سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۲ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

بیان حقایقی تلخ درباره وضعیت فوتسال لارستان از زبان سرمربی تیم ملی

میلاد لارستان: سرمربی تیم ملی فوتسال جمهوری اسلامی ایران که برای برگزاری دوره مربیگیری به لارستان سفر کرده است در گفت و گویی کوتاه به حقایقی تلخ درباره وضعیت رشته فوتسال در این شهرستان اشاره کرده که در زیر می آید:

سرمربی تیم ملی فوتسال جمهوری اسلامی ایران که برای برگزاری دوره مربیگیری به لارستان سفر کرده است در گفت و گویی کوتاه به حقایقی تلخ درباره وضعیت رشته فوتسال در این شهرستان اشاره کرده که در زیر می آید:

میلاد لارستان: در ابتدا لطفا خودتان را معرفی فرمایید؟

سید محمدناظم الشریعه کارشناس ارشد رشته تربیت بدنی، سرمربی تیم ملی فوتسال جمهوری اسلامی ایران و همچنین مدرس رسمی فدراسیون فوتبال AFC هستم.

footsal in larestan 03

میلاد لارستان: هدف شما از حضور در لارستان چه بوده است؟

ناظم الشریعه: برای برپایی یک دوره مربیگری درجه یک ایران به لارستان سفر کرده ام. این دوره با توجه به پیگیریهای آقای نظری از طریق استان در لارستان در حال برگزاری است و در پایان پس از اتمام دوره پنج روزه که ۶۰ ساعت به طول می انجامد به شرکت کنندگان مدرک درجه یک مربیگری اعطا می شود.

افراد شرکت کننده پس از کسب این مدرک می توانند روی نیمکت سرمربیگری تیم های استانی و لیگی حضور پیدا کتند.

میلاد لارستان: سطح بازیکنان و مربیا لارستان را چگونه ارزیابی نمودید؟

ناظم الشریعه: با توجه به اینکه من با لارستان از قبل آشنایی داشته ام چیزی که برای من عجیب بود بنظر من طی بیست سال گذشته در لارستان با توجه به اینکه نسبت به برخی شهرهای دیگر دارای تمکن مالی بهتری هست ولی اتفاق خاصی صورت نپذیرفته است و بنظر من لارستان رشد خوبی را نداشته است اما امیدوارم با برگزاری کلاسهای آموزشی متفاوت افراد را به شرایط آرمانی و بروز ایران برسانیم.

میلاد لارستان: بنظر شما برای این پیشرفت چه کارهایی باید انجام داد؟

ناظم الشریعه: اولین کاری که باید انجام داد برگزاری کلاس است زیرا آموزش رکن اصلی است. پس از آن باید امکانات سخت افزاری و نرم افزاری را باید تقویت کرد. پس از این مرحله باید به استعدادیابی روی آورد.

footsal in larestan 02

میلاد لارستان: اعتقاد شما در مورد استفاده ازبازیکنان مناطق محروم مانند لارستان جهت حضور در تیم ملی چیست؟

ناظم الشریعه: اتفاقا تنها مربی و تیمی که در سطح ایران تشکیل شده و خوشبختانه نتیجه هم گرفته تیم ملی فوتسال بوده که از فوتسالیستهای ۱۰ استان تشکیل شده است.

از زمانی که در تیم امید حضور پیدا کردم به تمام ایران سر زدم تا استعدادیابی را صورت دهیم و ما از بین ۳۵۰۰ نفر استعدادیابی توانسته ایم تیمی جوان را برای حضور در مسابقات آسیایی آماده کنیم.

لارستان در این بحث فعالیت بخصوصی نداشته است که بتوانیم فردی را برای تیم ملی انتخاب کنیم در حالیکه از لامرد دو نفر انتخاب شده اند. باید این موضوع را نیز قبول کرد که در سطح لارستان از لحاظ آموزشی اتفاق خاصی روی نداده است اما امیدواریم از این به بعد این اتفاق خوب روی دهد.

میلاد لارستان: مسابقات پیش روی تیم ملی چیست؟

ناظم الشریعه: مسابقات المیپیک آسیایی را که در شهریورماه برگزار می شود پیش روی خود داریم و سعی کرده ایم برای این مسابقات از بازیکنان جوان استفاده کنیم.

footsal in larestan 01

میلاد لارستان: قرارداد شما با تیم ملی تا چه زمانی است؟

ناظم الشریعه: چیزی که بر روی کاغذ نوشته شده است تا جام جهانی بعدی قرارداد دارم.

میلاد لارستان: ایا برای اولین بار است به لار سفر می کنید؟

ناظم الشریعه: برای برگزاری کلاس مربیگری بله ولی تاکنون بارها به لار سفر داشته ام.

میلاد لارستان: کلام پایانی؟

ناظم الشریعه: من لاریها را دوست دارم و ممنونم از برادران نظری که برای برگزاری این کلاسها تلاش نمودند و امیدوارم چنین افرادی که برای فوتبال دل می سوزانند باز هم وجود داشته باشند.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۵:۵۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین