دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۳ق.ظ
::آخرین مطلب 16 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

محور لار – جهرم به دوربین هوشمند مجهز شد

رئیس پلیس‌راه جنوب استان فارس گفت: این دوربین‌ها قابلیت دارند تا علاوه بر ثبت سرعت لحظه‌ای، سرعت متوسط وسایل نقلیه را نیز ثبت کنند.

رئیس پلیس‌راه جنوب استان فارس با اشاره به نصب دوربین‌های هوشمند در محورهای مواصلاتی گفت: این دوربین‌ها قابلیت دارند تا علاوه بر ثبت سرعت لحظه‌ای، سرعت متوسط وسایل نقلیه را نیز ثبت کنند و به همین خاطر رعایت سرعت مطمئنه در تمام طول مسیر برای رانندگان ضروری است.

سرهنگ حمدالله هوشمندی امروز در گفت‌وگو با میلاد لارستان با بیان اینکه در حال حاضر ۷ شهرستان خنج، گراش، قیروکارزین، لامرد، مهر، فراشبند و لارستان در محدوده پلیس‌راه جنوب استان فارس قرار دارند، اظهار داشت: محورهای مواصلاتی و معابر برون شهری این شهرستان‌ها توسط پلیس‌راه جنوب استان فارس و واحدهای تابعه کنترل و نظارت می‌شود.

وی در خصوص گسترش تجهیزات این اداره و اهمیت دوربین‌های هوشمند موجود در جاده‌ها، افزود: امروزه استفاده از دوربین‌های هوشمند ثبت و ضبط تخلفات رانندگی در محورها به عنوان یک ضرورت است و هم‌اکنون محور لار – جهرم به این مهم مجهز شده است.

فرمانده پلیس‌راه جنوب استان فارس با اشاره به اینکه مکاتبات لازم درخصوص افزایش دوربین و تجهیزات الکترونیک در دیگر محورهای زیرپوشش صورت گرفته است، تصریح کرد: دوربین‌های هوشمند تمام تخلفات رانندگان را ثبت و ضبط می‌کنند و در صورت ارتکاب به تخلف ضمن اِعمال قانون برای مالک وسیله نقلیه پیامک ارسال می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: این دوربین‌ها قابلیت دارند تا علاوه بر ثبت سرعت لحظه‌ای، سرعت متوسط وسایل نقلیه را نیز ثبت کنند و به همین خاطر رعایت سرعت مطمئنه در تمام طول مسیر برای رانندگان ضروری است.

وی با بیان اینکه در همه محورهای جنوب استان فارس گشت‌های نامحسوس و دوربین‌های سیار کنترل سرعت وجود دارد، تصریح کرد: سرعت عامل شدت بخشیدن به تصادفات است.

هوشمندی یادآور شد: یکی دیگر از کارهایی که به منظور ارتقاء سطح ایمنی و پیشگیری از تخلقات توسط پلیس راه صورت می‌گیرد حضور بازرسان نامحسوس در قالب مسافر در اتوبوس‌های مسافربری است.

رئیس پلیس‌راه جنوب استان فارس تخطی قوانین راهنمایی و رانندگی را عامل ۶۰ درصد وقوع تصادفات دانست و افزود: تخلفاتی شامل سرعت و سبقت غیرمجاز، تجاوز و انحراف به چپ، حرکت در مسیرها و جهت مخالف، عدم رعایت حق تقدم، حرکات نمایشی و مارپیچ، استفاده از تلفن‌همراه در حین رانندگی از عوامل اصلی ایجاد حوادث هستند.

وی خطاب به رانندگان و شهروندان، گفت: برای ارتباط با پلیس‌راه و ارائه گزارش تخلفات می‌توانند با شماره ۱۱۰ و تلفن‌های ۰۷۱۲۱۸۷۵۱۶ و ۰۷۱۵۲۲۵۳۴۶۰ مربوط به قرارگاه پلیس‌راه جنوب استان بصورت شبانه روز تماس بگیرند.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲:۲۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “محور لار – جهرم به دوربین هوشمند مجهز شد”

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین