پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۳ق.ظ
::آخرین مطلب 21 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

مصاحبه با یکی از نخبگان پزشکی لارستان

میلاد لارستان: در ادامه سلسله مصاحبه های میلادلارستان با نخبگان لارستانی این بار نیز به سراغ یکی دیگر از سرمایه های انسانی ابن شهرستان رفته ایم که در رشته تخصصی پزشکی فعالیت دارد.

در ادامه سلسله مصاحبه های میلادلارستان با نخبگان لارستانی این بار نیز به سراغ یکی دیگر از سرمایه های انسانی ابن شهرستان رفته ایم که در رشته تخصصی پزشکی فعالیت دارد.

میلاد لارستان: یک بیوگرافی کامل از خود ذکر نمایید؟

محمد مهرآزمای هستم متولد سال ۱۳۶۹ در شهر لار که دوره ی تحصیلی راهنمایی و دبیرستان را در مدرسه ی تیزهوشان گذرانده و در سال ۱۳۸۷ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در رشته ی پزشکی قبول شدم.

پس از پایان دوره پزشکی عمومی در سال ۱۳۹۵، موفق به پذیرش در رشته ی تخصصی رادیولوژی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شده و اکنون مشغول به تحصیل در سال اول رشته ی رادیولوژی در این دانشگاه هستم.

میلاد لارستان: افتخارات خود را در زمینه های مختلف بیان نمایید؟

بنده حائز رتبه ی هشتم کشوری در امتحان جامع علوم پایه ی پزشکی گشتم و متعاقبا به عضویت دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه علوم پزشکی شیراز درآمدم.

 همچنین رتبه ی اول آزمون پیش کارورزی در قطب فارس و ۲٫۵ درصد برتر کشور و نیز نفر سوم z-score نفرات برتر دو ورودی بهمن ۸۷ و مهر ۸۸ شیراز را کسب نمودم. در آزمون دستیاری سال ۹۵ نیز رتبه ی ۶۳ کشوری زیرگروه ۴ این آزمون را بدست آورده و در رشته رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پذیرفته شدم. همکاری و کسب آموزش از محضر اساتید مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و ارائه چند مقاله در این زمینه از افتخارات من است.

میلاد لارستان: در حال حاضر در رشته تخصصی شما به چه میزان کشور و منطقه دارای نیاز می باشد؟

با توجه به اهمیت روشهای مختلف تصویربرداری در تشخیص، تعیین نحوه ی درمان و پیگیری بیماری های مختلف، اهمیت این رشته در سالهای اخیر افزایش یافته و با توجه به گسترش روزافزون تجهیزات نوین تصویربرداری و نیز توسعه مداوم علوم مربوطه جهت استفاده از روشهای تصویربرداری مختلف و تفسیر یافته ها، نیاز به تربیت متخصصان این رشته است.

 با توجه به این امر،  نیاز به تعریف و فراگیر شدن آموزش فوق تخصصی این رشته در زمینه های مختلف اعم از شاخه های مختلف رادیولوژی تشخیصی و مداخله ای ، جهت ارائه ی خدمات بهتر و تشخیص موثر و زودهنگام بیماریها که باعث کاهش هزینه های درمان نیز می شود، ضروری است. لذا نیاز به تربیت فارغ التحصیلان رادیولوژی جنرال و تخصصی در مناطق مختلف کشور براساس نیاز کشور در سالهای آتی توسط وزارت بهداشت برنامه ریزی می شود.

میلاد لارستان: به عنوان یک لارستانی در حوزه تخصصی شما چه کارهایی جهت پیشرفت منطقه می توان انجام داد؟

ایجاد و توسعه ی مراکز تصویربرداری برحسب نیاز منطقه لارستان می تواند نیاز مردم برای مراجعه به مرکز استان برای انجام و تفسیر روشهای تصویربرداری را کمتر کند که بخش مهمی از این امر در زمینه تجهیزات در بیمارستان به همت خیرین انجام گرفته است و امیدواریم که در سالهای آینده، ضمن تلاش برای نگهداری تجهیزات موجود، کاستی های موجود در این زمینه برطرف گردد و با بکارگیری نیروی متخصص کارآمد، بهره وری و استفاده از تجهیزات موجود به نحو مطلوبی صورت پذیرد.

میلاد لارستان: در حال حاضر به چه کاری مشغول هستید و آیا فکر بازگشت به شهر و دیار خود را دارید؟

همانطور که قبلا عرض کردم مشغول تحصیل در شهر تهران هستم و امیدوارم که در پایان تحصیل در هر نقطه ای از ایران که بتوانم موثرتر باشم و ترجیحا لارستان، فعالیتهای درمانی و پژوهشی خود را دنبال نمایم.

میلاد لارستان: به نظر شما لارستان دارای چه ظرفیت هایی جهت رشد و  توسعه می باشد؟

در مورد رشد و توسعه ی لارستان از جنبه های آموزش و سلامت که  حیطه هایی است که در مورد آنها اطلاع دارم، صحبت می کنم. با توجه به استعداد دانش آموزان منطقه بعنوان یک ظرفیت انسانی، نیاز به مدیریت مناسب در سطوح مختلف آموزشی و تلاش برای آموزش بهتر ضروری است و یکی از جنبه های مهم آن کمک به دانش آموزان برای یافتن رشته مورد علاقه آنان است چرا که انتخاب یک رشته برحسب معیارهای غلط در نهایت باعث عدم موفقیت آنها می گردد که این امر نیازمند مشاوران قوی آموزشی در مدارس است.

رعایت عدالت در مورد دانش آموزان رشته های مختلف اعم از تجربی، انسانی و غیره می تواند به آنها در جهت انتخاب و پیگیری رشته مورد نظرشان کمک کند.  ساماندهی برنامه های فوق برنامه ی دانش آموزان در جهت یادگیری کار گروهی و ایجاد انگیزه در آنها برای کسب علم و جهت دهی مناسب به این فعالیتها نیز می تواند موثر باشد. تلاش برای تجهیز آزمایشگاهها و کارگاههای آموزشی نیز می تواند در پیشبرد اهداف آموزشی کمک کننده باشد.

در زمینه ی سلامت، تلاش برای ارتقای دانشکده ی علوم پزشکی و تاسیس بیمارستان و کلینیکهای مختلف و تجهیز آنها در کنار بکارگیری نیروهای متخصص می تواند در پیشبرد سلامت منطقه موثر باشد. شاید صحبت از توریسم سلامت که هم اکنون در شیراز ، تهران و شهرهای دیگری صورت پذیرفته و سالانه تعدادی از ساکنان کشورهای مجاور جهت درمان به مراکز درمانی این شهرها مراجعه می کنند، در موردلارستان هنوز خیلی زود باشد. اما با توسعه دانشگاه علوم پزشکی و با توجه به ظرفیتهای موجود و از جمله فرودگاه بین المللی لارستان، این امر در سالیان آتی جهت منطقه لار، دور از ذهن نمی باشد.

میلاد لارستان: با توجه به وجود دانشگاه های مختلف موجود در سطح شهرستان، چه راهکارهایی برای ارتقای سطح علمی منطقه پیشنهاد می کنید؟

رتبه بندی دانشگاهها براساس معیارهای مختلفی صورت می گردد. از جمله ی آنها توسعه کمی آموزش براساس تعداد رشته های موجود در دانشگاه، توسعه کیفی آموزش براساس فعالیتهای مرکز مطالعات، آموزش مداوم و غیره و مدیریت آموزشی  براساس قبولی دانشجویان در مقاطع بالاتر، شفافیت اطلاعات در وبسایت دانشگاهها و شاخص اعتبار درونی نمرات دانشجویان است.

لذا تلاش برای ارتقای کیفی رشته های دانشگاهی موجود در درجه اول و ارتفای کمی به شرط وجود امکانات مناسب و حضور اساتید باتجربه در رشته های مختلف می تواند در پیشبرد آموزش عالی در منطقه ی لارستان موثر باشد.

 تلاش برای توسعه فعالیت های پژوهشی موردنیاز منطقه و در جهت رفع نیازهای منطقه ای (نه صرفا جهت چاپ در مجلات معتبر بعنوان رزومه) می تواند کمک کننده باشد که می توان از تجربه مراکز تحقیقاتی در دانشگاههای تراز اول استفاده نمود.

میلاد لارستان: آیا سایت و روزنامه میلادلارستان را مطالعه می نمایید؟ نظر شما جهت ارتقا این نشریه چیست؟

به دلیل اقامت در شهر شیراز در سالهای گذشته، فرصت برای مطالعه روزنامه های منتشرشده در لار بصورت منظم نبوده است. در هر حال تلاش شما در جهت انعکاس اخبار لارستان و پیگیری درخواستهای مردم بسیار ارزشمند است، امیدوارم شاهد توفیق هر چه بیشتر شما در این زمینه باشیم.

میلاد لارستان: کلام پایانی؟

 در پایان برای  دانشجویان عزیز همشهری و فارغ  التحصیلان رشته های مختلف علی الخصوص دوستان خوبم در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون دارم و از همراهی و کمک های بی دریغ پدر، مادر و برادر عزیزم آقای دکتر علیرضا مهرآزمای تشکر می کنم.

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۳:۴۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “مصاحبه با یکی از نخبگان پزشکی لارستان”

  1. لاری گفت:

    سلام
    موفقیتهای کسب شده را بهتون تبریک میگم امیدوارم حدافل شما بعد از گرفتن مدرکتون به لار برگردین و به مردم خدمت کنید

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین