سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۵ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3
با حضور مسؤولان محلی صورت گرفت

تجلیل از 38 معلم پژوهشگر و مؤلف لارستان

در آئینی با حضور مسؤولان محلی از ۳۸ معلم پژوهشگر و مؤلف شهرستان لارستان تجلیل به عمل آمد. به گزارش میلادلارستان، در آئینی با حضور علی‌اصغر علی‌پور معاون برنامه‌ریزی فرماندار…

در آئینی با حضور مسؤولان محلی از ۳۸ معلم پژوهشگر و مؤلف شهرستان لارستان تجلیل به عمل آمد. به گزارش میلادلارستان، در آئینی با حضور علی‌اصغر علی‌پور معاون برنامه‌ریزی فرماندار لارستان، محمد فیاض‌پور معاون مدیرکل و رئیس آموزش‌وپرورش لارستان، فرزاد قناعت‌پور سرپرست مرکز رشد و واحدهای فناوری لارستان و جمعی از فرهنگیان که در تالار غدیر شهر لار برگزار شد، از ۳۸ معلم پژوهشگر و مؤلف تجلیل به عمل آمد.

در این آیین، معاون مدیرکل و رئیس آموزش‌وپرورش لارستان با برشمردن اهمیت جایگاه مطالعه، تحقیق و پژوهش در جوامع امروزی، اظهار داشت: تصمیم‌گیران و برنامه‌ریزان کشوری برای نیل به پیشرفت و توسعه برای پژوهشگران و کارهای آن‌ها ارزش قائل شوند.

فیاض‌پور افزود: پژوهش یعنی تلاشی کاوشگرانه و علمی و منسجم که برای نیازهای جامعه و ضرورت‌های زندگی بشری شکل می‌گیرد و باید انجام شود. وی با اشاره به اینکه در آموزش‌وپرورش باید آموزش همراه با پژوهش باشد، تصریح کرد: آموزش بدون پژوهش به سرانجام و مقصود نمی‌رسد. فیاض‌پور رتبه آموزش‌وپرورش لارستان به لحاظ فعالیت‌های پژوهشی بین پنج شهرستان برتر فارس دانست و یادآور شد: بیش از ۱۵۰ معلم پژوهشگر و محقق در آموزش‌وپرورش لارستان در حال خدمت هستند.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار لارستان نیز در سخنان کوتاهی بابیان اینکه هیچ‌کس منکر نقش بی‌بدیل پژوهش در توسعه فرهنگی جامعه نیست، گفت: امکان ندارد پیشرفتی بدون پژوهش رخ‌ داده باشد. علی‌پور ادامه داد: دنیا بر مبنای دانایی است و هر پیشرفتی که اتفاق می‌افتد با اتکا به تعقل است که باعث تصمیم‌گیری‌های صحیح می‌شود.

وی کلید دانش را پژوهش دانست و خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که شناخته‌شده نیست باید دید چقدر علم‌آفرین است و چقدر علم ایجاد کرده زیرا علم جامعه را متحول می‌کند. سرپرست مرکز رشد و واحدهای فناوری لارستان نیز بابیان اینکه به‌تازگی یک بهار علمی و کارآفرینی با حمایت رهبری و دولت ایجاد شده است، گفت: این حرکت سبب شده در سال‌های اخیر مراکز رشد و فناوری و پارک‌های علم و فناوری به‌وجود آید تا پژوهشگران و جوانان از حمایت‌های دولت بهره ببرند و ایده‌های خود را تجاری‌سازی کنند.

وی به بحث کاربردی کردن پژوهش‌ها اشاره و تأکید کرد: برای ایجاد یک کسب‌وکار موفق موضوع زمان بسیار مهم است و برای رسیدن به موفقیت باید ایده‌ها را در زمان خودش کاربردی کرد. قناعت‌پور اضافه کرد: باید ازیک‌طرف پژوهش کاربردی نه اینکه فقط ما را یک پژوهشگر بشناسند و از طرفی پژوهش‌ها در خدمت مردم و رفع مشکلات آن‌ها باشد.

عکس: مدیریت اموزش و پرورش لارستان

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱:۱۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “تجلیل از 38 معلم پژوهشگر و مؤلف لارستان”

  1. […] لینک خبر در سایت میلاد لارستان  –   لینک خبر در سایت آفتاب لارستان  – ۲ دی ماه ۱۳۹۵ […]

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین