یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۸ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

لواشك‌هاي بهداشتي بي‌بي

وقتي كه فصل تابستون مي‌شه و ميوه‌هاي رنگارنگ و خوشمزه تابستوني به بازار مياد، بي‌بي هم از فرصت استفاده مي‌كنه و لواشك‌هاي خوشمزه‌اي رو با بعضي از اين ميوه‌ها تهيه…

وقتي كه فصل تابستون مي‌شه و ميوه‌هاي رنگارنگ و خوشمزه تابستوني به بازار مياد، بي‌بي هم از فرصت استفاده مي‌كنه و لواشك‌هاي خوشمزه‌اي رو با بعضي از اين ميوه‌ها تهيه مي‌كنه كه چون با دست‌هاي تميز بي‌بي و با رعايت نكات بهداشتي تهيه مي‌شه نسبت به لواشك‌هاي بدون مارك و نشان و مراكز بهداشت در بيشتر مغازه‌ها  و سوپرماركت‌ها  به فروش مي‌رسه و قابل اطمينان و بهداشتي‌تر است و بي‌بي اين لواشك‌ها و بقيه كَكَل ككوهاي(۱) ديگه رو آماده مي‌ذاره و وقتي كه نوه‌ها و نتيجه‌ها ميان خونه‌ش به بچه‌ها ميده تا اونا رو خوشحال و سرگرم كنه. بد نيست شما نيز با طرز تهيه اين لواشك‌هاي بهداشتي و مقرون به صرفه آشنا بشين و اگه دوست داشتين اونا رو در خونه تهيه كنين.

ميوه‌هاي مورد نياز:

آلبالو – آلو زرد – آلو سياه و…

طرز تهيه:

هر كدام از اين ميوه‌هاي تازه و رسيده رو خوب شسته و بعد آنها را جدا جدا يا مخلوط با هم در قابلمه بريزين و با دست تميز خودتون اونارو له كنين. بعد همانطور روي شعله اجاق گاز گذاشته تا بجوشه. وقتي كه كاملاً پوست و هسته جدا شد، مواد رو از صافي رد كنين و با پشت قاشق يا گوشت‌كوب روي ميوه‌هاي له شده، بزنيد تا بهتر از صافي رد بشن به طوري كه فقط پوست‌ها و هسته‌ها باقي بمونن كه دور ريخته مي‌شه. بعد در سيني بريزين سعي كنين خيلي نازك نباشه و بگذارين خشك بشه بعد از ۲ يا ۳ روز كه خشك شد اونارو از سيني جدا كرده و در لاي نايلون تميز قرار بدين.

۱-تنقلات – تخمه و چيزهاي ديگر

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۸:۱۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین