جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۲ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4
سه خبر کوتاه از شهرستان خنج

برداشت 2 تن آنغوزه/لایروبی 100 آب انبار/ثبت 3 وقف جدید

میلاد لارستان: کارشناس مسئول بهره برداری مدیریت منابع طبیعی شهرستان خنج گفت: ۲ تن گیاه دارویی آنغوزه از سطح پنج هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی این شهرستان برداشت شد.

کارشناس مسئول بهره برداری مدیریت منابع طبیعی شهرستان خنج گفت: ۲ تن گیاه دارویی آنغوزه از سطح پنج هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی این شهرستان برداشت شد.

به گزارش میلاد لارستان؛ شکرالله بهی، بیان داشت: سطح رویش گیاه دارویی آنغوزه در شهرستان خنج افزون بر هشت هزار هکتار است و این شهرستان مقام نخست را در تولید این گیاه به خود اختصاص داده است اما در سال زراعی جاری به دلیل کاهش میزان بارندگی در این منطقه، برداشت این گیاه دارویی به ۲ تن کاهش یافت.

وی افزود: ارتفاعات کوه هوا و شونگ در جنوب شهرستان جنج و رشته کوه لیتویه در شمال این شهرستان، مهم ترین رویشگاه این گیاه ارزشمند دارویی است و در صورتیکه باران کافی در این منطقه ببارد تا هشت تن آنغوزه قابل برداشت است.

***

۱۰۰ آب انبار در خنج لایروبی شد
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خنج گفت: از سال ۹۴ تا کنون به همت نیکوکاران محلی ۱۰۰ آب انبار در این شهرستان لایروبی شده است.
بیژن قریب زاده، شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به طور معمول لایروبی آب انبارها از آبان ماه شروع می شود و تا اواخر دی ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه یک میلیارد ریال برای لایروبی آب انبارهای شهرستان خنج در نظر گرفته شده است، بیان کرد: هزینه لایروبی هر آب انبار به طور میانگین ۵۰ میلیون ریال است و تا کنون بیش از ۵۰۰ میلیون ریال از محل کمک های مردمی و اعتبارات اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان برای انجام این کار هزینه شده است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خنج گفت: مقرر شده تا پایان دی ماه جاری ۲۰۰ آب انبار در این شهرستان برای آبگیری مجدد، لایروبی شود.

وی با اشاره به اینکه هر آب انبار به طور متوسط گنجایش ذخیره سه هزار متر مکعب آب در هر بارندگی را دارد، اظهار داشت: آب انبارها، موقوفه هایی عام هستند که هنوز بعداز قرن ها تنها منبع ذخیره آب آشامیدنی مورد نیاز مردم مناطق جنوبی فارس به شمار می آیند.

***

سه وقف جدید در شهرستان خنج به ثبت رسید

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خنج گفت: از ابتدای سال ۹۵ تا کنون سه وقف جدید در روستای کورده از بخش محمله این شهرستان ثبت شده است.

بیژن قریب زاده، شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: این موقوفه های جدید شامل سه قطعه زمین در مجموع به مساحت یک هزار و ۴۵۰ مترمربع است.

وی افزود: یک قطعه از این زمین های موقوفه به مساحت ۶۰۰ مترمربع با نیت توسعه گلزار شهدای کورده، یک قطعه دیگر به مساحت ۴۰۰ مترمربع برای توسعه مسحد حضرت فاطمه زهرا (س) و سومین قطعه زمین به مساحت ۴۵۰ مترمربع برای توسعه مسجد صاحب الزمان (عج) روستای کورده وقف شده است.

روستای کورده با ۸۰۰ خانوار جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری جنوب غرب خنج قرار دارد.

خبرنگار: عبدالله اعظمی – ایرنا

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین