شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۰ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 13

جعفرپور:نباید به هر قیمتی مذاکرات برای حضور ایرانیان در حج انجام شود

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس کمیسون فرهنگی در خصوص مذاکرات هیات ایرانی با عربستان برای حضور ایرانیان در حج سال آینده گفت:…

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس کمیسون فرهنگی در خصوص مذاکرات هیات ایرانی با عربستان برای حضور ایرانیان در حج سال آینده گفت: جمهوری اسلامی و مسلمانان علاقه مند به حضور در مراسم حج هستند و باید برای حضور حجاج در مراسم امسال تلاش شود.

به گزارش میلادلارستان به نقل از مهر، جمشید جعفر پور  ادامه داد: نباید به هر قیمتی و تحت هر شرایطی مذاکرات برای حضور ایرانیان در حج امسال انجام شود. عربستان باید در خصوص فاجعه منا و کشتار چندین هزار زائر در حج، هتک حرمت ۲ زائر ایرانی و حادثه جرثقیل پاسخگو باشد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از تبرئه عاملان سقوط جرثقیل در دادگاهی در عربستان اظهار داشت: هیات ایرانی نباید به راحتی از کنار این موضوعات بگذرد و بدون حل و فصل این مسائل مهم وارد مذاکره در خصوص حضور ایرانیان در مراسم حج شود.

جعفرپور تصریح کرد: دولت عربستان باید تضمین بدهد که این حوادث تکرار نخواهد شد و آزادی عمل های نسبی حجاج ایرانی برای برگزاری مراسم برائت از مشرکان و دعای کمیل سلب نمی شود.

وی تاکید کرد: این آزادی عمل های نسبی نباید به مذاکره گذاشته شده و هیات ایرانی از آن کوتاه آمده و محدودیت های جدید را قبول کند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: مشکلات ایران و عربستان در منطقه نیز باید در میدان حل شود.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۸:۰۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین