سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۵ق.ظ
::آخرین مطلب 8 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

وعده هایی(ایجاد پیست موتور سواری لارستان) که دست به دست می شود

حادثه خبر نمی کند این جمله را همه مردم بارها و بارها شنیده اند چه حوادث طبیعی چون سیل ، زلزله و چه حوادث ناشی از بی توجهی و یا سهل انگاری ما انسان ها چون حوادث رانندگی و آخرین مورد حادثه دلخراش ساختمان پلاسکو که قلب ها را جریحه دار نمود .

حادثه خبر نمی کند این جمله را همه مردم بارها و بارها شنیده اند چه حوادث طبیعی چون سیل ، زلزله و چه حوادث ناشی از بی توجهی و یا سهل انگاری ما انسان ها چون حوادث رانندگی و آخرین مورد حادثه دلخراش ساختمان پلاسکو که قلب ها را جریحه دار نمود . این مقدمه را گفتم تا به موضوع مهمی که ظاهرا از دید مسولان چندان اهمیتی نداشته  بپردازم .

123001_421

امید که این نوشته تلنگری جدی برای متولیان امر باشد تا بصورت ویژه به آن توجه کنند . چه خوب می شد  اگر عصر یک روز جمعه مدیران شهرستان( فرماندار ، نماینده مجلس ، شهردارو اعضای شورای اسلامی شهر ، ریاست اداره ورزش وجوانان و …. ) ساعاتی از وقت خود رابه بازدیداز محل برگزاری خود جوش موتور سواران جوان  شهرمان  با حرکات ظاهرا نمایشی و هنر مندانه  و متهورانه  و صد البته خطرناک و گاه آزار دهنده آنها در بولواردکتر دادمان ، حد فاصل پارک جنگلی  وپلیس راه (با انواع موتور سیکلت ها  بدون کمترین پوشش ایمنی )اختصاص داده   و آن وقت به مردم پاسخ می دادند که :

  • مسوولیت آنها در قبال این جوان ها که هریک سرمایه های ارزشمند خانواده ها و شهرستان و بلکه کشور هستند چیست ؟
  • آیا این جوان ها نباید از حداقل امکانات ایمنی برخوردار باشند ؟ و آیا حرکات گاه خطرناک موتور سواران حاضر را تاب تحمل دارند ؟
  • تا چه حد برای فراهم کردن امکانات یک پیست اختصاصی موتور سواری اقدام کرده اند ؟و یا می توانند انجام دهند ؟
  • موانع ایجاد یک پیست چیست؟ که سال هاست بر زمین مانده و آیا با همکاری سایر دستگاهها نمی توان این نیاز جوان ها را برآورده کرد؟
  • بالاخره آیاحتما باید چون سال ها قبل اتفاق ناگواری بیفتد و خدای نکرده جان  یک جوان یاجوان هایی گرفته شود تا مسوولان به خود آیندو…..سوالات دیگری که از آن می گذرم .

resized_1747671_617

هفته گذشته ریاست محترم اداره ورزش و جوانان  لارستانگزارشی از حوزه فعالیت های اداره متبوع خود را به اصحاب رسانه ارائه دادند و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران حاضر در جلسه(آیا برنامه نمایشی موتور سواری شهر،در بولوار دکتر دادمان  زیر نظر اداره ورزش و جوانان است یا خیر؟) جواب منفی داده  و اضافه  کرده بود با همکاری دیگر دستگاه ها ی ذیربط در صدد هستیم مکان مناسبی برای حل این مشکل فراهم نماییم ….

چند سال پیش  و پس از اتفاق ناگواری که برای یکی از موتور سواران افتاد مطلبی در  همین رابطه  و ضرورت ایجاد مکانی برای پیست موتور سواری و استفاده بهینه جوان ها نوشتم و در این فاصله نیز  در دیدار با برخی از مسوولان و در فضای مجازی پیگیری نموده و در یکی از گروهها که بعضی از مدیران ذیربط و  نیز یکی از اعضای محترم شورای اسلامی شهر لار  عضو بودند موضوع را یاد آوری کردماما ظاهرا باید  اتفاق ناگواردیگری  بیفتد تا آن وقت مسوولان به دنبال مقصر بگردند . در دیداری که تابستان سال جاری  به همراه جمعی از فعالان شهر با شهردار و معاون ایشان داشتیم در فرصت کوتاهی که پیش آمد همین موضوع را یاد آوری کردم و گفتند از چند سال پیش روی این موضوع بحث هایی با دیگر مسوولان انجام شده و حتی مکان یابی نیز صورت گرفته است و نیاز به همراهی سایر دستگاهها دارد.

همکاری سایر دستگاهها این همان نقطه ای است که نیاز به یک مدیریت واحد دارد

 حال چه کسی و کدام نهاد یا دستگاهی  می تواند محور این حرکت باشد؟ فرمانداری؟ شهرداری ؟ شورای شهر؟ اداره ورزش و جوانان و…؟اما انتظار می رود  مجموعه مدیریت شهرستان بدون فوت وقت  و در یک جلسه کاری به این موضوع توجه ویژه داشته و وعده ها را از مرحله حرف  به مرحله عمل برسانند تا سرمایه های انسانی این منطقه در مکانی استاندارد و امن اوقات فراعت خود را سپری نمایند و از طرفی با نظارت دستگاه های مسوول و زیر نظر مربیان برجسته کشوری استعداد های ورزشی این جوان ها شکوفا گردد و برای خانواده ها نیز اطمینان خاطری حاصل شود که عزیزانشان در فضای ایمنی فعالیت می کنند ومردم با آسودگی خیال اوقات فراغت خود را سپری نمایند.فراموش نکنیم ایجاد چنین مکانی اگر امروز  محلی برای اوقات فراغت است اما فردا می تواند برای تعداد قابل توجهی از نیروهای فعال ایجاد شغل نموده و فرصت های بی شماری برای رشد و نمو استعداد های ورزشی جوان های این منطقه باشد

474287

پیشنهاد :

  • همکاری برخی دستگاههای اجرایی چون شهر داری ، ورزش و جوانان و منابع طبیعی از اهمیت ویژه برخوردار است این موضوع از آن جهت مهم است که هر دستگاهی عملیاتی شدن پروژه را منوط به همکاری دستگاه اجرایی دیگر می داند و تا هماهنگی و همکاری بین دستگاهها بوجود نیاید این مطالبه در حد حرف باقی می ماند.
  • فرمانداری به عنوان محور دستگاههای اجرایی می تواند نقش موثری در ایجاد هماهنگی داشته باشد. و با ورود مستقیم به این موضوع ، دستگاه یا نهاد مربوطه  را برای پیگیری  این درخواست معرفی ، و از سایر مدیران شهرستان بخواهد موانع را شناسایی و نهایت همکاری را با دستگاه مربوطه داشته باشند .
  • استفاده از ظرفیت خیرین شهر در این امر مهم می تواند گره گشا باشد با ورود خیرین و علاقه مندان ورزشی شاید زودتر از آنچه انتظار می رود پروژه به مرحله اجرایی و عملیاتی برسد .
  • در حال حاضر و در روز های جمعه مدیریت شهرستان می تواند حداقل امکانات ایمنی ( آمبولانس ، تابلو های هشدار و کنترل خودروها  و… )در مسیر فعلی یا مکان دیگری که بتوان موقتا از آن استفاده کرد فراهم نماید .

 

 

غلامرضا حامد پور

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲:۰۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین