سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۰ب.ظ
::آخرین مطلب 30 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 8
مصاحبه با تنها تولیدکننده دربهای ضدآب جنوب کشور

ارسال محصول به 4 استان/احداث کارخانه در عمان/گلایه از شهرداری لار

میلاد لارستان: در پی سلسله گزارش های روزنامه و پایگاه خبری میلاد لارستان از کارخانجات و صنایع مستقر در شهرستان لارستان با هدف حمایت از تولید داخلی در راستای کمک به تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، خبرنگار ما این بار به سراغ کارخانه کاج تنها تولیدکننده دربهای ضد آب در جنوب کشور رفته است.

میلاد لارستان: در پی سلسله گزارش های روزنامه و پایگاه خبری میلاد لارستان از کارخانجات و صنایع مستقر در شهرستان لارستان با هدف حمایت از تولید داخلی در راستای کمک به تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، خبرنگار ما این بار به سراغ کارخانه کاج تنها تولیدکننده دربهای ضد آب در جنوب کشور رفته است.

۱٫ لطفاً خودتان را معرفی کرده و در مورد شرکت توضیح دهید؟

اینجانب صمد دانشمند، مدیرشرکت صنایع چوبی کاج در لارستان.

در کارخانه ما دربهای ضد آب، mdf، hdf ، abs و grp  تولید می شود که این کارخانه تنها تولیدکننده دربهای ضد آب در چهار استان فارس، هرمزگان، بوشهرو خوزستان است و نیازهای این چهار استان را تأمین می کند.

sanat-in-larestan-06

۲٫ فعالیت شما از چه سالی در لار شروع شده و سرمایه اولیه شرکت چقدر بوده است؟

ابتدا از سال ۱۳۶۴ در محل فلکه قبله در مغازه اجاره ای کار تولید را شروع کردیم و در ادامه سال ۱۳۷۵ با احداث کارخانه ای به مساحت ۴ هزارمترمربع در شهرک صنعتی لار شرکت به آن مکان انتقال پیدا کرد.

در سال۱۳۹۰ بدلیل مشکلات اقتصادی به وجود آمده کارخانه شهرک صنعتی تعطیل شد و دوباره در سال ۱۳۹۳ با هزینه ۳ میلیاردتومان به مکان جدید واقع در بلوار دکتردادمان فعالیت تولیدمان از سرگرفته شد و اینجانب از ابتدا تمام هزینه ها را بصورت شخصی انجام داده و از هیچگونه تسهیلاتی بهره نبرده ام.

۳٫ چند نفر در کارخانه شما مشغول به فعالیت هستند؟

در حال حاضر به غیر از دفاتری که در نقاط مختلف ایجاد کرده ایم، تعداد ۱۵ نفر که بومی شهرستان لارستان می باشند پس از طی مراحل آموزش مشغول به کار شده اند و تعداد ۲۵ نفر نیز بصورت غیرمستقیم با ما همکاری دارند.

دفاتر نمایندگی ما در استانهای همجوار و شهرهای اطراف مشغول به فعالیت هستند و بدین ترتیب برای تعدادی نیز شغل به وجود آمده است.

sanat-in-larestan-07

۴٫ محصول شما از نظر قیمت و کیفیت در مقابل محصولات مشابه چگونه است؟

از لحاظ قیمت ما بدلیل اینکه مواد اولیه را بصورت عمده خریداری می کنیم و از طرفی سعی شده با حداقل قیمت و کمترین سود محصول به دست مشتری برسد.

از لحاط کیفیت نیز بدلیل استفاده از بروزترین ماشین آلات، محصولات ما دارای کیفیت بالایی است.

البته از لحاظ تولید دربهای ضد آب فقط دو شهر تهران و لار در کشور این نوع دربها را تولید می کنند.

۵٫ مواد اولیه شما چیست و از کجا تامین می شود؟

۹۰  درصد مواد اولیه مورد نیاز تولیدات کارخانه از داخل کشور و ۱۰ درصد دیگر نیز از کشور روسیه تامین می شود.

sanat-in-larestan-01

۶٫ آیا محصولات شما به کشورهای دیگر هم صادر می شود؟

از آنجا که هزینه حمل دربها و محصولات ما به خارج کشور زیاد است به همین خاطر با استقبالی که کشور عمان از محصولات ما داشته در پی آن هستیم که کارخانه دیگری را در این کشور تاسیس کنیم. در داخل نیز در چهار استان هرمزگان، خوزستان، فارس و بوشهر صادرات داریم.

۷٫ میزان تولیدات کارخانه شما چه میزان است؟

با توجه به تعداد نیروی حال حاضر که ۱۵ نفر هستند ما روزانه بالغ بر۳۰ تا ۵۰ لنگه درب تولید می کنیم اما اگر سفارش ها افزایش یابد قادر به تولید ۱۵۰ لنگه درب در روز هستیم.

sanat-in-larestan-03

۸٫ برنامه توسعه شما برای شرکت چیست؟

بنا به برنامه ریزی ها، طبقه دوم کارخانه به یک نمایشگاه تبدیل خواهد شد که می تواند بصورت مستقیم برای ۳۰ نفر شغل ایجاد کند.

همچنین قسمت حیاط کارخانه که ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا دارد، تبدیل به انباری و محلی برای ساخت محصولات جدید از جمله کابینت و مبلمان می شود که متاسفانه بدلیل قوانین و سخت گیری هایی که شهرداری لار بوجود آورده هنوز نتوانستیم مجوز آن را بگیریم.

sanat-in-larestan-04

۹٫ توقع شما از مسئولین چیست؟

با توجه به امکاناتی که ما داریم براحتی می توانیم تولیدات خود را افزایش دهیم اما با توجه به کم لطفی برخی از مسئولین مخصوصا شهرداری، ما با مشکلاتی روبرو هستیم که از همین جا از مسئولین می خواهم تا سدهای مقابل صنعتگران را بردارند.

۱۰٫ چگونه بازاریابی محصولاتتان را انجام میدهید؟

ازطریق دفاتر نمایندگی و سایت کارخانه کار بازاریابی انجام می شود و البته آمادگی این وجود دارد تا بصورت درصدی از سفارش، افرادی را به عنوان بازاریاب استخدام کنیم اما افرادی که مراجعه می کنند در پی آن هستند که یک حقوق ثابت دریافت نمایند که برای ما صرفه اقتصادی ندارد.

۱۱٫کلام آخر؟

توقع ما از مسئولین این است که صنعتگران را یاری کنند و وام هایی با سود کمتر پرداخت شود تا سرمایه گذار جرات وام گرفتن پیدا کند.

 از طرفی از ادارات شهرستان لارستان توقع می شود که در کارگروهی که برای اشتغال تشکیل شده است، قدمهای مثبتی برای کمک به صنعتگران بردارند و به آنها کمک کنند.

از همشهریان عزیز نیز به جهت خرید محصولات کارخانه کاج کمال تشکر را داریم که با همین کار به تولید و اشتغال منطقه کمک می کنند.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۳:۴۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “ارسال محصول به 4 استان/احداث کارخانه در عمان/گلایه از شهرداری لار”

  1. ناشناس گفت:

    ممنون از انتشار مصاحبه که باعث دلگرمی ما صنعت گران میشود وشاید مصعولین شهر به فکر کمک به ما بشود

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین