پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۴ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1
معاون ورزش دانشگاه آزاد اسلامی

دادکان در لار: 250هزار دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در ورزش فعالیت می کنند

میلاد لارستان: معاون ورزش دانشگاه آزاد گفت: امسال ۲۵۰ هزار دانشجوی دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی در ورزش فعالیت کردند.

معاون ورزش دانشگاه آزاد گفت: امسال ۲۵۰ هزار دانشجوی دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی در ورزش فعالیت کردند.

به گزارش میلاد لارستان، محمد دادکان در نخستین همایش ملی تربیت بدنی و علوم ورزشی که در سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان برگزار شد با اشاره به اینکه توسعه ورزش های همگانی و درون دانشگاهی در این معاونت محقق شده است، اظهار داشت: برگزاری همایش ها و سمینارهای تربیت بدنی و علوم ورزشی بخشی از ورزش است، از این رو باید به عملیاتی کردن ورزش به جای تئوری کردن آن، توجه بیشتری داشت.

وی تصریح کرد: ورزش در راس مقوله های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است و باید بخش های فرهنگی ورزش نیز تقویت شود و مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه امر قهرمانی در ورزش باید از تک رشته های کشتی، وزنه برداری و تکواندو خارج شود، افزود: امیدواریم کسب مدال های آسیایی، جهانی و المپیک تنها منحصر به رشته های انفرادی نباشد و ورزش های گروهی نیز در میادین بزرگ بین المللی برای ایران اسلامی افتخار آفرینی کنند.

معاون ورزش دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: بخش ورزش دانشگاه آزاد اسلامی حدود ۳۰ سال اداره کل بود اما مدت چهار سال است به معاونت ورزشی تبدیل شده که این معاونت شبانه روز تلاش می کند تا جایگاه بسیار خوبی را در سطح کشور پیدا کند.

دادکان با بیان اینکه امسال ۲۵۰ هزار دانشجوی دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی در بحث ورزش فعالیت می کنند، گفت: این رقم معادل یک ششم کل دانشجویان دانشگاه آزاد را تشکیل می دهد و تمام تلاش ما این است که با توکل بر خداوند متعال، این تعداد را در سال ۹۶ افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه مهمترین بحث ما در بخش معاونت ورزش دانشگاه آزاد اسلامی رونق ورزش در میان دانشجویان است، یادآور شد: حاصل باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی که در سال ۹۴ تاسیس شد، تشکیل ۱۰ تیم حرفه ای آقایان و ۱۰ تیم حرفه ای در بخش بانوان است که از میان آنها ۱۱ تیم رشته های مختلف ورزشی در لیگ برتر عنوان نخست را از آن خود کردند، ۴ تیم نایب قهرمان شدند و دو تیم نیز بر سکوی سوم قرار گرفتند و یک تیم از دور رقابت ها کنار رفت.

معاون ورزش دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه هدف اصلی ورزش رشد تفکرات انسان ها است، تاکید کرد: ورزش علاوه بر پرورش جسم، در روح و روان انسانها بسیار تاثیر گذار است و افکار را از هرگونه ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی دور می کند.

در ادامه دبیر هیات امنا و رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز  در سخنانی اظهار داشت: در جهان کمتر خانواده ای پیدا می شود که با توجه به مشکلات مالی فراوان، فرزندان خود را به تحصیل تشویق کنند و ایرانیان به نسبت دیگر افراد جهان بیشتر به دنبال کسب علم هستند که این موضوع، افتخار بزرگی است که نصیب انسان های شریف ایران اسلامی شده است.

سارویی با اشاره به اینکه علاوه بر کسب علم، دانشجو به سلامتی روح و جسم نیز نیاز دارد، گفت: وجود جسم سالم و روحیه قوی، باعث یادگیری مطلوب تر علم در تحصیل می شود.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در امر ساخت اماکن ورزشی و امکانات، در تک تک واحدهای دانشگاهی کشور بسیار خوب عمل کرده است و بزرگترین سالن ورزشی دانشگاه آزاد جنوب کشور در شیراز وجود دارد که بازی بین دو تیم فوتسال عراق و ایران در این سالن برگزار شد.

دبیر هیات امنا و رئیس  دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه کشور ایران در رشد و تولید علم در خاورمیانه عنوان نخست را دارد،  یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه تولید علم در داخل کشور حایز رتبه نخست است و در جهان نیز در رده ۱۵۵ قرار دارد که این رتبه در میان تعداد انبوه دانشگاه های دنیا، بسیار قابل قبول است.

سارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان را قدیمی ترین دانشگاه دانست و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان با وجود اساتید و دانشجویان شایسته و همچنین اعتبار مطلوب، می تواند یکی از بهترین دانشگاه های آزاد استان فارس و حتی کشور شناخته شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان نیز در این همایش، ورزش و تربیت بدنی را یکی از ابعاد پیشرفت و ترقی دانشگاه ها دانست و خاطرنشان کرد: نخستین همایش ملی تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان، نشان از ماموریت شایسته دانشگاه آزاد استان فارس در توسعه ورزش است.

مهدی مهدی زاده با بیان اینکه امیدواریم با وجود دادگان شاهد پیشرفت و ترقی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان باشیم، گفت: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان در دو سال گذشته در سطح داخلی و منطقه و همچنین ملی، حایز مقام های اول تا سوم شده اند که این امر در رشد و پیشرفت این دانشگاه بسیار تاثیر گذار بوده است.

وی با اشاره به اینکه ورزش باعث جلوگیری از هرگونه ناهنجاری های اخلاقی در جامعه می شود، تصریح کرد: ورزش می تواند باعث شادابی روح و جسم انسان ها شود که همین امر در زندگی روزمره می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان با بیان اینکه خیرین این شهرستان با حمایت مسوولین گامهای موثری را در همه زمینه ها برداشته اند، افزود: موسسه خیریه هاشمی زاده قصد دارد مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال را به منظور تعمیر و تجهیز سالن دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان هزینه کند که جا دارد از زحمات منصور اسماعیلی؛ رییس بنیاد خیریه هاشمی زاده این شهرستان تشکر و قدردانی کنم.

مهدی زاده در پایان با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی تمام تلاش خود را برای رفع نیازهای جامعه به کار می گیرد، تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان هیچ گونه اعتبار مالی از دولت دریافت نمی کند و تمام هزینه های خود را از شهریه های دانشجویان مصرف می کند که امیدواریم با همین روند، روز به روز شاهد پیشرفت و رشد این واحد دانشگاهی باشیم.

نخستین همایش ملی تربیت بدنی و علوم ورزشی با حضور مسوولین دانشگاه آزاد اسلامی و اساتید برجسته رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی کشور، بعد از ظهر دوشنبه ۲۳ اسفندماه ۹۵ در سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان به کار خود پایان داد.

خبرنگار: داوود عسکرپور

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۵:۱۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین