جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۲ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 12

تأکید بر لزوم استفاده از متخصصین در کلیه امور شهرسازی

میلاد لارستان: مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه وشهرسازی لارستان بر استفاده از متخصصین در کلیه امور شهرسازی تأکید کرد.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه وشهرسازی لارستان بر استفاده از متخصصین در کلیه امور شهرسازی تأکید کرد.

به گزارش میلاد لارستان، همایشی با حضور شهرداران ، روسای دفاتر نظام مهندسی ساختمان و متخصصین شهرساز حوزه استحفاظی اداره کل راه وشهرسازی لارستان در سالن همایش های دفتر نمایندگی ویژه نظام مهندسی ساختمان لارستان برگزار شد .

مهندس سلمان مهرابی مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل راه وشهرسازی لارستان در این مراسم با اشاره به اینکه لزوم استفاده از مهندسین شهرساز دارای پروانه اشتغال جهت تفکیک اراضی ، انطباق کاربری اراضی ، انطباق شهری ساختمان و طرح جزئیات شهرسازی امری ضروریست، افزود: در مبحث دوم مقررات ملی ساختمان و آیین نامه ی اجرایی ماده ۳۳ قانون مذکور مصوب سال ۱۳۸۳ نیز به این موارد اشاره و مورد تاکید قرار گرفته است .

مهرابی عدم استفاده از تخصص شهرسازی به صورت عمومی در کل استان فارس به خصوص در شهرهای جنوبی را باعث تنزل کیفیت محیطی و بعضاً نا هنجاری هایی در بافت ها و سیما و منظر شهری دانست.

وی ادامه داد: انجام کارهایی که در حیطه صلاحیت متخصصین شهرسازی قرار دارد توسط افراد حقیقی و حقوقی فاقد صلاحیت ، به معظل بزرگی مبدل شده و نیاز است چنین فعالیت هایی توسط اهرم های نظارتی بیش از پیش مورد مداقه قرار گیرد .

سلمان مهرابی تصریح کرد: مجموعه ی اداره کل راه وشهرسازی لارستان در تلاش است تا با تبیین و استفاده از ظرفیت های قانونی شرایطی را فراهم آورد که ضمن رعایت استاندارد ها و بهره گیری از متخصصین ، سیاست های را پیگیری و اجرا نماید که محیط شهرها دلپذیر تر و شاخص های مطلوبیت حداقل به لحاظ کالبدی در آن تقویت گردد.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه وشهرسازی لارستان برگزاری چنین گردهمایی های تخصصی را برای شهرداری ها مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: امیدواریم در تهیه انواع طرح های شهرسازی از متخصصین امر بهره برده و دفاتر نمایندگی نظام مهندسی نیز ضمن راه اندازی سامانه ارجاع کار و کسر ظرفیت در ارتباط با رشته شهرسازی، در نیل به ضرورت های مطروحه در قانون مشارکت نمایند.

خبرنگار: روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی لارستان

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۴:۵۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین