شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۵ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

تولد نوزادی در گراش که قلبش در سمت راست بدن قرار دارد

میلاد لارستان: نوزادی در گراش متولد شده است که قلب و معده‌اش در سمت راست و کبدش در سمت چپ قرار دارد، این نوزاد مشکل خاصی ندارد.

نوزادی در گراش متولد شده است که قلب و معده‌اش در سمت راست و کبدش در سمت چپ قرار دارد، این نوزاد مشکل خاصی ندارد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم فاطمه پورشمسی اظهار داشت: نوزاد ۵ روزه‌ای برای معاینات ۵-۳ روزگی به مطب مراجعه کرد که با انجام معاینات کامل بدن، به قرارگرفتن نوک قلب در سمت راست شک قریب به یقین داشتم و سپس برای اطمینان صد در صد و اطلاع به خانواده از قفسه سینه و شکم نوزاد عکس تهیه و با مشاهده عکس تشخیص تایید شد.

وی افزود: تولد چنین نوزادانی بسیار بسیار نادر است  و نوزاد مبتلا به آنومالی مادرزادی نادری به نام Situs inversus بوده که در آن تمامی احشای بدن سمت مقابل قرار گرفته یعنی قلب و معده در سمت راست و کبد در سمت چپ قرار دارد.

مسوول مرکزخدمات جامع سلامت گراش گفت: در ۳ تا ۵ درصد از بیماران مشکل قلبی مادرزادی همزمان نیز وجود دارد ولی با معاینات انجام شده نوزاد مشکل خاصی نداشته و برای اقدامات تکمیلی از قبیل اکوکاردیوگرافی  ارجاع داده شد.

وی تصریح کرد: این موضوع نشان‌دهنده اهمیت مراقبت‌های بهداشتی و معاینات توسط پزشکان خانواده است، زیرا بسیاری از بیماری‌ها در مراحل نوزادی قابل تشخیص و درمان  هستند.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۷:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین