چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۵ق.ظ
::آخرین مطلب 49 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

کدخدازاده: 31 کیلومتر بحرانی ترین محور بزرگراهی بین لار و جهرم است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۳۱ کیلومتر مسیر لار-جهرم به عنوان بحرانی ترین محور بزرگراهی بین لار و جهرم شناخته شده و لذا مقرر شده زودتر به سرانجام برسد….

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۳۱ کیلومتر مسیر لار-جهرم به عنوان بحرانی ترین محور بزرگراهی بین لار و جهرم شناخته شده و لذا مقرر شده زودتر به سرانجام برسد.

به گزارش میلاد لارستان کدخدازاده معاون ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی که در معیت وزیر راه و شهرسازی روز گذشته به لارستان سفر کرده بود در سخنانی اظهار داشت: استان فارس به عنوان یکی از مهمترین استان ها از لحاظ ترافیک، حمل و نقل و ترانزیت می باشد بگونه ای که محل تلاقی مسیر شمالی جنوبی و شرقی و غربی کشور بوده و  به دلیل ترافیک و ترانزیتی که در این استان وجود دارد قاعدتا باید نگاه ویژه ای به آن شود.

وی اظهار داشت: در بحث بزرگراهی در حال حاضر بیشترین طرح مصوب یعنی ۳۴ طرح  در استان فارس قرار دارد که این ۳۴ طرح حدود ۴۷۰۰ کیلومتر را شامل می شود.  معاون وزیر راه ادامه داد: از این مقدار ۸۸۰ کیلومتر با هزینه ۳۶۴ میلیارد تومان در دست اجرا است و در ادامه برای اتمام آن ۶۵۰۰ میلیارد تومان لازم است تا این طرحها به اتمام برسد.

کدخداراده افزود: یکی از طرح های مهم که عملیات اجرایی و کلنگ زنی آن در حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد  محور لار به جهرم است که مرکز استان فارس و نیز کشور را به بنادر جنوبی و استان هرمزگان متصل میکند‌. وی گفت:  ارتقا راه منطقه موجب شده که ترافیک زیادی در این محور صورت بگیرد و با مجوزهایی که اخذ شده است تا حدودی این رفت و آمدها تسهیل شده است ولی باز هم شاهد ترافیک سنگینی در این محور هستیم .

معاون وزیر راه گفت: بنا به درخواست هایی که صورت گرفت وزیر محترم دستور موکد بر تسریع بر بهره برداری این محور دادند تا عملیات اجرای آن زودتر صورت بگیرد. در اولین مرحله با مشورتی که با استان صورت گرفت این ۳۱ کیلومتر بعنوان بحرانی ترین محور شناخته شد و قرار شد زودتر به سرانجام برسد. وی گفت: فعالیت های اولیه و انتخاب پیمانکار صورت گرفته و عملیات اجرایی آن امروز آغاز شده است. 

کدخدازاده در توضیح این محور اضافه کرد: در این ۳۱ کیلومتر به صورت دو قسمت منقطع ۱۳ کیلومتر با یک پیمانکار  و سپس ۱۰ کیلومتر با پیمانکار دیگر قرارداد امضا شده  و همچنین بعد از آن ۸ کیلومتر نیز در ادامه  این محور قرار دارد.  وی اظهار امیدواری کرد که بتوان مابقی محور در مسیر لار به جهرم نیز زودتر به مناقصه برده شود و با اعتباراتی که جذب می شود بتوان هر چه سریع تر این محور را به بهره برداری رساند.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۷:۳۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “کدخدازاده: 31 کیلومتر بحرانی ترین محور بزرگراهی بین لار و جهرم است”

  1. لارستان مهد تمدن ها گفت:

    برای اداره کل لارستان آمده نه فارس بهتر بود فقط در همین رابطه صحبت میکرد راه آهن فراموش نشود (جاده مرگ)

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین