شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۸ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 9
همزمان با میلاد امام زمان(عج) برگزار می شود

احیاء و جشن نیمه شعبان در امامزاده میرعلی(ع) لارستان

میلاد لارستان: مدیر امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) لارستان از برگزاری مراسم معنوی احیاء و جشن نیمه شعبان در این حرم مطهر خبر داد و گفت: نمایشگاه «مهدویت» به مدت سه شب در امامزاده لارستان دائر خواهد شد.

مدیر امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) لارستان از برگزاری مراسم معنوی احیاء و جشن نیمه شعبان در این حرم مطهر خبر داد و گفت: نمایشگاه «مهدویت» به مدت سه شب در امامزاده لارستان دائر خواهد شد.

سیدیعقوب مصطفوی در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان؛ با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: از ابتدای ماه رجب و با آغاز اعیاد و میلاد ائمه اطهار(س) خادمان افتخاری این مکان مقدس با آذین بندی، چراغانی و پخش شیرینی به طور متناوب به استقبال این جشن های نورانی رفته اند.

وی با بیان اینکه هرساله اینگونه جشن ها در امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) به شکل باشکوهی برگزار می شود، افزود: این مراسم های معنوی با ولادت باسعادت یگانه منجی عالم بشریت، حضرت مهدی موعود (عج) به اوج خود می رسد.

مدیر امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) لارستان با اشاره به اینکه به مناسبت اعیاد شعبانیه ویژه برنامه‌های فرهنگی-مذهبی مختلفی در حال برگزاری است، تصریح کرد: برپایی سخنرانی هایی معرفتی و اخلاقی، مولودی خوانی توسط ذاکرین اهل بیت(ع) و توزیع شیرینی و شربت از برنامه های این حرم مطهر است.

این مسئوول از برگزاری سه شب مراسم در تاریخ های ۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت ماه به مناسبت نیمه شعبان مصادف با میلاد حضرت صاحب الزمان(عج) خبر داد و افزود: علاوه بر اجرای برنامه های فرهنگی ذکر شده، نمایشگاه «مهدویت» با ۱۲ غرفه در صحن و بارگاه نورانی امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) دائر خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه جهت ترویج فرهنگ مهدوی بصورت رایگان سخنرانی، تصاویر، فیلم ها و غیره به شکل مجازی پخش و توزیع خواهد شد، ادامه داد: با هدف حمایت از اقتصاد مقاومتی و ترویج صنایع دستی آثار هنرمندان رشته های مختلف با محوریت هنرهای اسلامی در این نمایشگاه راه اندازی خواهد شد.

مصطفوی با اشاره به اینکه بنا به روایات احیاء نیمه شعبان در حرم مطهر امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) لارستان برگزار می شود، گفت: قرائت ادعیه و زیارات مناجات شعبانیه، زیارت امام حسین(ع)، دعای کمیل، قرآن به سر و غیره در این شب صورت می گیرد.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۵:۰۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین