پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۱ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 14

جزئیات نشست مسئوولان درخصوص نصب دکل های فشار قوی در اطراف میدان امام خمینی(ره) لار

نشست مشترك مسئولين صنعت برق فارس با مسئولين و مقامات محلي لارستان در خصوص احداث خط ۶۶ كيلوولت دو مداره لار ۳ برگزار شد . به گزارش میلاد لارستان؛ در…

نشست مشترك مسئولين صنعت برق فارس با مسئولين و مقامات محلي لارستان در خصوص احداث خط ۶۶ كيلوولت دو مداره لار ۳ برگزار شد .

به گزارش میلاد لارستان؛ در جلسه اي كه با حضور فرماندار و شهردار لار ، مديران عامل شركت برق منطقه اي فارس و توزيع فارس ، نمايندگان شوراي شهر، معتمدين محلي، نمايندگان جامعه مهندسي و اصحاب رسانه در محل فرمانداري اين شهرستان برگزار شد، به سئوالات و شبهات مطرح شده در فضاي مجازي و جرايد در خصوص اجراي خط فوق الذكر پاسخ داده شد.

در نشست برگزار شده سه شبهه مبلمان شهري، تأثير امواج برق بر سلامتي انسان و دليل انتخاب مسير و محل پست مربوطه از طرف مدعوين مطرح و توسط مديران ارشد صنعت برق و كارشناسان مزبور پاسخ لازم ارائه شد.

گفتني است در خصوص علت انتخاب مسير خط و محل پست، مديرعامل شركت برق منطقه اي فارس و مديرعامل شركت توزيع فارس به كار كارشناسي كميته انتخاب زمين و همچنين به مركز تمركز و پخش بار از نقطه نظرات فني اشاره داشته و دلايل مهندسي را حاكم بر انتخاب محل زمين پست اعلام كردند.

در اين جلسه در خصوص دلايل عدم اجراي خط برق بصورت زميني مطالبي مطرح شد كه از نظر مهندسي فني اتصال خط هوايي به زميني ضريب اطمينان پروژه را بشدت كاهش داده و ضرورت دارد تا محل مناسبي جهت نصب سركابل و تجهيزات حفاظتي لحاظ شود كه در حوزه شهري، اين محل خود منشا بروز حوادث و خطرات انساني خواهد بود.

شايان ذكر است در ادامه در خصوص مبلمان شهري نيز مديرعامل برق منطقه اي فارس به تفصيل مطالبي عنوان نمود.

وي اظهار داشت: كه در تمام كلان شهرهاي ايران پايه هاي تلسكوپي اجرا شده است و طرح لوله اي برجها همسان با درختان و پايه هاي روشنايي بوده كه امكان رنگ آميزي  و تزئين بدنه ي آن ها با امكان اجراي طرح هاي سازه اي و معماري  به منظور زيبايي سكوي بتني وجود داشته است ، در اين موضوع نيز گروه مشاورين شركت برق منطقه اي فارس باهمكاري شهرداري لار طرح زيباسازي فوندانسيون ها را بررسي و اجرا خواهد كرد.

عبدالعزيز كريمي مديرعامل برق فارس در حاشیه این جلسه در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه یکی از پروژه های برق منطقه ای استا ن فارس در لارستان احداث پست برق ۶۳ کیلوولت شهر لار است، اظهار داشت: این پروژه شامل دو بخش خط انتقال و احداث ایستگاه می شود.

مديرعامل برق فارس با بیان اینکه طول خط انتقال ۹ کیلومتر است که ۶ کیلومتر ان خارج از شهر بوسیله پایه های مشبک و مابقی در درون شهر توسط پایه های تلسکوپی انجام می شود، افزود: در مجموع برای خط انتقال ۵ میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه احداث پُست نیز ۱۲ میلیارد تومان هزینه دربر دارد، تصریح کرد: عملیات اجرایی آغاز و فنداسیون های خط انتقال آماده نصب برج ها است و امید می رود تا پیش از تابستان سال آینده این پروژه وارد مدار شود.

این مسئوول با تأکید بر اینکه در اجرای پروژه های برق رسانی اگر حتی یک درصد احتمال آسیب رساندن به سلامتی مردم داشته باشد، پروژه ها را متوقف و راه های دیگر را انتخاب می کنیم، تصریح کرد: به مردم اطمینان می دهم که به لحاظ سلامتی و بهداشتی اجرای این پروژه هیچ مشکلی برای مردم ندارد و به لحاظ زیبایی و مبلمان شهری نیز تلاش می شود بگونه ای پروژه اجرایی شود که نهایت زیبایی لحاظ شود.

کریمی بیان کرد: این طرح به گونه ای اجرایی خواهد شد که در مسیر میدان حضرت امام(ره) که محل تفریح مردم است، هیچ مشکلی برای شهروندان در بر نخواهد داشت.

وی درباره پروزه ۴۰۰ کیلو ولت لارستان، گفت: این پروژه از طرح های بسیار مهم شرکت برق منطقه ای فارس است که محل تأمین منبع مالی آن بانک توسعه اسلامی در نظر گرفته شده و در اولویت پروژه های وزارت نیرو قرار دارد و قرار است در آینده نزدیک کارشناسان این بانک از نزدیک محل پروژه را معین خواهند کرد و پیش بینی می شود کار اجرایی این پروژه در سال آینده شروع شود.

همچنین فرماندار ویژه لارستان در گفت و گویی جداگانه با خبرنگار میلاد لارستان در سخنانی با بیان اینکه لارستان از جمله شهرهای گرمسیری استان فارس است که با توجه به استفاده زیاد از وسایل سرمایشی نیاز به تقویت برق این شهرستان است، اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده احداث پست برق شماره ۳ شهر لار و اجرایی کردن آن در دست اقدام است.

جلیل حسنی با اشاره به اینکه بدلیل حساسیت مردم درخصوص محل عبور خط انتقال برای مبلمان شهری و سلامتی باعث نگرانی هایی شده بود، افزود: با رایزنی هایی که با مسئوولین استانی صورت گرفت، جلسه ای ۲ ساعته با حضور مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس و مدیرعامل توزیع برق فارس، نمایندگان مردم، معتمدین، شوراهای اسلامی شهر، سازمان های مردم نهاد و غیره برگزار شد.

معاون استاندار فارس بیان کرد: با توضیحاتی که توسط کارشناسان و متخصصین داده شد، حریم استاندارد با دکل ها رعایت خواهد شد و به لحاظ مبلمان شهری نیز پایه ها بگونه ای طراحی می شود که علاوه بر آنکه دافعه ای ندارد بلکه جاذبه خواهد داشت.

وی ابراز امیدواری کرد پروژه احداث ایستگاه شماره ۳ برق شهر لار و خط انتقال آن در اسرع وقت به سرانجام برسد.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “جزئیات نشست مسئوولان درخصوص نصب دکل های فشار قوی در اطراف میدان امام خمینی(ره) لار”

  1. ناشناس گفت:

    کسی نیست به اینا بگه یه بار به حرف مردم بشین و دوما رنگ آمیزی یا فرم اونا نیست بلکه مشکل کابل ها هستند که به زیبایی منظر شهری آسیب میرسونه و توی این دنیا فقط به جیب یه عده ای اهمیت داره نه نظر مردم و اسمشم هم گذاشتیم حکومت امام زمانی

  2. ناشناس گفت:

    چرا توی این جلسه یه مهندس شهرسازی و معمار و یه دکتر با تخصص آنکولوژی (بیماری های سرطانی ) حضور نداشته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین