چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۶ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4
اخبار کوتاه از جهادکشاورزی لارستان

افتتاح پروژه مرغداري 30 هزار قطعه اي در لارستان

همزمان با دهه پرفروغ فجر انقلاب اسلامی پروژه مرغداری ۳۰ هزار قطعه ای در روستای احمدمحمودی از توابع بخش جویم لارستان افتتاح شد. به گزارش میلاد لارستان؛ کارشناس مسئول اداره…

همزمان با دهه پرفروغ فجر انقلاب اسلامی پروژه مرغداری ۳۰ هزار قطعه ای در روستای احمدمحمودی از توابع بخش جویم لارستان افتتاح شد.

به گزارش میلاد لارستان؛ کارشناس مسئول اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت جهاد كشاورزي لارستان از افتتاح يك واحد مرغداري گوشتی ۳۰ هزار قطعه ای در روستای احمدمحمودی بخش جویم به مناسبت ایام اله دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

غلامرضا صدیقی با بیان این خبر گفت: این واحد مرغداری با ظرفيت ۴ دوره جوجه ریزی در سال، در زميني به مساحت ۸ هزار متر مربع و با هزینه شخصی ۱۲ میلیارد ریال احداث گردیده است.

وی اضافه کرد: اين مرغداري که پنجاه و هفتمین واحد در شهرستان لارستان مي باشد، از سیستم تمام اتوماتیک برخوردار بوده و قابلیت تولید آن ۲۴۰ تن در سال می باشد.

*****

برگزاری جلسه مدیریت خشکسالی در لارستان

مدیر جهاد کشاورزی لارستان از برگزاری جلسه ای با عنوان مدیریت خشکسالی در محل سالن جلسات جهاد کشاورزی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی، در این جلسه که با حضور عبدالحسن صمد نژاد مسئول ستاد مدیریت خشکی سازمان، نیروهای ستادی مدیریت و مسئولین پهنه های مراکز شهرستان برگزار شد، در رابطه با راهکارها و اقدامات لازم برای مدیریت نمودن و برون رفت از این شرایط سخنانی ایراد شد.

فرزاد قاسمی گفت: با توجه به اینکه شهرستان لارستان با این پدیده بیگانه نیست، کارشناسان شهرستان در جهت مدیریت آن اقدامات مهمی انجام داده اند که تا حد زیادی با برنامه های سازمان هم جهت می باشد.

*****

برگزاری جلسه «طرح کاهش سن و وزن مرغ گوشتی» در لارستان

کارشناس امور دام جهاد کشاورزی لارستان از برگزاری جلسه «طرح کاهش سن و وزن مرغ گوشتی» در محل سالن جلسات مدیریت جهاد کشاورزی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی لارستان، ساغر رحیمی فرد گفت: در این جلسه که با حضور عبدالرحمن ابراهیمی (معاونت طیور استان)، مرغداران و شرکت تعاونی مرغداران لارستان برگزار شد، ابراهیمی با بیان طرح های کوتاه مدت و بلند مدتی که در زمینه مدیریت تولید مرغ گوشتی تدوین شده، اجرایی شدن و رسیدن به اهداف این طرح ها را نیازمند یاری تمام کسانی که در حلقه صنعت طیور فعال هستند به خصوص مرغداران، به عنوان اولین زنجیره این صنعت، دانستند.

ابراهیمی توجه ویژه به صادرات گوشت مرغ را به عنوان تنها راه نجات صنعت مرغداری دانسته و گفت: رسیدن به این مهم، از طریق فراهم ساختن زیرساخت ها,  بهبود پرورش و ضریب تبدیل، ایجاد خط ۲ کشتارگاه ها و گرفتن کد IR (Import health requiments کد الزامات مهم سلامت) می باشد.

وی بر اهمیت تشکل ها و لزوم ایجاد یک اتحادیه قدرتمند در زمینه طیور تاکید کرد.

ابراهیمی همچنین با اشاره به شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در ۱۴ استان کشور گفت: به دلیل تلاش و فرهنگ بالای مرغداران، رعایت بهداشت و زحمات اداره دامپزشکی، تاکنون هیچگونه گزارشی مبنی بر آلودگی در استان فارس وجود نداشته است.

رحیمی فرد اضافه کرد: در پایان، جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد که مرغداران مسائل و مشکلات خود را با آقای مهندس ابراهیمی در میان گذاشتند.

خبرنگار: روابط عمومی جهاد کشاورزی لارستان

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۴:۰۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین