهوری اسلوونی با اشاره به حوادث تلخ و دردناک منطقه و نقش برخی قدرتها در تحمیل بی‌ثباتی و جنگ بر ملتها، تأکید کردند: جمهوری اسلامی همواره کشورهای مستقل را به نقش‌آفرینی فعال در مقابله با فشار بر ملتها فراخوانده و از آنها خواسته است که ساکت و تماشاچی نباشند. بخشی از مهمترین بخش های اشاره شده از سوی رهبر انقلاب در این دیدار مرور میشود:

  • درگیریهای خشن در کشورهای منطقه غرب آسیا و ایجاد گروههای تروریستی همچون داعش  نتیجه دخالت و تحمیل برخی قدرتهاست.

 

  • وظیفه همه کشورها تلاش برای خاموش کردن آتش این درگیریهاست و جمهوری اسلامی نیز بر خلاف تبلیغات جریان سلطه، با همین هدف فعال و تأثیرگذار است اما دخالتی در امور کشورهای دیگر نمی‌کند.

ائتلاف امریکایی‌ها بر ضد داعش موفق نبود و نتیجه نداشت.  درباره این ناکامی دو دیدگاه وجود دارد:

دیدگاه اول: امریکایی‌ها برنامه‌ای برای ریشه‌کن کردن داعش ندارند و می‌خواهند همچون انگلیسی‌ها که در دوران استعمار هند، کشمیر را همچون استخوان لای زخم نگه داشتند -و در نتیجه دو کشور همسایه هند و پاکستان تا همین امروز نیز همواره دچار اختلاف و شکاف هستند- در قبال داعش نیز به‌گونه‌ای عمل کنند که این مشکل به‌صورت حل نشده در عراق یا سوریه باقی بماند.

دیدگاه دوم: امریکایی‌ها مایل به حل قضیه داعش هستند اما سازوکارها به‌نحوی نیست که آنها قادر به انجام این کار باشند.

نتیجه هر دو دیدگاه تاکنون یکسان بوده و امروز عراق و به‌ویژه سوریه در وضعیت بسیار تلخ و سختی به‌سر می‌برند.

  •  ایجاد بی‌ثباتی در کشورهای غرب آسیا تبعات بدی به همراه دارد؛ مانند مشکلات مربوط به پناهجویان. در حالی‌که کشورهای اروپایی نتوانستند به حداکثر چند ده هزار پناهجو پناه بدهند، ایران سالهاست که حدود سه میلیون نفر از مردم افغانستان را میزبانی می‌کند و شرایط تحصیل و زندگی را برای آنها فراهم کرده و در کمال سعه صدر رفتاری انسانی با مهاجرین دارد.

 

  • یک‌سال و هشت ماه بمباران مردم یمن و نابود کردن زیرساختهای این کشور به‌دست دولت سعودی یکی دیگر از حوادث تلخ این روزهای منطقه است. دولتهای مستقل باید با این حوادث مقابله کنند، زیرا تحت فشار قرار دادن یک ملت، در واقع رنج و دردی برای همه بشریت است.

 

  • امکانات و ظرفیتهای ایران و اسلوونی در افزایش همکاریها فراوان است و امیدواریم آینده، سند محکمی برای گفت‌وگوهای امروز باشد.

 

  • در مسأله توافق_هسته‌ای طرفهای مقابل به تعهداتشان عمل نکردند.

.۹۵/۹/۲

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۳۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین