یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۳ب.ظ
::آخرین مطلب 6 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

عقب‌ماندگی لارستان در پروژه‌های کارگری؛ انتظار ۲۲ هزار کارگر ۱۰ ساله شد

میلاد لارستان: مجتمع ورزشی کارگران لارستان در حال حاضر ساختمانی نیمه کاره است که نزدیک به ۱۰ سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد.

مجتمع ورزشی کارگران لارستان در حال حاضر ساختمانی نیمه کاره است که نزدیک به ۱۰ سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، در جنوبی‌ترین قسمت شهر جدید لار ساختمانی نیمه‌کاره وجود دارد که نزدیک به ۱۰ سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد. در سال ۸۶ زمانی که دولت وقت کلنگ مجتمع ورزشی کارگران لارستان را در ضلع شرقی شهرک اندیشه به زمین زد، نور امیدی در دل کارگران این شهرستا جان گرفت اما پس از ۱۰ سال این پروژه بی‌سرانجام رها شده است.

این ساختمان که به گفته اهالی این منطقه پاتوقی برای معتادان و انجام رفتارهای نابه‌هنجار شده است، از بیرون نمای یک سوله را دارد و از درون دو حوضچه است که بنا بوده روزی استخری برای کارگران شهرستان لارستان باشد. اهالی این منطقه در گفت‌وگو با تسنیم می‌گویند در بارندگی اواخر سال ۹۵ بخشی از ساختمان و سقف آن تخریب شده است.

مجتمع ورزشی کارگران شهر لار از مصوبات دور نخست سفرهای استانی هیئت دولت نهم است که در سال ۸۶ در زمینی به مساحت ۴۰ هزار متر مربع کلنگ‌زنی و از سال ۸۷ کار ساخت آن آغاز شد اما از سال ۹۰ تاکنون با وجود پیشرفت ۳۵ درصدی متوقف شده است.

بنا به اطلاعاتی که فعالان کارگری شهر لار در اختیار خبرگزاری تسنیم گذاشته‌اند، مجموعه ورزشی کارگران لارستان با حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی شامل ساخت اسکلت‌های سالن استخر بزرگ، سالن استخر کوچک، ساختمان موتورخانه، ساختمان الحاقی و در مجموع با هزار و ۸۵۰ متر مربع زیربنا است.

آنگونه که عبدالمهدی قاسمی، رئیس اداره تعاون لارستان در گفت‌وگو با تسنیم بیان می‌کند  هر چند هزینه برآورد شده برای اتمام کار در سال ۹۱، ۴۴ میلیارد ریال تخمین زده شده بود اما در حال حاضر برای اتمام کار حدود ۵۰ میلیارد ریال نیاز است.

به گفته وی اعتباراتی که در فاصله سال‌های ۹۱ تا ۹۵ اختصاص یافته برای پرداخت مطالبات پیمانکار هزینه شده و در حال حاضر نیز ساختمان موتورخانه و اسکلت کاسه استخر ساخته شده است.

قاسمی معتقد است که برای تکمیل این مجتمع ورزشی باید تامین اعتبارات آن از حالت استانی خارج شود و در ردیف ملی قرار گیرد چراکه لارستان به لحاظ جمعیت کارگری یکی از شهرستان‌های بزرگ استان فارس است و تکمیل این پروژه در ایجاد روحیه نشاط کارگران این شهرستان تاثیرگذار است.

محمدحسن قوامی، دبیر خانه کارگر لارستان در گفت‌وگو با تسنیم از فعالیت ۱۲ هزار کارگر در این شهرستان سخن می‌گوید که به صورت رسمی عضو خانه کارگر هستند اما رقم اصلی کارگران این شهرستان بیش از ۲۲ هزار نفر است.

به گفته وی رفع مشکلات جمعیت کارگری این شهرستان همواره از دغدغه‌های مسئولان شهرستانی بوده اما کمبود اعتبارات سبب شده که بسیاری از پروژه‌هایی که مربوط به این قشر است، نیمه تمام باقی بماند.

آنگونه که قوامی می‌گوید در زمان کلنگ‌زنی مقرر شده بود که این پروژه ظرف مدت یک سال به بهره‌برداری برسد و اگر حداقل سالانه بودجه‌ای مناسب به این طرح اختصاص می‌یافت، این پروژه مهم در مدت کوتاهی به بهره‌برداری می‌رسید.

این موضوع برای کارگران لارستانی زمانی اهمیت بیشتر پیدا کرده که در سفر اخیر رئیس جمهور به استان فارس وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از افتتاح مجموعه ورزشی کارگران در شهرهای فراشبند، بوانات و زرین‌دشت خبر داد.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین