جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۱ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

حال پل ها و ابنیه های فنی جنوب فارس خوب نیست

میلاد لارستان: رییس اداره نگهداری راه و ابنیه فنی اداره کل راه و شهرسازی لارستان با تشریح خسارات ناشی از بارندگی اخیر در منطقه جنوب فارس گفت: با به توجه سیل اخیر برآوردها برای مرمت پل ها مبلغی بیش از ۶۰ میلیارد ریال است و با توجه به فرسودگی و قدیمی بودن پل های این منطقه به صراحت می توان گفت حال پل ها و ابنیه های فنی موجود خوب نیست.

رییس اداره نگهداری راه و ابنیه فنی اداره کل راه و شهرسازی لارستان با تشریح خسارات ناشی از بارندگی اخیر در منطقه جنوب فارس گفت: با به توجه سیل اخیر برآوردها برای مرمت پل ها مبلغی بیش از ۶۰ میلیارد ریال است و با توجه به فرسودگی و قدیمی بودن پل های این منطقه به صراحت می توان گفت حال پل ها و ابنیه های فنی موجود خوب نیست.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی لارستان ، ابراهیم کیان پور از لزوم توجه در سال جاری  نسبت به وضعیت پل ها و ابنیه فنی و نیز ضرورت پرداختن هرچه بیشتر آنها تاکید کرد .

وی اظهارداشت : ابنیه فنی راه ها از بخش های مهم و دخیل در زمینه ی بحث ایمنی جاده ها می باشد و طبیعتاً جهت نرخ بالای تصادفات می بایست اقدامات جدی و موثری را نسبت به ایمنی ابنیه فنی صورت داد .

رییس اداره نگهداری راه و ابنیه فنی اداره کل راه و شهرسازی لارستان نگهداری مستمر برای بررسی وضعیت پل ها و ابنیه فنی واقع در جاده ها و بازرسی فنی منظم پلها جهت حصول اطمینان از ایمنی سازه ای آنها از جمله مسایل مهم در حوزه مدیریت یکپارچه پل ها دانست و ادامه داد: بیش از ۵ هزار پل موجود در جاده های حوزه استحفاظی این اداره کل، ۱۹۲ پل در سال گذشته با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال تعمیر شده است.

این مسئوول یادآور شد: ذات این پل ها و ابنیه فنی به گونه ای است که احتمال رفع نقص آنها غیر قابل پیش بینی و در هر زمانی ممکن است و غالبا تکرار در رفع نقص و تعمیر آن امری بسیار طبیعی به نظر می رسد و این خود  برنامه ها و پیش بینی بلند مدت برای رسیدگی به دیگر بخش ها را از ما سلب می کند .

کیان پور با تشریح خسارات ناشی از بارندگی اخیر در منطقه جنوب فارس، افزود : باتوجه سیل اخیر برآوردها برای بازسازی و مرمت مبلغی بیش از ۶۰ میلیارد ریال است و این موضوع توسط مدیرکل محترم جهت تامین اعتبار در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: و ما نیز علی رغم کمبود منابع در محورهایی که میزان آسیب دیدگی نگران کننده به نظر می رسید پیمانکاران را در محل مستقر کردیم و امیدواریم هر چه سریعتر اقدامات تامین مالی صورت پذیرد زیرا با توجه به فرسودگی و قدیمی بودن پل های این منطقه به صراحت می توان گفت حال پل ها و ابنیه های فنی موجود خوب نیست .

رییس اداره نگهداری راه و ابنیه فنی اداره کل راه و شهرسازی لارستان ادامه داد : در اصلاح شیب شیروانی ۳۲۶ کیلومتر شانه سازی جهت ایمن سازی هر چه بیشتر در برابر وقوع حوادث صورت گرفته و انجام  ۲۲۷ کیلومتر آسفالت در محورهای بزرگراهی، راههای اصلی، فرعی و راه روستایی  از اقدامات دیگری است که در سال ۹۵ انجام شده است .

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۵:۱۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین