یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۰ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

فرصت سازی افزایش پروازهای لار-دوحه از فرودگاه لارستان

چهار کشور عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین روابط دیپلماتیک با قطر را قطع کردند و تعدادی از تحریم ها و مجازات ها را علیه این کشور اعمال کردند. آنها…

چهار کشور عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین روابط دیپلماتیک با قطر را قطع کردند و تعدادی از تحریم ها و مجازات ها را علیه این کشور اعمال کردند.

آنها حمایت قطر از مخالفان داخلی، حمایت از ایران، حمایت از داعش و القاعده و گروه های افراطگرای اسلامی را دلیل قطع روابط با قطر اعلام کردند.

چهارکشور مذکور پس از قطع روابط خود با قطر، تمام پروازهای خود را به این کشور به حالت تعلیق در آوردند که به عقیده برخی از کارشناسان صنعت هوانوردی این موضوع برای ایران یک فرصت است.

کارشناسان معتقدند؛ ایران می تواند تعداد پروازهای هواپیمایی از تهران، شیراز، لار ، بوشهر، بندرعباس به دوحه قطر و همزمان حرکت کشتی های باری و مسافری از بنادرجنوبی ایران به قطر را افزایش دهد. این اتفاقات فرصت طلایی در همه زمینه ها برای ایران است. 

در حال حاضر شمار زیادی از شهروندان قطری و خارجی برای سفر به قطر با مشکل بزرگی روبه‌رو هستند که کلید حل آن در دستان ایران است.

این اقدامات می‌تواند باعث رونق و سود بزرگ بنادر و فرودگاه‌های‌ استان‌های جنوبی ایران شود.

در همین راستا علیرضا منظری کارشناس صنعت حمل‌ونقل هواییی کشوری طی یادداشتی عنوان کرده است؛ در چند ساعت گذشته اخبار مرتبط با قطع رابطه چهار کشور عربستان سعودی و بحرین و امارات و مصر با کشور قطر و تصمیم به خروج شهروندان قطری و انسداد تمامی مرزهای هوایی و دریایی و زمینی خود نتایج سیاسی و اقتصادی جدیدی همانند نتیجه یک زلزله قابل توجه را در بر داشته و این کشور کوچک عربی ولی ثروتمند و تاثیرگذار بر روابط منطقه را به صورت جزیره‌ای درآورد.

 به گزارش میلادلارستان به نقل تین نیوز، وی در ادامه می‌گوید؛ فارغ از انجام یک تحلیل سیاسی و فقط به جهت ارتباط موضوع با حمل‌‌ونقل هوایی بین‌المللی در منطقه باید اشاره داشت که نظام بین‌الملل با ظهور چالش میان عربستان و قطر در پی گسترش مدیریت ناامنی در منطقه است، با توجه به سرعت تغییر و تحولات و نیازمندی جهان به صلح و آرامش و حفظ بی‌طرفی در مناقشات منطقه‌ای شاید بهترین زمان باشد که در وضعیت فعلی تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده و با حفظ آرامش و در چارچوب موافقتنامه‌های بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی و به طور عادی امکان تردد هواپیماهای کشوری حامل مسافر از مرزهای هوایی کشور را فراهم آورد و مانع از تکمیل محاصره قطر شد هر چند عدم مقاومت طولانی مدت قطر در برابر سایر کشورها محتمل خواهد بود.

این نکات مطرح شده در فوق، با توجه به سکونت جمعیت کثیری از مردم منطقه لارستان بزرگ در کشور قطر و نقش بی بدیل آنها در مناسبات اقتصادی این کشور و بخصوص انجام پروازهای مستقیم از لارستان به مقصد قطر، می توان با بهره گیری از این فرصت با افزایش پروازهای مسافری و از طرفی توسعه این پروازها به بخش باربری، علاوه بر جبران بخشی از نیازهای کشور قطر، زمینه رونق تجاری و اقتصادی لارستان، جنوب فارس و حتی جنوب کشور را محقق ساخت.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “فرصت سازی افزایش پروازهای لار-دوحه از فرودگاه لارستان”

  1. مصباح گفت:

    با توجه به اینکه تنور داغه ، در جهت برقراری پرواز لار دوحه لار از طریق شرکت قطر ایرویز اقدام نمود

  2. علی گفت:

    اگه مسوولین محترم پیگیری کنند حتما تعداد پروازهای لار دوحه افزایش پیدا خواهد کرد حداقل از طریق شرکتهای ایران ایر و اسمان ، چرا که مسافر لار به دوحه با توجه به کمبود این پرواز در کشور روز به روز در حال افزایش است

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین