جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۲ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 9

استاندار: شهرداران فارس در نوروز محل کار را ترک نکنند

استاندار فارس در سخنانی اظهار داشت: شهرداران استان با توجه به بارندگی های پیش رو و حضور تعداد بیشتری از مهمانان نوروزی، باید در محل کار خود حضور داشته باشند.

استاندار فارس در سخنانی اظهار داشت: شهرداران استان با توجه به بارندگی های پیش رو و حضور تعداد بیشتری از مهمانان نوروزی، باید در محل کار خود حضور داشته باشند.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی  استانداري فارس،  مهندس  افشاني در جلسه مشترك شهرداران و شوراي مديريت بحران،  با بيان اين كه يكي از مسائلي كه روند توسعه را متوقف مي كند، بروز بحران ها به ويژه سيل و زلزله است، افزود: اگر مديريت به خوبي صورت گيرد، روند توسعه ادامه پيدا مي كند؛ در غير اين صورت اعتبارات براي جبران خسارات و كاهش دردهاي مردم از حوادث اختصاص مي يابد و روند توسعه متوقف مي شود.

وی با تاكيد به پيش بيني وقوع بارندگي در روزهاي آينده اشاره كرد و با بيان اين كه حساسيت ها در ايام نوروز بسيار بالاتر است، ادامه داد: هم اكنون زمين اشباع شده است، مخازن و گودال ها پر شده اند و با چند ساعت بارندگي، سيل به راه خواهد افتاد. استاندار فارس با بيان اين كه مهمانان نوروزي كه وارد شهر مي شوند مانند اين است كه وارد خانه ما شده اند و بايد مراقب باشيم كه بارندگي آن ها را به زحمت نيندازد، افزود: براي اسكان افرادي كه در مسافرت، اقدام به برپايي چادرهاي مسافرتي مي كنند بايد تدابيري انديشيده شود.

مهندس افشاني اظهار داشت: شهرهاي جنوبي استان فارس در اثر بارندگي هاي اخير بسيار سرسبز و با طراوت هستند و پيش بيني مي شود كه امسال مهمانان نوروزي بيشتري به استان فارس سفر كند كه يكي از راه هاي افزايش درآمد محسوب مي شود و موجب رونق اقتصادي خواهند بود.

استاندار فارس با بيان اين كه شهرداران بايد براي اطلاع رساني پروژه هاي عمران شهري به مردم اهتمام داشته باشند، گفت: نبايد در اين زمينه بزرگ نمايي صورت گيرد بلكه همان كارها را به مردم بگوئيد؛ اگر مردم از فعاليت ها اطلاع داشته باشند اميدوار خواهند شد.

افشاني به شهرداران استان فارس توصيه كرد ۲۴ بند سياست هاي اقتصاد مقاومتي را به خاطر بسپارند و تاكيد كرد: اين سياست ها كار بسيار كارشناسي شده اي است كه يك جمله اضافه در آن وجود ندارد و همه جا بايد آن ها را به كار ببنديد. وي با بيان اين كه در حوزه تحقق اقتصاد دانش بنيان، تعداد شركت هاي دانش بنيان استان فارس كه مورد تائيد معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري هستند از ۳۶ شركت به ۹۶ شركت افزايش يافته است، گفت: شهرداري ها موظفند همانند ساير دستگاه هاي اجرايي از محصولات توليدي استان خريد كنند و اولويت آن ها در خريد كالاها، خريد از شركت هاي دانش بنيان باشد.

استاندار فارس در ادامه با تاكيد بر اين كه اموال عمومي متعلق به مردم است نه يك جريان و گروه خاص، افزود: بايد مراقب اموال شهرداري باشيد؛ اعتبار شهرداري فداي كسي نشود. مهندس افشاني با تاكيد بر اين كه بازرس هاي متعددي را براي بررسي عملكرد شهرداران قرار خواهيم داد، گفت: امام علي(ع) در نامه خود به مالك اشتر مي فرمايد: بازرس هاي پنهان و آشكار بفرست كه براي شما خبر بياورند و بدانند چه مي گذرد. وي با بيان اين كه اموال شهرداري بايد در اختيار انتخابات قرار گيرد، گفت: تقويت نهاد انتخابات مهم تر از نتيجه انتخابات است.

استاندار فارس با اشاره به اين كه تقويت نهاد نوپاي شورا وظيفه همه است، افزود: جامعه بايد به مرور زمان توسط مردم اداره شود و خرد جمعي جاي خرد فردي را بگيرد؛ زيرا امكانات مردم بسيار فراتر از امكانات دولت است و دولت بايد زمينه مشاركت مردم را در مديريت كشور فراهم كند.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۸:۳۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین