سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۱ق.ظ
::آخرین مطلب 18 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 31

مخترعان و مبتکران لارستانی تجلیل شدند

میلاد لارستان: در حاشیه سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرستان لارستان ۲ تن از مخترعان و مبتکران لارستانی تجلیل شدند.

در حاشیه سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرستان لارستان ۲ تن از مخترعان و مبتکران لارستانی تجلیل شدند.

به گزارش میلاد لارستان، در حاشیه سی و نهمین جلسه علنی شورای شهرستان لارستان دو تن از مخترعان و مبتکران لارستانی تجلیل شدند.

علیرضا نیاوند جوان ۲۶ ساله‌ مخترع که اخیرا در مسابقات جهانی اختراعات کرواسی مدال طلا کسب کرده، در جمع اعضای شورای شهرستان حاضر شد و ضمن معرفی خود و اختراعاتش اظهار داشت: نخستین بار در سال ۲۰۱۱ در مسابقات اختراعات کره‌جنوبی که با حضور نمایندگان ۳۲ کشور برگزار شد، مقام سوم کسب و جایزه خود را از دست رئیس‌جمهور آن کشور دریافت کردم.

وی بیان کرد: در دو دوره بعدی این مسابقات نیز که در سال ۲۰۱۵ و امسال برگزار شده به‌ترتیب مقام دوم و اول به‌دست آوردم.

نیاوند در توضیح موفقیت جدید خود، به ساخت دستگاه سونوگرافی جیبی و ارائه‌ آن در مسابقات اختراع کشور کرواسی اشاره کرد و گفت: با ارائه‌ این دستگاه که ایده‌ای جدید بوده و برای سونوگرافی سرپایی مفید است، در میان ۴۸ کشور جهان توانستم مدال طلا از دست وزیر علوم کشور چین دریافت کنم.

جوان افتخارآفرین لارستانی با بیان اینکه هزینه ساخت این دستگاه حدود ۱۲ میلیون تومان بوده و بخشی از آن توسط یکی از عزیزان لاریِ علاقه‌مند پژوهش تأمین شده است، گفت: برای مسابقات قبل که دستگاه تولید برق بوسیله گاز شهری ارائه کرده بودم، هیچ کمکی از اشخاص حقیقی و حقوقی دریافت نکرده و با گرفتن وام هزینه‌ها را تأمین کردم.

کسب دیپلم افتخار مسابقات ملی مهارت توسط جوان لارستانی

محمد محسنی یکی دیگر از افتخارآفرینان لارستان در هفدهمین دوره المپیاد ملی مهارت کشوری به‌همراه محمد نصریانی (تیم دونفره) موفق به دریافت دیپلم افتخار در بخش «طراحی فضای سبز شهری» شدند.

این جوان خلاق در سخنان کوتاهی ضمن معرفی خود و فعالیت‌هایش گفت: افتخار بزرگی است که در جمع شما شورائیان حضور یافته‌ام و امیدوارم باز هم بتوانم برای شهرستانم افتخار بیافرینم.

محسنی در زمینه موفقیت خود اظهار داشت: پس از کسب موفقیت در استان فارس، به همراه ۲ نفر دیگر از لارستان در المپیاد ملی مهارت (زیرنظر سازمان فنی و حرفه‌ای کشور) در استان البرز شرکت کردیم و همراه با آقای نصریانی در حرفه طراحی فضای سبز موفق به دریافت دیپلم افتخار شدیم.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۴:۴۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

6 Responses to “مخترعان و مبتکران لارستانی تجلیل شدند”

  1. محمد حسین عبادی گفت:

    سلام
    آیا شورا در زمینه تجاری سازی اختراع دستگاه سونوگرافی جیبی یا دستگاه تولید برق بوسیله گاز شهری اقدامی کرده؟
    شورا می تونه با فراهم کردن مقدمات اخذ وام و در اختیار گذاشتن مکان مناسبی از ایشان حمایت کنه. البته راه دیگه ای هم هست و اینکه شورا با متقاعد کردن خیرین و جذب حمایت از طریق خیرین شهرستان این مخترع رو با سرمایه خیرین متصل کنه تا اختراع ایشون تجاری سازی بشه.
    البته ممکنه خیرین به دلیل ریسک تجاری سازی اختراعات ایشون استقبال نکنن که شورا برای کاهش این ریسک میتونه صندوقی متشکل از سرمایه چند خیر تشکیل بده تا هم ریسک تحمیل شده به خیرین در صورت ضرر کاهش پیدا کنه و از این طریق انگیزه اونا برای مشارکت در حمایت از تجاری سازی اختراع ایشون افزایش پیدا کنه و هم تلاش این مخترع عزیزمون به ثمر برسه.فقط باید سازوکار صندوق طوری مشخص بشه که هم فسادزا نباشه و هم مورد سوء استفاده قرار نگیره.
    در کنار این کار شورا میتونه با سایر نهاد ها و دستگاههای دخیل در تجاری سازی این اختراعات مانند اداره صنعت ، معدن و تجارت( جهت تسهیل در اعطای وام کم بهره به مخترع)، اداره شهرکهای صنعتی( جهت اعطای زمین یا ساختمان مناسب برای تاسیس کارگاه) و … مذاکره کنه تا مسیر تجاری سازی این اختراعات تسهیل بشه و هزینه های سر راه آن کاهش پیدا کنه و انگیزه خیرین برای حمایت و مخترع برای تجاری سازی افزایش پیدا کنه.
    یه نکته دیگه اینکه پارک رشد هم که به تازگی تاسیس و افتتاح شده باید مشاوره های لازم جهت تجاری سازی این اختراعات به مخترع عزیزمون بده و اصولا قبل از شروع اقدام جهت تجاری سازی هزینه فایده اقتصادی طرح رو پیشبینی کنه تا مخترع و حامیان بدونن که هزینه فایده طرح چطوریه و چند درصد احتمال سود یا شکست طرح تجاری سازی وجود داره.
    تشکر

  2. جعفریان گفت:

    سلام
    من نمیدونم چرا همه ما زود باوریم کدوم دستگاه سونوگرافی جیبی چرا همه رو سر کار گذاشتیم .
    اگه درست میگن یه عکس از دستگاه بزارن.!!!
    یه عکس از نمایشگاه با حضور خودشون بزارن!!!
    تو سایت نمایشگاه کرواسی که به ۱۲۰ نفر مدال طلا دادن نه نامی از ایشون هست و نه اختراع شون .

  3. ناشناس گفت:

    سلام آقای جعفریان شما دیگه خیلی داغ کردی منکر همه چی شدی.
    مسئله دو آقای عبادی متاسفانه یا خوشبختانه تمام این ایده ها قبلا ساخته شده شما هر ایده ای داشته باشی یه سرچ ساده بزن ببین تو دنیا زیاد به اینا فکر کردن البته عملیاتی کردن و تجاری کردن صحبت دیگه ای هست .
    دوستان تشویق نکنند که مسئولین کاری کنند بهتره دوست عزیز مخترع خودش دست بکار بشه و هرجا نیاز به کمک داشت از مسئولین کمک بخواد .
    ایشون اول باید کارایی دستگاه را به اثبات برسونه . ایشون الان تو دانشکده علوم بزشکی مشغول کارند بهتره اول استاندارد بودن دستگاه و دوم به کمک همون دانشکده علوم بزشکی چند دستگاه بفروش برسونند مطمئن باشید اگه کارایی داشته خود دکترا استقبال می کنند.
    در مورد تولید برق از گاز شهری . به نظر من که اگه این دستگاه تو خونه ها استفاده بشه تو فشار گاز مشکل بوجود میاد
    این ایده ها اگر ایشون از اینترنت گرفته و در صدد اصلاح اون کار کرده خوبه وگرنه همین الان سایت با بیش از صدها هزار اختراع ساخته شده و روش ساخت اون به شما معرفی می کنم
    ضمنا این کشورها هم کشورهای ایده دزد هستند یه جایزه به شما میده اگه ببینه بدرد بخوره شش ماه بعد اون تو بازار ریخته .
    شما اگر کاری را قابلیت تجاری دارد بهتره اول بسازی ثبت کنید وارد بازار کنید بعد تو نمایشگاه شرکت کنید
    با تشکر . البته تشویق جهت ادامه کار تا رسیدن به موفقیت لازم است

  4. قاسم خانی گفت:

    هر نوع دستگاه سونوگرافی جیبی بخواییم داخل اینترنت هست
    ایکاش من دوباره اختراع و ثبت اختراع می کردم

  5. محمدی گفت:

    عجیب هستش
    …… آقای مخترع
    حداقل آدم دروغی بگه که تو دنیای واقعی امروزی نشه با یک جستجوی ساده در اینترنت به واقعیت دست پیدا کرد.
    مطمین باشین نه اختراعی در کار هست نه دستگاه سونوگرافی جیبی
    هیچ مدرکی هم نتونستن ارایه بدن
    اسم ایشون هم که تو سایت نیست
    پس چی رو باید باور کرد….
    بهتر بهم دروغ نگیم و با هم صادق باشیم

  6. محمد حسین گفت:

    سلام
    من هم با حرف آقای ناشناس موافقم . بهتره برای اینکه این صحبت ها تموم بشه ایشون یه دستگاه بسازن در اختیار پزشکان لاری بزارن اونها امتحان کنن. نه کسی میتونه کپی کنه نه از ایدشون استفاده کنه.
    ولی چیزی که تو شبکه های اجتماعی اومده نه نمایشگاهی ایشون شرکت کردن و نه دستگاهی در کار هست نه اسم ایشون در سایت نمایشگاه هستش فقط یک برگه نشون دادن که براحتی میشه با فتوشاب درست کرد.
    حالا ما چی رو باور کنیم من دیگه هیچ اختراعی رو قبول نمی کنم فقط با یک کاغذ که نمیشه گفت اختراع
    لطفا مسئولین میلاد هر وقت دستگاه ادعایی ایشون رو یک نفر جواب داد اطلاع رسانی کنید.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین