شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۲ق.ظ
::آخرین مطلب 33 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4
فرماندار ویژه لارستان در جشن هفته وحدت عمادده

وحدت در لارستان یعنی ایجاد بستر مناسب برای خدمت بیشتر به مردم است

میلاد لارستان: معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان درمراسم جشن هفته وحدت در شهرعمادده گفت:وحدت در لارستان یعنی ایجاد بستر مناسب برای خدمت بیشتر به مردم است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان  درمراسم جشن هفته وحدت در شهرعمادده گفت:وحدت در لارستان یعنی ایجاد بستر مناسب برای خدمت بیشتر به مردم است.

به گزارش میلاد لارستان؛ مراسم جشن هفته وحدت با حضور جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، مسعود راسخی معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری، حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید مختار موسوی امام جمعه لار، حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید حسن آقا آیت اللهی،سید احمد قتالی امام جمعه عمادده، سید مسعود وخشوری دبیر شورای مدارس مقدمات و متوسطه اهل سنت و جماعت جنوب ایران، احمد دلاور بخشدار صحرای باغ ،ائمه جمعه و جماعات، مسئولین ادارات، اعضاء شورای تأمین، علماء و روحانیون شیعه و سنی، شهردار، اعضای شورای اسلامی عمادده، دهیاران و اقشار مختلف مردم بخش صحرای باغ در محل مجتمع علوم دینی شهر عمادده برگزار شد.

در این مراسم معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در سخنانی ضمن تبریک هفته وحدت اظهار داشت: براساس سیره پیامبر گرامی اسلام و از لحاظ نظری و عملی و در آیات و روایات و احادیث متعدد و همچنین بعد از انقلاب براساس فرمایشات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و همچنین قانون اساسی همه ما را ملزم به ایجاد وحدت دعوت کرده است و ما هم بایستی به مسئله وحدت بین شیعه و سنی پایبند باشیم و قطعا اگر به این  احادیث و روایات و سیره پیامبر بی توجه باشیم، نابودی زیرساخت ها و همچنین  از دست دادن استقلال ملی خود، اتحاد، حس برادری و برابری و نهایتاً نابودی مسلمانان درپی خواهد داشت.

جلیل حسنی اظهار داشت:همه بر این موضوع واقف هستیم ، که آنچه امروزه در کشورهای اطراف خودمان مشاهده می کنیم و می بینیم کشورهایی که متأسفانه به دلیل بی تدبیری در سیاست نوین اسلامی در دام سیاست پیر استعمار گرفتار شده اند ، هم خود  و هم زیرساخت های اقتصادی و ملی خودشان را نابود کرده اند و هم به وحدت مسلمانان ضربه زده اند.

وی خاطرنشان کرد: استعمار پیر از قدیم الایام در صدد این بوده است که بین مسلمانان تفرقه بیندازد و تلاشش بر این است که از همین نفوذ و رخنه ای که ایجاد می کند مسلمین را در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ضعیف نگه دارد.

حسنی تصریح کرد: استکبار بر مبنای سیاست اقتصادی خود که نشأت گرفته از سیاست لیبرال دموکراسی است ، اعتقادشان بر این است که انباشت سرمایه یعنی قدرت اقتصادی و قدرت اقتصادی تأمین نمی شود مگر با استعمار کشورهایی که از منابع غنی مالی و زیرزمینی برخوردار هستند و شیوه های متعددی را براساس همان سیاست تزویر و مکارانه خودشان در طول تاریخ در خاورمیانه ایجاد کرده اند تا این سرمایه های غنی انسانی، مالی و زیرزمینی را به غارت ببرند.

فرماندار ویژه لارستان ادامه داد: خودشان خیلی خوب می دانند که ناامنی یعنی فرار سرمایه ، یعنی فرار مغزها  و طبیعی است و همه ما هم می دانیم که سرمایه به جایی تمایل دارد که امنیت باشد. وقتی در خاورمیانه و در بین مسلمانان اختلاف و جنگ و خونریزی و برادر کشی بوجود بیاید نا امنی ایجاد می شود و سرمایه های ملی، معنوی و انسانی از منطقه فرار خواهند کرد و این اقداماتشان چیزی نیست جز عمل کردن به سیاست لیبرال دموکراسی خودشان که همه چیز را از بعد مادی می نگرند و می گویند که انباشت سرمایه یعنی قدرت اقتصادی و قدرت اقتصادی قدرت نرمی در کنار قدرت سخت افزاری خودشان است.

 معاون استاندار فارس خاطر نشان کرد: این ماییم که با استفاده از پتانسیل هایی که داریم بخصوص در کشور جمهوری اسلامی که بعد از انقلاب اسلامی همه دیدیم و مشاهده کردیم که محوریت رهبری و ولایت فقیه می تواند مانع نفوذ این سیاست های مذبوحانه و مکارانه  شود وعامل وحدت و ایجاد اتحاد در برابر دشمن گردد.

نماینده عالی دولت در شهرستان بیان کرد: این وحدتی که در راستای مقابله با سیاست های استعماری در منطقه لارستان ایجاد شده است را باید ارج نهاد، چرا که وحدت در لارستان یعنی ایجاد بستر مناسب برای خدمت رسانی بیشتر به مردم است. و طبیعی است اگر این وحدت نباشد روزانه سیستم اداری، مدیریتی و سیستم نهادهای دیگری که به مردم خدمت می کنند، بجای اینکه به مردم خدمت کنند باید در جهت این مدیریت های تعارضی و اختلافاتی که ایجاد می شود وقت خودشان را صرف کنند.

حسنی در پایان سخنانش تاکید کرد: در کشور و در وهله ی اول خودمان را مدیون نظام پویای ولایت فقیه می دانیم و در شهرستان لارستان هم وجود علمای بزرگ شیعه و سنی و مردم خوب و متدینی که این بستر را برای نظام اداری کشور و شهرستان فراهم کرده اند تا آن حداقل امکانات و اختیاراتی را که در اختیار دارند به بیراهه نرود که امیدواریم همچنان و بیش از گذشته و بصورت پویا و محکم در راستای اتحاد و همدلی بیشتر،این جشن ها و برنامه های مهم فرهنگی و هنری در سطح شهرستان برگزار گردد.

پیش از این نیز سید احمد قتالی امام جمعه عمادده،حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید مختار موسوی امام جمعه لار، سید مسعود وخشوری دبیر شورای مدارس مقدمات و متوسطه اهل سنت و جماعت جنوب ایران واحمد دلاور بخشدار صحرای باغ در موضوع وحدت به ایراد سخن پرداختند.

قرائت شعر ، مقاله ، مولود خوانی و سرود در وصف و مدح حضرت پیامبر اعظم(ص) و پخش نقل و شیرینی از دیگر برنامه های این مراسم باشکوه بود.

خبرنگار: روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۴:۲۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین