شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۸ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

احداث نیروگاه خورشیدی در 15 متر زمین!!

میلاد لارستان: نماینده سازمان انرژی های نو هزینه متوسط احداث نیروگاه فتوولتائیک را پنج تا ۶ میلیون تومان به ازای هر کیلووات اعلام کرد و گفت: فضای موردنظر برای احداث نیروگاه نیز ۱۰ تا ۱۵ مترمربع به ازای هر کیلووات است.

میلاد لارستان: نماینده سازمان انرژی های نو هزینه متوسط احداث نیروگاه فتوولتائیک را پنج تا ۶ میلیون تومان به ازای هر کیلووات اعلام کرد و گفت: فضای موردنظر برای احداث نیروگاه نیز ۱۰ تا ۱۵ مترمربع به ازای هر کیلووات است.

به گزارش میلاد لارستان؛ شاهپور قنبری در همایش معرفی مشوق‌های سرمایه‌گذاری احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک که در آن مسائل مربوط به نحوه سرمایه‌گذاری در احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر محدود به ظرفیت انشعاب در واحدهای صنعتی، قوانین و ضوابط حاکم و خرید تضمینی برق تولیدی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت، از تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با سازمان انرژی‌های نو خبر داد و اظهار داشت: در این زمینه مشوق‌هایی برای استفاده از انرژی‌های نو در صنایع و شهرک‌های صنعتی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خرید تضمینی ۲۰ ساله برق تولیدی توسط وزارت نیرو را از مهم‌ترین این مشوق‌ها اعلام کرد و افزود: واحدهای تولیدی و صنعتی و یا سرمایه‌گذاران می‌توانند با استفاده از فضای واحدهای صنعتی و یا احداث نیروگاه در زمین‌های شهرک صنعتی، نسبت به سرمایه‌گذاری در این بخش اقدام کنند.

وی تصریح کرد: وزارت نیرو موظف به عقد قرارداد بلندمدت خرید تضمینی از تولیدکنندگان غیردولتی برق از منابع تجدیدپذیر است که قیمت و شرایط خرید با پیشنهاد وزارت نیرو و تصویب هیات وزیران تعیین و منابع مالی موردنیاز از محل ارزش سوخت صرفه‌جویی شده و منابع حاصل از عدم تولید آلاینده تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان فارس در زمینه برخورداری از انرژی‌های نو به‌ویژه انرژی خورشیدی تصریح کرد: خورشید به‌عنوان یک منبع بزرگ و ارزان‌قیمت، روشی مناسب برای استفاده در فناوری‌های جدید تولید برق در محل مصرف است.

قنبری بیان کرد: واحدهای صنعتی با بهره‌گیری از فناوری‌های روز در این بخش می‌توانند ضمن استفاده بهینه از فضای واحد صنعتی خود برای تولید برق از منابع تجدیدپذیر به‌‌ویژه سلول‌های خورشیدی، نسبت به درآمدزایی و به‌نوعی سرمایه‌گذاری مطمئن با سود بالا اقدام کنند.

در ادامه نماینده سازمان انرژی‌های نو ایران نیز با تشریح بسته‌های حمایتی و نحوه سرمایه‌گذاری برای احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر بیان داشت: برای اجرای این طرح‌ها پیمانکارانی در سراسر کشور مشخص‌ شده‌اند که فهرست پیمانکاران مجاز نزد شرکت‌های توزیع استانی برق موجود است.

محمد تفضیلی در ادامه متوسط انرژی تولیدی حاصله از یک سامانه یک کیلوواتی را به‌طور میانگین معادل یک‌هزار و ۸۰۰ کیلووات ساعت اعلام کرد و گفت: طول عمر نیروگاه فتوولتائیک بیش از ۲۵ سال و افت عملکرد آن با ارائه تضمین‌های لازم از طرف تأمین‌کنندگان تجهیزات در حدود یک درصد در سال تخمین زده شده است.

وی با اشاره به معافیت‌های مالیاتی سرمایه‌گذاران این طرح‌ها گفت: مالیات بر ارزش‌افزوده در این قرارداد وجود ندارد و سایر معافیت‌های مالیاتی از محل درآمد،  منطبق بر قانون مالیات‌های مستقیم (ماده ۱۳۲) است.

تفضیلی هزینه متوسط احداث نیروگاه فتوولتائیک را پنج تا ۶ میلیون تومان به ازای هر کیلووات اعلام کرد و ادامه داد: فضای موردنظر برای احداث نیروگاه نیز ۱۰ تا ۱۵ مترمربع به ازای هر کیلووات است.

منبع: خبرگزاری فارس

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین