شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۷ق.ظ
::آخرین مطلب 9 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

تولید سالیانه350 تن گوشت قرمز در لارستان

میلاد لارستان: معاون سازمان و مدير جهاد كشاورزي لارستان با بیان اینکه ۵ مجتمع دامداری با ظرفیت ۲۱ هزار و ۳۸۰ رأس دام در شهرکهای کشاورزی لارستان ایجاد شده است،…

کامیون حمل فرآورده های دامیمیلاد لارستان: معاون سازمان و مدير جهاد كشاورزي لارستان با بیان اینکه ۵ مجتمع دامداری با ظرفیت ۲۱ هزار و ۳۸۰ رأس دام در شهرکهای کشاورزی لارستان ایجاد شده است، گفت:

در حال حاضر به طور میانگین سالانه ۱ هزار و ۸۰۰ تن شير و ۳۵۰ تن گوشت قرمز در شهرك هاي كشاورزي لارستان توليد مي شود.

علی ارغون در گفتگو با خبرنگار میلاد لارستان با اشاره به اینکه شهرك هاي كشاورزي ، مجتمع هاي توليدي ، فرآوري و بسته بندي محصولات كشاورزي است، اظهار داشت: این شهرکها با هدف حركت از سمت كشاورزي سنتي به صنعتي ، تكميل زنجيره فرايند توليد ، توسعه و گسترش كشاورزي صنعتي و دانش بنيان ، خدمات بازرگاني و پشتيباني ، مديريت فني و پژوهشي در بخش كشاورزي و افزايش بهره وري از منابع آب و خاك ايجاد مي گردند.

وی افزود: شهرستان لارستان با بهره مندی از ۵ مجتمع دامداري فعال از  پيشروترين شهرستان هاي استان فارس در ایجاد شهرکهای کشاورزی است كه باعث این کار ظرفيت بسيار بالايي در توليد محصولات دامي از طريق اين مجتمع ها در لارستان فراهم کرده است.

معاون سازمان و مدير جهاد كشاورزي لارستان با اشاره به اینکه پنج مجتمع گاو شیری صحرای نیمه، گوساله پراوری شمس لطیفی، گاو شیری جهادآباد جویم، بره پراوری جهادآباد جویم و گاو شیری کهنه مرکزی ظرفیت ۲۱ هزار و ۳۸۰ رأس دام را دارد، تصریح کرد: این مجتمع ها در قالب ۳۰۷ واحد تولیدی طراحی و در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در شهرکهای کشاورزی فعاليت هاي توليدي ، فرآوري و بسته بندي محصولات كشاورزي، صورت می گیرد، خاطر نشان کرد: دولت در زمینه ایجاد زير ساخت هاي مورد نياز اين شهرك ها از قبيل؛ تأمين زمين ، آب ، برق ، جاده دسترسي و غیره را تأمين مي نمايد .

ارغون اضافه کرد: شهرك های کشاورزی با هدف حركت از سمت كشاورزي سنتي به صنعتي ايجاد مي گردند و اين مهم گامي در جهت ارتباط صنعت با بخش كشاورزي است.

این کارشناس کشاورزی بیان کرد: با توجه به محدوديت شديد منابع توليد در بخش كشاورزي به خصوص آب و خاك ، ايجاد مجتمع ها و شهرك هاي كشاورزي يكي از راه هاي برون رفت از اين محدوديت ها در امر توليدات كشاورزي است.

معاون سازمان و مدير جهاد كشاورزي لارستان با بیان اینکه زیر ساخت هاي لازم جهت سرمايه گذاران شهرکهای کشاورزی شهرستان لارستان فراهم شده است، افزود:  خوشبختانه در بخش توليدات دامي ، فرصت هاي بسيار مناسبي جهت سرمايه گذاري در اين مجتمع ها ايجاد شده است كه هم اكنون جمعی از سرمایه گذاران بومی و غیربومی در حال ساخت و ساز واحدهاي توليدي يا بهره برداري از اين واحدها هستند.

وی با بیان اینکه با توجه به این موضوع که كليه دشتهاي لارستان ممنوعه بوده و با محدوديت شديد منابع آبي روبرو است، گفت: فراهم بودن زير ساخت ها به خصوص آب و برق در اين شهرك هاي كشاورزي، اين مجتمع ها در حال حاضر تنها فرصت موجود جهت سرمايه گذاري در بخش توليدات دامي است.

ارغون در پایان اضافه کرد:  در حال حاضر به طور میانگین سالانه ۱ هزار و ۸۰۰ تن شير و ۳۵۰ تن گوشت قرمز در شهرك هاي كشاورزي لارستان توليد مي شود.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۵:۵۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین